światła do jazdy dziennej

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
marcek
Posty: 1
Rejestracja: piątek 02 gru 2016, 18:00
Lokalizacja: tychy

światła do jazdy dziennej

Post autor: marcek »

Witam wszystkich . Mam pytanie do forumowiczów co cos sie znaja na swiatłach do jazdy dziennej, lub juz to stosowali Znalazlem takie cudo i mam pytanie czy warto jest w to zainwestowac czy odpuscic sobie bo niewiem a chce to zamontowac do Subaru Legacy v Albo jesli cos macie godnego do polecenia to chetnie link. http://ultraleds.pl/459,swiatla-do-jazd ... au15s.html
Ostatnio zmieniony piątek 02 gru 2016, 20:30 przez marcek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Migacz nie ma homologacji do używania jako światła dzienne. Jeśli migacz jest biały to może i jakoś by to wyglądało ale zawsze jest to podstawa do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

Można kupić z max 15$ to samo

KLIK
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Nie. Nie i jeszcze raz nie. Brak homologacji na żarówkę. Brak homologacji na takie wykorzystanie klosza. Wątpię, by klosz przystosowany tylko do kierunkowskazu miał taki kształt, by takie światło w ogóle działało poprawnie. Poza tym, jeśli część odpowiedzialna za kierunkowskaz nie ma dodatkowego balastu, to zgłupieje przerywacz kierunkowskazów. Więc i działać to będzie marnie. I jest podstawa do zatrzymania dowodu.
Poczytaj, jakie oznaczenia musi posiadać reflektor i co one oznaczają.
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

BKK pisze:Nie. Nie i jeszcze raz nie. Brak homologacji na żarówkę. Brak homologacji na takie wykorzystanie klosza. Wątpię, by klosz przystosowany tylko do kierunkowskazu miał taki kształt, by takie światło w ogóle działało poprawnie. Poza tym, jeśli część odpowiedzialna za kierunkowskaz nie ma dodatkowego balastu, to zgłupieje przerywacz kierunkowskazów. Więc i działać to będzie marnie. I jest podstawa do zatrzymania dowodu.
Poczytaj, jakie oznaczenia musi posiadać reflektor i co one oznaczają.
No bez przesady.
Oba typy oświetlenia kierunkowskaz i DRL ma funkcje informacyjno/ostrzegawczą, czyli świeci dookoła.
W większości nowych samochodów ten sam moduł led spełnia funkcje kierunkowskazu i światła dziennego.

Czy naprawdę w każdej dziedzinie życia potrzebny jest stos przepisów i dyrektyw stworzonych przez "specjalistów" urzędników?
Zdrowy rozsądek nie wystarczy?
Awatar użytkownika
komor
Posty: 172
Rejestracja: czwartek 05 lis 2015, 14:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: komor »

...John pisze:Oba typy oświetlenia kierunkowskaz i DRL ma funkcje informacyjno/ostrzegawczą, czyli świeci dookoła.
DRL bynajmniej nie świeci dookoła.
...John pisze:Czy naprawdę w każdej dziedzinie życia potrzebny jest stos przepisów i dyrektyw stworzonych przez "specjalistów" urzędników? Zdrowy rozsądek nie wystarczy?
Może i zdrowy rozsądek by i wystarczył, ale skąd masz pewność, że ten drugi kierowca go ma? Stąd potrzeba przepisów i homologacji. Co do tego, czy warto zakładać sobie do auta wynalazki bez homologacji, to pogadamy, jak będziesz miał stłuczkę i Ci to ubezpieczyciel lub policja wypatrzy.
Olight R50, S30R II, S15R, Skillhunt H03, Led Lenser P2 BM, D.Q.G Spy
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

komor pisze:
...John pisze:Oba typy oświetlenia kierunkowskaz i DRL ma funkcje informacyjno/ostrzegawczą, czyli świeci dookoła.
DRL bynajmniej nie świeci dookoła.
...John pisze:Czy naprawdę w każdej dziedzinie życia potrzebny jest stos przepisów i dyrektyw stworzonych przez "specjalistów" urzędników? Zdrowy rozsądek nie wystarczy?
Może i zdrowy rozsądek by i wystarczył, ale skąd masz pewność, że ten drugi kierowca go ma? Stąd potrzeba przepisów i homologacji. Co do tego, czy warto zakładać sobie do auta wynalazki bez homologacji, to pogadamy, jak będziesz miał stłuczkę i Ci to ubezpieczyciel lub policja wypatrzy.
Pokaż choć jeden reflektor DRL, w którym wiązka światłą jest jakkolwiek kierunkowana?

