światła do jazdy dziennej
światła do jazdy dziennej
Witam wszystkich . Mam pytanie do forumowiczów co cos sie znaja na swiatłach do jazdy dziennej, lub juz to stosowali Znalazlem takie cudo i mam pytanie czy warto jest w to zainwestowac czy odpuscic sobie bo niewiem a chce to zamontowac do Subaru Legacy v Albo jesli cos macie godnego do polecenia to chetnie link. http://ultraleds.pl/459,swiatla-do-jazd ... au15s.html
Ostatnio zmieniony piątek 02 gru 2016, 20:30 przez marcek, łącznie zmieniany 1 raz.
Migacz nie ma homologacji do używania jako światła dzienne. Jeśli migacz jest biały to może i jakoś by to wyglądało ale zawsze jest to podstawa do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.
Można kupić z max 15$ to samo
KLIK
Można kupić z max 15$ to samo
KLIK
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Nie. Nie i jeszcze raz nie. Brak homologacji na żarówkę. Brak homologacji na takie wykorzystanie klosza. Wątpię, by klosz przystosowany tylko do kierunkowskazu miał taki kształt, by takie światło w ogóle działało poprawnie. Poza tym, jeśli część odpowiedzialna za kierunkowskaz nie ma dodatkowego balastu, to zgłupieje przerywacz kierunkowskazów. Więc i działać to będzie marnie. I jest podstawa do zatrzymania dowodu.
Poczytaj, jakie oznaczenia musi posiadać reflektor i co one oznaczają.
Poczytaj, jakie oznaczenia musi posiadać reflektor i co one oznaczają.
No bez przesady.BKK pisze:Nie. Nie i jeszcze raz nie. Brak homologacji na żarówkę. Brak homologacji na takie wykorzystanie klosza. Wątpię, by klosz przystosowany tylko do kierunkowskazu miał taki kształt, by takie światło w ogóle działało poprawnie. Poza tym, jeśli część odpowiedzialna za kierunkowskaz nie ma dodatkowego balastu, to zgłupieje przerywacz kierunkowskazów. Więc i działać to będzie marnie. I jest podstawa do zatrzymania dowodu.
Poczytaj, jakie oznaczenia musi posiadać reflektor i co one oznaczają.
Oba typy oświetlenia kierunkowskaz i DRL ma funkcje informacyjno/ostrzegawczą, czyli świeci dookoła.
W większości nowych samochodów ten sam moduł led spełnia funkcje kierunkowskazu i światła dziennego.
Czy naprawdę w każdej dziedzinie życia potrzebny jest stos przepisów i dyrektyw stworzonych przez "specjalistów" urzędników?
Zdrowy rozsądek nie wystarczy?
DRL bynajmniej nie świeci dookoła....John pisze:Oba typy oświetlenia kierunkowskaz i DRL ma funkcje informacyjno/ostrzegawczą, czyli świeci dookoła.
Może i zdrowy rozsądek by i wystarczył, ale skąd masz pewność, że ten drugi kierowca go ma? Stąd potrzeba przepisów i homologacji. Co do tego, czy warto zakładać sobie do auta wynalazki bez homologacji, to pogadamy, jak będziesz miał stłuczkę i Ci to ubezpieczyciel lub policja wypatrzy....John pisze:Czy naprawdę w każdej dziedzinie życia potrzebny jest stos przepisów i dyrektyw stworzonych przez "specjalistów" urzędników? Zdrowy rozsądek nie wystarczy?
Olight R50, S30R II, S15R, Skillhunt H03, Led Lenser P2 BM, D.Q.G Spy
Pokaż choć jeden reflektor DRL, w którym wiązka światłą jest jakkolwiek kierunkowana?komor pisze:DRL bynajmniej nie świeci dookoła....John pisze:Oba typy oświetlenia kierunkowskaz i DRL ma funkcje informacyjno/ostrzegawczą, czyli świeci dookoła.
Może i zdrowy rozsądek by i wystarczył, ale skąd masz pewność, że ten drugi kierowca go ma? Stąd potrzeba przepisów i homologacji. Co do tego, czy warto zakładać sobie do auta wynalazki bez homologacji, to pogadamy, jak będziesz miał stłuczkę i Ci to ubezpieczyciel lub policja wypatrzy....John pisze:Czy naprawdę w każdej dziedzinie życia potrzebny jest stos przepisów i dyrektyw stworzonych przez "specjalistów" urzędników? Zdrowy rozsądek nie wystarczy?
Jak do tej pory w reflektory zaglądali mi wyłącznie diagności.
Dalej nie dostrzegam szkodliwości tego rozwiązania.
Źródło LED w kierunkowskazie świeci mocniej i "zapala" się szybciej - zaleta wątpliwa, ale jest.
