Czujnik ABS - jak sprawdzić

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Czujnik ABS - jak sprawdzić

Post autor: Fluxor »

W związku z tym, że coś nie działa prawidłowo i w aucie nie robi się test ABSu postanowiłem sprawdzić wszystkie czujniki. W internetach wyczytałem, że można mierzyć rezystancję. Pomierzyłem - 3 sztuki w granicach 1kOhm, czwarty nic. Od strony komputera napięcie na każdym takie samo 2,4V.

Są jeszcze jakieś sposoby sprawdzenia czujnika przed kupnem nowego?
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam

Najlepiej, sprawdzić oscyloskopem, czy dają impulsy przy obracaniu koła.
Jednym z podstawowych "druciarstw" stosowanych przez handlarzy, jest wlutowanie rezystora zamiast czujnika. Moduł odczytuje prawidłową wartość spoczynkową, lecz nie dostaje impulsów przy obrocie.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

Jak masz pompę ABS Boscha (a pewnie masz jak nie japończyk) to w bosch service podepną Ci samą pompę do komputera i wszystko powiedzą.
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Gdybym miał piniondze to od razu oddałbym do specjalistycznego warsztatu, żeby to sprawdzili. Tutaj chodzi o to, żeby zrobić samemu.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Awatar użytkownika
endrju1
Posty: 993
Rejestracja: niedziela 29 lis 2015, 17:49
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: endrju1 »

Ja to kiedyś robiłem tak (jak oscyloskopu nie miałem), że miałem tani miernik ale z pomiarem częstotliwości (jakiś uni-t), ustawiamy właśnie na taki pomiar i podłączamy do sond czujnik, kręcimy kołem (z w miarę stałą prędkością) i odczytujemy czy wychodzi nam jakaś inna częstotliwość niż 50hz (warto z kilkoma prędkościami spróbować).
Awatar użytkownika
igi
Posty: 834
Rejestracja: środa 06 lut 2008, 08:01
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: igi »

Jak auto to vag to albo wywala błąd czujnika albo tak jak u mnie trzeba zrobić przejazd po prostej z podpiętym vag-com i zrobić log z prędkości kół. Jeżeli jedno odstaje, różni się delikatnie prędkością to wtedy wina albo czujnika albo koronki abs. U mnie koronka była pęknięta.
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Fluxor, jak jeden czujnik nie pokazuje rezystancji, to padnięty.
One zazwyczaj w okolicach tym końcówek korodują poza tym ciężko je wyjąż bez uszkodzenia.
ODPOWIEDZ