Jak do tej pory w reflektory zaglądali mi wyłącznie diagności.

Dalej nie dostrzegam szkodliwości tego rozwiązania.
Źródło LED w kierunkowskazie świeci mocniej i "zapala" się szybciej - zaleta wątpliwa, ale jest.
Powierzchnia świecenia kierunkowskazu, moc i kształt wiązki spełnia te same normy, którym podlegają DRL.
Pierwsze akcesoryjne DRL były budowane w oparciu o te same żarówki, które lądują w kierunkach.
Kierunkowskazy najczęściej montowane są szeroko i wysoko, co czyni je najlepiej eksponowanymi punktami świetlnymi.

Czemu niby to rozwiązanie miało by być gorsze od DRL z homologacją, ale nagminnie montowanych nieprawidłowo - nisko, w miejscu reflektorów przeciwmgłowych.
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

...John pisze:Czemu niby to rozwiązanie miało by być gorsze od DRL z homologacją
Bo nie ma homologacji do użytku na drogach publicznych.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Awatar użytkownika
endrju1
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 29 lis 2015, 17:49
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: endrju1 »

...John pisze: Czemu niby to rozwiązanie miało by być gorsze od DRL z homologacją, ale nagminnie montowanych nieprawidłowo - nisko, w miejscu reflektorów przeciwmgłowych.
Może nie być gorsze, ale właśnie przez ten brak homologacji nie powinno się tego robić (tak samo jak montować DRL z homologacją w nieprawidłowych miejscach).
Wg mnie, dyskusja o słuszności lub nie przepisów jest bezcelowa, bo na przykład ograniczenie do 50 w mieście, w ścisłych centrach to nawet zbyt dużo, bo w każdej chwili może ci ktoś wyskoczyć, zaś w innej miejscowości, gdzie jest raptem 3 domy, z czego jeden zamieszkały (np tylko w okresie wakacyjnym), jest znów ograniczeniem zbyt rygorystycznym, ale nikt z tym nie dyskutuje i trzeba przestrzegać.
O ile temat DRL jest jeszcze świeży, o tyle ledy w światłach mijania/drogowych itp już kilkukrotnie pozbawiły kogoś odszkodowania z ubezpieczalni. Była nawet niecałe 2 lata temu sprawa, że za niehomologowane światła z tyłu winny był nie ten co wjechał w tył, a ten któremu wjechali.
Tak samo może ktoś w ciebie wjechać i powiedzieć że myślał że skręcałeś, bo się kierunek świeci.
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

Czyli nie polecasz kupować żadnej nowości spod znaku Audi, bo tam wszystkie reflektory LED mają wspólne światła kierunkowskazu i DRL.
Kierunkowskaz świeci się na pomarańczowo, dla DRL przypisana jest barwa "biała"
W moim Fordzie DRL to wspólna żarówka ze świtałem drogowym (H7), czyli przy najbliższej kolizji rozumiem czeka mnie wykład na temat znaków homologacyjnych na reflektorze?

Jeśli auto przeszło badanie techniczne, a wątpię by to rozwiązanie z pierwszego postu wywołało jakikolwiek sprzeciw to nikt na drodze (policjant, ubezpieczyciel, a tym bardziej cwany znawca motoryzacji i źródeł światła) nie udowodni, że złe źródło światła było przyczyną wypadku.

Działa to w zupełności prawidłowo.
Barwa się zgadza.
Intensywność świecenia można łatwo porównać.
Jeśli diagnosta nie widzi przeciwwskazań, To zakładać i jeździć!

