Światła LED 13200lm (mijania/drogowe)
Światła LED 13200lm (mijania/drogowe)
Witam wszystkich serdecznie
Z racji tego, że nie znalazłem odpowiedzi na temat świateł led 13200lm to pozwoliłem sobie założyć taki temat
Zastanawiam się nad zmianą świateł w mojej Madzi 3 HB BK 1.6 2003. Wstępny wybór padł na H7 13200lm - takie jak na tej aukcji http://allegro.pl/nowosc-h7-led-philips ... 01812.html
Wiem, że tanie nie są, ale z racji tego, że jeżdżę dużo w nocy po terenach, gdzie jest dużo leśnej zwierzyny to zależy mi na dobrym oświetleniu. Czy ktoś testował tego typu ledy? Nie chciałbym oślepiać ludzi z przeciwka, ani, aby mi wypaliły dziurę w kloszach Chciałbym je przede wszystkim dać jako światła mijania, ale również jestem w stanie zainwestować w nie jako światła drogowe jeśli tylko będzie warto Pozostaje jeszcze kwestia legalności - nie chciałbym, aby zatrzymali mnie panowie w białych czapeczkach
Pozdrawiam wszystkich
Z racji tego, że nie znalazłem odpowiedzi na temat świateł led 13200lm to pozwoliłem sobie założyć taki temat
Zastanawiam się nad zmianą świateł w mojej Madzi 3 HB BK 1.6 2003. Wstępny wybór padł na H7 13200lm - takie jak na tej aukcji http://allegro.pl/nowosc-h7-led-philips ... 01812.html
Wiem, że tanie nie są, ale z racji tego, że jeżdżę dużo w nocy po terenach, gdzie jest dużo leśnej zwierzyny to zależy mi na dobrym oświetleniu. Czy ktoś testował tego typu ledy? Nie chciałbym oślepiać ludzi z przeciwka, ani, aby mi wypaliły dziurę w kloszach Chciałbym je przede wszystkim dać jako światła mijania, ale również jestem w stanie zainwestować w nie jako światła drogowe jeśli tylko będzie warto Pozostaje jeszcze kwestia legalności - nie chciałbym, aby zatrzymali mnie panowie w białych czapeczkach
Pozdrawiam wszystkich
U chińczyka to za 120-150 zł do kupienia jeśli chcesz sprawdzić jak to świeci.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
W praktyce to może świecić gorzej niż zwykłe żarówki.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Testów jest pełno w internetach.
https://www.youtube.com/watch?v=pdL2jyvIxnY
Klikaj sobie sekundy filmu 00:43 oraz 3:56 i sam sobie odpowiedz jak to się skupia i gdzie świeci?
https://www.youtube.com/watch?v=pdL2jyvIxnY
Klikaj sobie sekundy filmu 00:43 oraz 3:56 i sam sobie odpowiedz jak to się skupia i gdzie świeci?
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Fluxor - ten film który podałeś to niestety nie pasuje do tego o co zapytano w temacie. Te z linka od Ciebie chyba świecą najlepiej (pod względem skupienia) z dostępnych wytworów. Problem jest taki, że świecą słabiej niż żarówka, a światło zimne w tym wypadku dodatkowo potęguje efekt ślepoty (szczególnie na mokrej drodze)
Autorze - te zamienniki które podałeś w linku:
1.Nie mają tyle światła ile podaje sprzedawca, mają może 1/4 tego (razem)
2.W reflektorze świecą gdzie chcą i jak chcą, po ich montażu nie można ustawić lampy (oślepiają)
3.Odprowadzanie ciepła w tym cudzie to taśmy, skuteczność niemal zerowa, testowałem tego typu cuda i efekt był mizerny:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11682
Jak chcesz coś dobrze świecącego, to:
1.Sprawdzenie napięcia na żarówkach,
2.Sprawdzenie jakości lamp / ustawienia itd.
Autorze - te zamienniki które podałeś w linku:
1.Nie mają tyle światła ile podaje sprzedawca, mają może 1/4 tego (razem)
2.W reflektorze świecą gdzie chcą i jak chcą, po ich montażu nie można ustawić lampy (oślepiają)
3.Odprowadzanie ciepła w tym cudzie to taśmy, skuteczność niemal zerowa, testowałem tego typu cuda i efekt był mizerny:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11682
Jak chcesz coś dobrze świecącego, to:
1.Sprawdzenie napięcia na żarówkach,
2.Sprawdzenie jakości lamp / ustawienia itd.
