klucz dynamometryczny

....nie pasujące gdzie indziej...
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

Ciężko odkręcające się koła w aucie niekoniecznie są wynikiem zbyt mocnego dokręcania. Jak masz stalowe to można użyć smaru miedziowego do płaszczyzny przylegania felgi do tarczy. Jak aluminiowe to smaru nawet zwykłego (ale bez kwasowego) a najlepiej smaru do tłoczków hamulcowych (nie do prowadnicy zacisku bo to inny smar) smarujemy jak najmniejsza ilością.
Kleje są fajne i warto je stosować ale nawet najlepszy klej nie zastąpi właściwego przykręcenia.
Awatar użytkownika
endrju1
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 29 lis 2015, 17:49
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: endrju1 »

przez przypadek się natknąłem, ale do roweru coś takiego może podpasować:
https://www.aliexpress.com/item/GIANT-B ... 87530.html
Fil
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 14 sty 2014, 16:32
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: Fil »

Wg. mnie do aluminium to troszkę zbyteczne, jeżeli nie masz daru do ukręcania śrub. Do karbonu (rama, sztyca, kierownica itp.) to już niezbędny zakup. Dodatkowo do mocowania sztycy (karbon/karbon, alu/karbon) warto od razu kupić pastę montażową do karbonu, bo momenty są niewielkie, przez co sztyca bez dodatkowego tarcia może się opuszczać.
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Przeciez momenty są identyczne i do carbonu i do aluminium.
Właśnie po to taki klucz,żeby się sztyca nie opuszczała.
NP. RITCHEY 260 wystarczy raz przeciągnąć i juz nie będzie dobrze trzymał kierownicy, wtedy właśnie trzeba rzeźbic z klejem.
ODPOWIEDZ