Hid zmienia barwę w zależności od kąta świecenia ?
Hid zmienia barwę w zależności od kąta świecenia ?
Witajcie, jako nowy i nieobcykany do końca z obyczajami tego forum z góry proszę o wybaczenie za wszelkie gafy które mogę popełnić
Jakiś czas temu popełniłem latarkę na bazie chińskiego żółtego szperacza, w środku wylądował równie chiński HID 5000k H7 ogniskowany podkładkami pod gniazdo H3, przetwornica 35W DC i pakiet 4s2p li ion.
Problem jaki mam z tym ustrojstwem, to zmiana temperatury barwowej w zależności od tego czy oświetlam sufit, czy podłogę, lub w trakcie obrotu wokoło osi palnika.
Sama bańka wyładowcza jakby powoli matowieje, ale nierównomiernie.
Poskładałem wszystko dopiero kilka dni temu, całość działała może około 1,5 godziny.
Po tym przydługawym wstępie mam kilka zasadniczych pytań:
1. Czy ta zmiana barwy jest związana z wygrzewaniem palnika? ( doczytałem się, że palniki należy wygrzewać kilkanaście godzin aż osiągną barwę znamionową )
2. Czy przetwornica z napięciem wyjściowym AC zlikwidowała by ten problem ?
3. Jakiej produkcji zestaw polecilibyście w miarę rozsądnej cenie?
Jakiś czas temu popełniłem latarkę na bazie chińskiego żółtego szperacza, w środku wylądował równie chiński HID 5000k H7 ogniskowany podkładkami pod gniazdo H3, przetwornica 35W DC i pakiet 4s2p li ion.
Problem jaki mam z tym ustrojstwem, to zmiana temperatury barwowej w zależności od tego czy oświetlam sufit, czy podłogę, lub w trakcie obrotu wokoło osi palnika.
Sama bańka wyładowcza jakby powoli matowieje, ale nierównomiernie.
Poskładałem wszystko dopiero kilka dni temu, całość działała może około 1,5 godziny.
Po tym przydługawym wstępie mam kilka zasadniczych pytań:
1. Czy ta zmiana barwy jest związana z wygrzewaniem palnika? ( doczytałem się, że palniki należy wygrzewać kilkanaście godzin aż osiągną barwę znamionową )
2. Czy przetwornica z napięciem wyjściowym AC zlikwidowała by ten problem ?
3. Jakiej produkcji zestaw polecilibyście w miarę rozsądnej cenie?
Re: Hid zmienia barwę w zależności od kąta świecenia ?
Witaj na forum.
Z pewnością tak. W tym przypadku łuk elektryczny prądu stałego charakteryzuje się głównie asymetrią barwy oraz mniejszą stabilnością, która powoduje np. wrażliwość na położenie i ruch elektrod w przestrzeni. Zasadniczo lampy łukowe DC posiadają inną konstrukcję jarznika (asymetryczne elektrody o określonej polaryzacji). Nawet te chińskie samochodowe HIDy są przeznaczone do zasilania prądem przemiennym i tego należy się trzymać. Zasilanie ich prądem stałym wywołuje właśnie takie objawy o jakich piszesz. Oprócz tego świecą dużo słabiej niż przy przetwornicach AC. Z tej całej chińskiej tandety na rynku zestawów HID 35W to właśnie przetwornice DC są najbardziej tandetną tandetą - zwyczajnie się do tego nie nadają.pigini pisze:2. Czy przetwornica z napięciem wyjściowym AC zlikwidowała by ten problem ?
Nie sądzę, nie w tym przypadku. Zresztą w ogóle nie zaobserwowałem zjawiska zmiany temperatury barwowej podczas pierwszych kilkuset godzin eksploatacji. Uważam, że nie jest to widoczne gołym okiem, przynajmniej u mnie nie było.pigini pisze:1. Czy ta zmiana barwy jest związana z wygrzewaniem palnika? ( doczytałem się, że palniki należy wygrzewać kilkanaście godzin aż osiągną barwę znamionową )
Pozdrawiam
najtańszą jaką znalazłem To druga przetwornica jaką w życiu kupiłem więc jestem jeszcze na etapie eksperymentów.GozDD pisze:Jaką zamówiłeś? Bo też szukam dobrych przetwornic AC, a najlepiej niezbyt drogich
Nie wiem jak ta konkretna będzie działać ale mam nadzieję, ze będzie wystarczająca
LINK
Wybaczcie proszę długą nieobecność, dopiero dzisiaj ruszyłem dalej temat i jestem pozytywnie zaskoczony.