Powierzchnia świecenia kierunkowskazu, moc i kształt wiązki spełnia te same normy, którym podlegają DRL.
Pierwsze akcesoryjne DRL były budowane w oparciu o te same żarówki, które lądują w kierunkach.
Kierunkowskazy najczęściej montowane są szeroko i wysoko, co czyni je najlepiej eksponowanymi punktami świetlnymi.
Czemu niby to rozwiązanie miało by być gorsze od DRL z homologacją, ale nagminnie montowanych nieprawidłowo - nisko, w miejscu reflektorów przeciwmgłowych.
Bo nie ma homologacji do użytku na drogach publicznych....John pisze:Czemu niby to rozwiązanie miało by być gorsze od DRL z homologacją
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Może nie być gorsze, ale właśnie przez ten brak homologacji nie powinno się tego robić (tak samo jak montować DRL z homologacją w nieprawidłowych miejscach)....John pisze: Czemu niby to rozwiązanie miało by być gorsze od DRL z homologacją, ale nagminnie montowanych nieprawidłowo - nisko, w miejscu reflektorów przeciwmgłowych.
Wg mnie, dyskusja o słuszności lub nie przepisów jest bezcelowa, bo na przykład ograniczenie do 50 w mieście, w ścisłych centrach to nawet zbyt dużo, bo w każdej chwili może ci ktoś wyskoczyć, zaś w innej miejscowości, gdzie jest raptem 3 domy, z czego jeden zamieszkały (np tylko w okresie wakacyjnym), jest znów ograniczeniem zbyt rygorystycznym, ale nikt z tym nie dyskutuje i trzeba przestrzegać.
O ile temat DRL jest jeszcze świeży, o tyle ledy w światłach mijania/drogowych itp już kilkukrotnie pozbawiły kogoś odszkodowania z ubezpieczalni. Była nawet niecałe 2 lata temu sprawa, że za niehomologowane światła z tyłu winny był nie ten co wjechał w tył, a ten któremu wjechali.
Tak samo może ktoś w ciebie wjechać i powiedzieć że myślał że skręcałeś, bo się kierunek świeci.
Czyli nie polecasz kupować żadnej nowości spod znaku Audi, bo tam wszystkie reflektory LED mają wspólne światła kierunkowskazu i DRL.
Kierunkowskaz świeci się na pomarańczowo, dla DRL przypisana jest barwa "biała"
W moim Fordzie DRL to wspólna żarówka ze świtałem drogowym (H7), czyli przy najbliższej kolizji rozumiem czeka mnie wykład na temat znaków homologacyjnych na reflektorze?
Jeśli auto przeszło badanie techniczne, a wątpię by to rozwiązanie z pierwszego postu wywołało jakikolwiek sprzeciw to nikt na drodze (policjant, ubezpieczyciel, a tym bardziej cwany znawca motoryzacji i źródeł światła) nie udowodni, że złe źródło światła było przyczyną wypadku.
Działa to w zupełności prawidłowo.
Barwa się zgadza.
Intensywność świecenia można łatwo porównać.
Jeśli diagnosta nie widzi przeciwwskazań, To zakładać i jeździć!
Myślisz, że ważniejsze dla policjanta/ubezpieczyciela będzie zdanie jakiegoś "znawcy" LED, niż pieczęć osoby uprawnionej do przeprowadzania przeglądów?
Kierunkowskaz świeci się na pomarańczowo, dla DRL przypisana jest barwa "biała"
W moim Fordzie DRL to wspólna żarówka ze świtałem drogowym (H7), czyli przy najbliższej kolizji rozumiem czeka mnie wykład na temat znaków homologacyjnych na reflektorze?
Jeśli auto przeszło badanie techniczne, a wątpię by to rozwiązanie z pierwszego postu wywołało jakikolwiek sprzeciw to nikt na drodze (policjant, ubezpieczyciel, a tym bardziej cwany znawca motoryzacji i źródeł światła) nie udowodni, że złe źródło światła było przyczyną wypadku.
Działa to w zupełności prawidłowo.
Barwa się zgadza.
Intensywność świecenia można łatwo porównać.
Jeśli diagnosta nie widzi przeciwwskazań, To zakładać i jeździć!
Myślisz, że ważniejsze dla policjanta/ubezpieczyciela będzie zdanie jakiegoś "znawcy" LED, niż pieczęć osoby uprawnionej do przeprowadzania przeglądów?
Dlaczego zatem producenci samochodów do DRL wykorzystują ten sam moduł co kierunkowskaz, lub ten sam reflektor co światła drogowe?Fluxor pisze:Migacz nie ma homologacji do używania jako światła dzienne.