Myślisz, że ważniejsze dla policjanta/ubezpieczyciela będzie zdanie jakiegoś "znawcy" LED, niż pieczęć osoby uprawnionej do przeprowadzania przeglądów?
Fluxor pisze:Migacz nie ma homologacji do używania jako światła dzienne.
Dlaczego zatem producenci samochodów do DRL wykorzystują ten sam moduł co kierunkowskaz, lub ten sam reflektor co światła drogowe?
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
...John pisze:Czyli nie polecasz kupować żadnej nowości spod znaku Audi, bo tam wszystkie reflektory LED mają wspólne światła kierunkowskazu i DRL.
Z tego co się orientuję, to te samochody nie mają "naszej" homologacji, ale mają "unijną" którą musimy respektować... Nota bene, audi ma "płynące kierunki" które są cacy, a Mustang, ma podobne, które są be.
...John pisze:Myślisz, że ważniejsze dla policjanta/ubezpieczyciela będzie zdanie jakiegoś "znawcy" LED, niż pieczęć osoby uprawnionej do przeprowadzania przeglądów?
Nie raz widziałem, jak kierowca po wyjechaniu od diagnosty, wymienia żarówki itp..., więc pieczątka mówi tylko tyle, że tego a tego dnia, podczas przeglądu, samochód spełniał warunki. Zresztą i diagności są różni...

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony środa 07 gru 2016, 19:19 przez Pyra, łącznie zmieniany 1 raz.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

...John pisze:Dlaczego zatem producenci samochodów do DRL wykorzystują ten sam moduł co kierunkowskaz, lub ten sam reflektor co światła drogowe?
Dlatego, że uwzględnili to w procesie projektowym lampy i w takiej formie przeszła homologację.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
kalafon
Posty: 105
Rejestracja: wtorek 23 gru 2014, 02:45
Lokalizacja: Polska

Post autor: kalafon »

...John pisze:Czyli nie polecasz kupować żadnej nowości spod znaku Audi, bo tam wszystkie reflektory LED mają wspólne światła kierunkowskazu i DRL.
Ja Ci polecam powrót do szkoły bo to co piszesz wskazuje, że jesteś chyba jeszcze na poziomie gimnazjum.

Po drugie to nikt Ci nie broni kupić tych żarówek. Po co się tak rozpisujesz i czego się spodziewałeś gdy przedstawisz taką propozycję na forum publicznym? Nie kompromituj się jedynie tymi swoimi rozważaniami.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Kierunkowskaz to kierunkowskaz. Włożenie tam ledów do kierunku i dziennych nie zrobi z nich lamp z 2 funkcjami. Mają tylko homologację na kierunek i tyle.
ILPT
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

...John Twoje wywody są spod znaku -"że co k..wa! że mi nie wolno!?!". Przepisy są przepisami. Każda lampa przed zamontowaniem do auta przechodzi proces homologacyjny. I z nabitymi odpowiednimi cechami może wykonywać tylko te funkcje, które te cechy określają. Więc jeśli reflektor główny, to jedynie światła mijania/drogowe bez możliwości użycia jako świateł DRL świateł długich z osłabioną siłą świecenia, to jest to nielegalne. Kierunkowskaz, to też TYLKO kierunkowskaz i nie wolno mu spełniać innych ról. Natomiast auta, które fabrycznie wchodzą na rynek z takim wyposażeniem - płynące kierunkowskazy, DRL w reflektorach, itd, przeszły proces homologacji na taką konstrukcję i układ świateł. I tak też zostały dopuszczone. Natomiast samowolne naśladowanie takich rozwiązań w innych pojazdach jest już niedopuszczalne. A Ty nie masz innego wyjścia, niż się temu podporządkować. Prosta sprawa - NIE JESTEŚ JEDYNYM UŻYTKOWNIKIEM DRÓG!!! Oprócz Ciebie i Twojego wielkiego ego, są tam jeszcze inni użytkownicy, których bezpieczeństwu możesz przez swoje ewentualne przeróbki zaszkodzić. Jeśli wybudujesz sobie swoją prywatną drogę, to na niej możesz się zachowywać, jak tylko sobie chcesz. Ale w żadnym innym wypadku.
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

Przede wszystkim zdrowy rozsądek.
Papiery dzisiaj nie nadążają za postępem.
Spójrzcie sobie na laserowe światła audi (tam nie ma żadnych znaków homologacyjnych), albo na OLED reflektory tylne z BMW - to samo.
Co producent to inny typ oświetlenia led.
Inne moduły, jedne z lustrami inne bez.
Z projektorem, bez.
Ze zmiennym strumieniem świateł drogowych (różne funkcje anty-oślepiające)
Itd. itd.
I tak zaczynają pojawiać się kwiatki typu mustang nie, audi tak. Ten sam mustang, 2 miesiące później jest już OK, bo wystarczyło wstawić w dokumencie "lub"
Papier przyjmie wszystko.

PS. Mam fabryczne DRL.
ODPOWIEDZ