Przetwornica faktycznie jest AC pięknie brzęczy przy rozruchu i ujawniła prawdziwy kolor żarnika.
Problem znikł prawie całkiem, widoczne są jeszcze minimalne różnice, ale to pewnie spowodowane jakością żarnika lub zakatowaniem go prądem stałym, przez kilkadziesiąt godzin świecenia.
Jedyny problem jaki mam to kolor światła, dopiero na tej przetwornicy zobaczyłem, że 4300K to jednak za ciepło jak na latarkę, muszę dokupić żarnik coś pomiędzy 5000 a 7000 K.
Dodatkowo z tej firmy dostępne są też przetwornice 55W w cenie coś poniżej 90zł , miałem okazję ją przetestować. na żarniku 35W owszem dała trochę więcej światła, ale nie przestawała brzęczeć czyli najprawdopodobniej cały czas leciała na rozruchu. Z dedykowanym żarnikiem 55W świeciło to naprawdę dużo jaśniej niż 35. Niestety nie miałem możliwości wsadzenia żarnika do latarki bez piłowania go, więc nie wiem jak działa z optyką.
Przetwornica 55w ma na przewodzie zasilającym jakieś dodatkowe "pudełeczko" i do tego jest większa, bez upychania na siłę nijak nie chce zmieścić się do latarki, nie chciałem próbować na siłę bo miałem taką udostępnioną tylko do testów.
Testowałem też samochodowe żarówki LED H1 od NSS, Po zogniskowaniu światła dają sporo, jednak skupienie jest koszmarne, między innymi dwa czarne pasy wynikające z umiejscowienia diod na około 2mm radiatorze po obu jego stronach. Jednym zdaniem to do latarek się toto nie nadaje i kosztuje coś ponad 200zł komplet.
Przetwornica faktycznie jest AC pięknie brzęczy przy rozruchu i ujawniła prawdziwy kolor żarnika.
Problem znikł prawie całkiem, widoczne są jeszcze minimalne różnice, ale to pewnie spowodowane jakością żarnika lub zakatowaniem go prądem stałym, przez kilkadziesiąt godzin świecenia.
Jedyny problem jaki mam to kolor światła, dopiero na tej przetwornicy zobaczyłem, że 4300K to jednak za ciepło jak na latarkę, muszę dokupić żarnik coś pomiędzy 5000 a 7000 K.
Dodatkowo z tej firmy dostępne są też przetwornice 55W w cenie coś poniżej 90zł , miałem okazję ją przetestować. na żarniku 35W owszem dała trochę więcej światła, ale nie przestawała brzęczeć czyli najprawdopodobniej cały czas leciała na rozruchu. Z dedykowanym żarnikiem 55W świeciło to naprawdę dużo jaśniej niż 35. Niestety nie miałem możliwości wsadzenia żarnika do latarki bez piłowania go, więc nie wiem jak działa z optyką.
Przetwornica 55w ma na przewodzie zasilającym jakieś dodatkowe "pudełeczko" i do tego jest większa, bez upychania na siłę nijak nie chce zmieścić się do latarki, nie chciałem próbować na siłę bo miałem taką udostępnioną tylko do testów.
Testowałem też samochodowe żarówki LED H1 od NSS, Po zogniskowaniu światła dają sporo, jednak skupienie jest koszmarne, między innymi dwa czarne pasy wynikające z umiejscowienia diod na około 2mm radiatorze po obu jego stronach. Jednym zdaniem to do latarek się toto nie nadaje i kosztuje coś ponad 200zł komplet.
To już kwestia gustu, według mnie ponad 5000 K to już za zimne światło w latarce. Miej na uwadze, że im zimniejsza barwa tym gorzej światło przedziera się przez mgłę/deszcz/śnieg i tym gorzej oświetla np. mokry asfalt.pigini pisze:...4300K to jednak za ciepło jak na latarkę, muszę dokupić żarnik coś pomiędzy 5000 a 7000 K.
Prawdopodobnie jest to część zapłonowa, odpowiadająca za zainicjowanie wyładowania w jarzniku. Przetwornice "slim" też to mają na przewodzie.pigini pisze:Przetwornica 55w ma na przewodzie zasilającym jakieś dodatkowe "pudełeczko"...