Witam
Pozdrawiam
Z tego co się orientuję, to te samochody nie mają "naszej" homologacji, ale mają "unijną" którą musimy respektować... Nota bene, audi ma "płynące kierunki" które są cacy, a Mustang, ma podobne, które są be....John pisze:Czyli nie polecasz kupować żadnej nowości spod znaku Audi, bo tam wszystkie reflektory LED mają wspólne światła kierunkowskazu i DRL.
Nie raz widziałem, jak kierowca po wyjechaniu od diagnosty, wymienia żarówki itp..., więc pieczątka mówi tylko tyle, że tego a tego dnia, podczas przeglądu, samochód spełniał warunki. Zresztą i diagności są różni......John pisze:Myślisz, że ważniejsze dla policjanta/ubezpieczyciela będzie zdanie jakiegoś "znawcy" LED, niż pieczęć osoby uprawnionej do przeprowadzania przeglądów?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony środa 07 gru 2016, 19:19 przez Pyra, łącznie zmieniany 1 raz.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Dlatego, że uwzględnili to w procesie projektowym lampy i w takiej formie przeszła homologację....John pisze:Dlaczego zatem producenci samochodów do DRL wykorzystują ten sam moduł co kierunkowskaz, lub ten sam reflektor co światła drogowe?
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Ja Ci polecam powrót do szkoły bo to co piszesz wskazuje, że jesteś chyba jeszcze na poziomie gimnazjum....John pisze:Czyli nie polecasz kupować żadnej nowości spod znaku Audi, bo tam wszystkie reflektory LED mają wspólne światła kierunkowskazu i DRL.
Po drugie to nikt Ci nie broni kupić tych żarówek. Po co się tak rozpisujesz i czego się spodziewałeś gdy przedstawisz taką propozycję na forum publicznym? Nie kompromituj się jedynie tymi swoimi rozważaniami.
...John Twoje wywody są spod znaku -"że co k..wa! że mi nie wolno!?!". Przepisy są przepisami. Każda lampa przed zamontowaniem do auta przechodzi proces homologacyjny. I z nabitymi odpowiednimi cechami może wykonywać tylko te funkcje, które te cechy określają. Więc jeśli reflektor główny, to jedynie światła mijania/drogowe bez możliwości użycia jako świateł DRL świateł długich z osłabioną siłą świecenia, to jest to nielegalne. Kierunkowskaz, to też TYLKO kierunkowskaz i nie wolno mu spełniać innych ról. Natomiast auta, które fabrycznie wchodzą na rynek z takim wyposażeniem - płynące kierunkowskazy, DRL w reflektorach, itd, przeszły proces homologacji na taką konstrukcję i układ świateł. I tak też zostały dopuszczone. Natomiast samowolne naśladowanie takich rozwiązań w innych pojazdach jest już niedopuszczalne. A Ty nie masz innego wyjścia, niż się temu podporządkować. Prosta sprawa - NIE JESTEŚ JEDYNYM UŻYTKOWNIKIEM DRÓG!!! Oprócz Ciebie i Twojego wielkiego ego, są tam jeszcze inni użytkownicy, których bezpieczeństwu możesz przez swoje ewentualne przeróbki zaszkodzić. Jeśli wybudujesz sobie swoją prywatną drogę, to na niej możesz się zachowywać, jak tylko sobie chcesz. Ale w żadnym innym wypadku.
Przede wszystkim zdrowy rozsądek.
Papiery dzisiaj nie nadążają za postępem.
Spójrzcie sobie na laserowe światła audi (tam nie ma żadnych znaków homologacyjnych), albo na OLED reflektory tylne z BMW - to samo.
Co producent to inny typ oświetlenia led.
Inne moduły, jedne z lustrami inne bez.
Z projektorem, bez.
Ze zmiennym strumieniem świateł drogowych (różne funkcje anty-oślepiające)
Itd. itd.
I tak zaczynają pojawiać się kwiatki typu mustang nie, audi tak. Ten sam mustang, 2 miesiące później jest już OK, bo wystarczyło wstawić w dokumencie "lub"
Papier przyjmie wszystko.
PS. Mam fabryczne DRL.
Papiery dzisiaj nie nadążają za postępem.
Spójrzcie sobie na laserowe światła audi (tam nie ma żadnych znaków homologacyjnych), albo na OLED reflektory tylne z BMW - to samo.
Co producent to inny typ oświetlenia led.
Inne moduły, jedne z lustrami inne bez.
Z projektorem, bez.
Ze zmiennym strumieniem świateł drogowych (różne funkcje anty-oślepiające)
Itd. itd.
I tak zaczynają pojawiać się kwiatki typu mustang nie, audi tak. Ten sam mustang, 2 miesiące później jest już OK, bo wystarczyło wstawić w dokumencie "lub"
Papier przyjmie wszystko.
PS. Mam fabryczne DRL.