ILPT
1.Tungsram +90 lub 120%
2.Osram NB lub wersja Laser
Z ledów to tylko coś na ledach typu ZES lub CSP (nazwy sprzedawców) , ale nie spodziewaj się cudów - niby światła dużo, ale barwa zazwyczaj bardzo zimna i na mokrej drodze ciężko zauważyć czy cokolwiek się świeci. Chłodzenie w głównej mierze jest namiastką chłodzenia.
Z xenonu też ciężko coś polecić. Większość zestawów to to samo.
Ogólnie można by założyć że:
-do typowych świateł z lustrami najlepiej działa homologowane źródło światła, xenony się nie sprawdzają - za dużo światła "błądzącego" które silnie oślepia, ledy potrafią zaświecić prawidłowo (ZES / CSP) ale generują mniej światła niż żarówka, do tego zimnego i kit z tego wychodzi. Cuda na ledach typu XM-L / XHP it nie sprawdzają się kompletnie - osobiście testowałem na XML i MKR i tragedia.
-do soczewek to źródło homologowane czyli żarówka lub xenon - świeci poprawnie i nie oślepia (światło nie wychodzi poza linię odcięcia). ALE można dać po oczach tą "częścią światła" która w założeniu ma doświetlać pobocze / znaki. Ledy w soczewkach świecą tragicznie - nawet te kręcone na full mocy sprawują się gorzej niż tanie żarówki. Testowałem na XML pędzonych po 3A, dwie sztuki, zamiennik H1 i światła przed autem było tyle co kot napłakał. Ledy idealnie w miejscu żarnika.
Poza tym, jesli masz w lampy dawać żarówki a dasz cokolwiek innego = brak homologacji i możliwy mandat
PS-Nie spodziewaj się z żarówki światła o barwie zimnej czy choćby zbliżonej do xenonu. Każde nawet lekkie pomalowanie żarówki powoduje utratę światła. Cuda typu Xenon Laser coś tam, świecą ładnie, ale nic nie oświetlają.
2.Osram NB lub wersja Laser
Z ledów to tylko coś na ledach typu ZES lub CSP (nazwy sprzedawców) , ale nie spodziewaj się cudów - niby światła dużo, ale barwa zazwyczaj bardzo zimna i na mokrej drodze ciężko zauważyć czy cokolwiek się świeci. Chłodzenie w głównej mierze jest namiastką chłodzenia.
Z xenonu też ciężko coś polecić. Większość zestawów to to samo.
Ogólnie można by założyć że:
-do typowych świateł z lustrami najlepiej działa homologowane źródło światła, xenony się nie sprawdzają - za dużo światła "błądzącego" które silnie oślepia, ledy potrafią zaświecić prawidłowo (ZES / CSP) ale generują mniej światła niż żarówka, do tego zimnego i kit z tego wychodzi. Cuda na ledach typu XM-L / XHP it nie sprawdzają się kompletnie - osobiście testowałem na XML i MKR i tragedia.
-do soczewek to źródło homologowane czyli żarówka lub xenon - świeci poprawnie i nie oślepia (światło nie wychodzi poza linię odcięcia). ALE można dać po oczach tą "częścią światła" która w założeniu ma doświetlać pobocze / znaki. Ledy w soczewkach świecą tragicznie - nawet te kręcone na full mocy sprawują się gorzej niż tanie żarówki. Testowałem na XML pędzonych po 3A, dwie sztuki, zamiennik H1 i światła przed autem było tyle co kot napłakał. Ledy idealnie w miejscu żarnika.
Poza tym, jesli masz w lampy dawać żarówki a dasz cokolwiek innego = brak homologacji i możliwy mandat
PS-Nie spodziewaj się z żarówki światła o barwie zimnej czy choćby zbliżonej do xenonu. Każde nawet lekkie pomalowanie żarówki powoduje utratę światła. Cuda typu Xenon Laser coś tam, świecą ładnie, ale nic nie oświetlają.
ILPT
Mandat to jeszcze nic, zabierają dowód i śmigasz między SKP a urzędem. Dzień z życia stracony. Gorzej, gdy dojdzie do wypadku i biegły sądowy napisze, że przyczyną było olśnienie przez reflektor niezgodny z WT.
Osobiście jeżdżę na Osram NB, w wersji hb4 starczają na ok. 25 000 km, na suchej drodze coś widać, na mokrej to przy moich oczach nawet przy ledach z merca szefa nie widzę nic,gdy jedzie coś z przeciwka.
Osobiście jeżdżę na Osram NB, w wersji hb4 starczają na ok. 25 000 km, na suchej drodze coś widać, na mokrej to przy moich oczach nawet przy ledach z merca szefa nie widzę nic,gdy jedzie coś z przeciwka.