To oczywiście typowe dla tego rodzaju konstrukcji, dlatego ich przydatność jest co najmniej wątpliwa. Żarówki LEDem bez zmiany optyki po prostu nie zastąpisz. Za duża powierzchnia świecąca i jeszcze dochodzi konieczność odprowadzenia ciepła.pigini pisze:Po zogniskowaniu światła dają sporo, jednak skupienie jest koszmarne, między innymi dwa czarne pasy wynikające z umiejscowienia diod na około 2mm radiatorze po obu jego stronach. Jednym zdaniem to do latarek się toto nie nadaje ...
Pozdrawiam
To pudełeczko jest na przewodzie zasilającym przetwornicę, więc obstawiam że to jaki rodzaj filtra przeciwzakłuceniowego, a zapłonnik swoją drogą również malowniczo dynda na przewodzie wychodzącym z przetwornicy do żarnikaTomeqp pisze: Prawdopodobnie jest to część zapłonowa, odpowiadająca za zainicjowanie wyładowania w jarzniku. Przetwornice "slim" też to mają na przewodzie.
Dokładnie te miałem w rękachTomeqp pisze:
To oczywiście typowe dla tego rodzaju konstrukcji, dlatego ich przydatność jest co najmniej wątpliwa. Żarówki LEDem bez zmiany optyki po prostu nie zastąpisz. Za duża powierzchnia świecąca i jeszcze dochodzi konieczność odprowadzenia ciepła.
_________________
O dziwo w samochodzie działają świetnie.
Właśnie mogę powiedzieć, że skończyłem
Nie chcę śmiecić nowym tematem więc pochwalę się tutaj.
Body z chińczyka + Przetwornica vortex 35W + palnik 4200K H7 piłowany i dystansowany + Pakiet 4SP2.
Z góry przepraszam za jakość zdjęć, chwilowo tylko tak marnym aparatem dysponuję
Gniazdo ładowania zrealizowane zostało z wtyku mikrofonowego, bardzo ładnie pasuje w oryginalny otwór, a i ma nakrętkę dzięki której syfy nie pchają się na bolce. (zaślepiłem kawałeczkiem butelki PET)
Ładowarka została poskładana z 4 Ładowarek USB 2A i 4 pojedynczych układów ładowania ogniw li ion z prądem ładowania około 900mA
Diody sygnalizacyjne przedłużyłem na obudowę, latarka jest w pełni naładowana kiedy wszystkie 4 zielone diody się zaświecą.
Dodatkowo w poszukiwaniu nowego odbłyśnika odkryłem że wkład reflektora od fiata 125P idealnie pasuje w body chińskiej latarki
Odbłyśnik samochodowy jest dużo głębszy i dokładniej wykonany, Nowy kosztuje w granicach 30zł z przesyłką, jak tylko przyjdzie przesyłka kombinuje dalej z wymianą odbłyśnika Jedyne co trzeba z nim zrobić to odkleić szkło i usunąć ten kapturek nad żarówką, chociaż niekoniecznie, to już kwestia upodobań
Nie chcę śmiecić nowym tematem więc pochwalę się tutaj.
Body z chińczyka + Przetwornica vortex 35W + palnik 4200K H7 piłowany i dystansowany + Pakiet 4SP2.
Z góry przepraszam za jakość zdjęć, chwilowo tylko tak marnym aparatem dysponuję
Gniazdo ładowania zrealizowane zostało z wtyku mikrofonowego, bardzo ładnie pasuje w oryginalny otwór, a i ma nakrętkę dzięki której syfy nie pchają się na bolce. (zaślepiłem kawałeczkiem butelki PET)
Ładowarka została poskładana z 4 Ładowarek USB 2A i 4 pojedynczych układów ładowania ogniw li ion z prądem ładowania około 900mA
Diody sygnalizacyjne przedłużyłem na obudowę, latarka jest w pełni naładowana kiedy wszystkie 4 zielone diody się zaświecą.
Dodatkowo w poszukiwaniu nowego odbłyśnika odkryłem że wkład reflektora od fiata 125P idealnie pasuje w body chińskiej latarki
Odbłyśnik samochodowy jest dużo głębszy i dokładniej wykonany, Nowy kosztuje w granicach 30zł z przesyłką, jak tylko przyjdzie przesyłka kombinuje dalej z wymianą odbłyśnika Jedyne co trzeba z nim zrobić to odkleić szkło i usunąć ten kapturek nad żarówką, chociaż niekoniecznie, to już kwestia upodobań