Budowa/ Modyfikacja Lampki na dynamo w piaście.

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
gruby
Posty: 113
Rejestracja: środa 13 lis 2013, 09:19
Lokalizacja: łódź

Post autor: gruby »

Tak, zgadza się. Przypomniało mi się, że dałem kondensator równolegle z rezystorem pod zenerką by tyrystor nie załączał się przy piku.
Kondensatorów na mosfetach nie mam ale mam rezystory bazowe, które działają podobnie.
materna11
Posty: 13
Rejestracja: niedziela 21 sie 2016, 17:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: materna11 »

Wszystko już mam dopięte na ostatni guzik. Jednak dioda XHP70 jest lepsza od XHP35. Z funkcji 50% nie korzystam, ale jakby co mam włącznik na Module. Przełącznik długi krótkie między dwiema lampkami: Krótkie- moja stara lampka Busch & Muller LUMOTEC IQ2 LUXOS B , natomiast długie lampka SME-T112B z diodą XHP70 - ze wszystkich które mam posiada najlepszy rozkład światła- Szeroko, oraz odpowiedni strumień do przodu. Przy prędkości 22km/h jest już max 670mA przy napięciu 11,7V. Luksmiarka z jednego metra pokazuje około 1100 lumenów.
gruby
Posty: 113
Rejestracja: środa 13 lis 2013, 09:19
Lokalizacja: łódź

Post autor: gruby »

Jest nieznacznie lepsza. Dla tego samego binu z 50lm więcej przy maksie?
XHP35 ma lepszą sprawność maksymalną czyli dla małych prądów. Dla prądów operacyjnych "mocniejsza" dioda będzie lepsza.
Ta lampka nie ma żadnego kolimatora forującego kształt wiązki. Zwykły okrąg. Prawdopodobnie jak ustawisz na odległość to znaczna część okręgu oświetla korony drzew.
Jak np. tutaj:
Obrazek

Daj przesłonę najprostszej postaci:
Obrazek
Odetniesz trochę wiązkę i pójdzie bliżej koła. Lepiej doświetlisz pobocze. Niekoniecznie zauważysz znaczącą różnicę ale przynajmniej nie będziesz oświetlał Księżyca.
ODPOWIEDZ