klucz dynamometryczny
klucz dynamometryczny
Witam,
Potrzebuję narzędzie jak w temacie, najchętniej do nasadek 1/4". Najczęściej będzie używany przy rowerach (aluminiowych)
Poradźcie proszę jaki jest potrzebny, w newralgicznych połączeniach, zakres momentu i co w temacie polecacie, najlepiej do ok. 150 zł.
Potrzebuję narzędzie jak w temacie, najchętniej do nasadek 1/4". Najczęściej będzie używany przy rowerach (aluminiowych)
Poradźcie proszę jaki jest potrzebny, w newralgicznych połączeniach, zakres momentu i co w temacie polecacie, najlepiej do ok. 150 zł.
Re: klucz dynamometryczny
Witam
Jak to będzie użytkowane?
No i niestety, zakres momentu, to Ty musisz znać, bo... np. w jednym z użytkowanych u mnie w pracy urządzeń, są zalecane trzy różne momenty dokręcania, zależnie od typu użytej podkładki (ta sama śruba, w tym samym miejscu).
Pozdrawiam
W tej cenie, trudno coś polecić...TOUAREG pisze: i co w temacie polecacie, najlepiej do ok. 150 zł.
Jak to będzie użytkowane?
No i niestety, zakres momentu, to Ty musisz znać, bo... np. w jednym z użytkowanych u mnie w pracy urządzeń, są zalecane trzy różne momenty dokręcania, zależnie od typu użytej podkładki (ta sama śruba, w tym samym miejscu).
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Pytanie w stylu - chciałbym coś, ale napiszcie mi co ja tak na prawdę chcę.
1. Zapomnij o przyzwoitym kluczu za ten pieniądze.
2. To ty musisz wiedzieć, na jakie zakres potrzebujesz narzędzie.
3. Wpust 1/4 sugeruje bardzo małe momenty i nie wiem, czy tutaj się sprawdzi.
Jeśli się upierasz na zakup, to szukaj promocji i wyprzedaży. Czasem udaje się kupić porządne klucze za rozsądne pieniądze w ramach akcji promocyjnej lub czyszczenia magazynów. Do tego musisz określić się, jakiej klasy klucza szukasz. Nawet Lidl niedawno reklamował się, że sprzedawać będzie klucze dynamometryczne. Choć osobiście tym kluczem wolałbym nic nie dokręcać. Przeszukaj sobie fora dla mechaników, a na pewno znajdziesz kilka wątków o kluczach dyna i na jaką firmę się nastawiać. Ja mam przyzwoity klucz, który kupiłem z niezłą promocją w ramach większych zakupów (wydałem około 14 tysięcy w sklepie na raz na narzędzia). Co ciekawe, to w opakowaniu jest karta z numerem klucza (te dobre są numerowane indywidualnie) i danymi z jego kalibracji. Klucz był indywidualnie kalibrowany, by zachować parametry.
1. Zapomnij o przyzwoitym kluczu za ten pieniądze.
2. To ty musisz wiedzieć, na jakie zakres potrzebujesz narzędzie.
3. Wpust 1/4 sugeruje bardzo małe momenty i nie wiem, czy tutaj się sprawdzi.
Jeśli się upierasz na zakup, to szukaj promocji i wyprzedaży. Czasem udaje się kupić porządne klucze za rozsądne pieniądze w ramach akcji promocyjnej lub czyszczenia magazynów. Do tego musisz określić się, jakiej klasy klucza szukasz. Nawet Lidl niedawno reklamował się, że sprzedawać będzie klucze dynamometryczne. Choć osobiście tym kluczem wolałbym nic nie dokręcać. Przeszukaj sobie fora dla mechaników, a na pewno znajdziesz kilka wątków o kluczach dyna i na jaką firmę się nastawiać. Ja mam przyzwoity klucz, który kupiłem z niezłą promocją w ramach większych zakupów (wydałem około 14 tysięcy w sklepie na raz na narzędzia). Co ciekawe, to w opakowaniu jest karta z numerem klucza (te dobre są numerowane indywidualnie) i danymi z jego kalibracji. Klucz był indywidualnie kalibrowany, by zachować parametry.
Zastosowanie to amatorskie-domowe serwisowanie rowerów.BKK pisze:Pytanie w stylu - chciałbym coś, ale napiszcie mi co ja tak na prawdę chcę. ...
...To ty musisz wiedzieć, na jakie zakres potrzebujesz narzędzie.
Zakres o którym wiem to kilka do 30-40Nm. Liczyłem/ę że znajdzie się ktoś kto tę dziedzinę ogarnia.
BKK, jak często poddajesz swój klucz takiej kalibracji???
PS.Bardzo nie lubię lidla, jednak większość narzędzi/urządzeń tam sprzedawanych ma u amatorów dobre opinie.
Witam
Chyba najtańszą dobrą opcją, będzie 5-25Nm.
Choć np. M5, tym już będzie ciężko...
Pozdrawiam
M8 w stali, dokręca się około 24Nm, więc co Ty chcesz w aluminium dokręcać 40Nm?TOUAREG pisze:Zakres o którym wiem to kilka do 30-40Nm.
Chyba najtańszą dobrą opcją, będzie 5-25Nm.
Choć np. M5, tym już będzie ciężko...
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Witam. Znam Twój ból bo sam go jakiś czas temu miałem ale finalnie odpuściłem podsumowując koszty kluczy. Tak, kluczy bo aby serwisować rower najlepiej wypadało by mieć dwa z racji mocniejszego dokręcenia korby / suportu i o wiele słabszego pierdółek typu klamka hamulca.
Tutaj masz orientacyjną tabelę co z jaką siłą przykręcać.
Z ekonomicznych często polecany jest Topeak Combotorq a z droższych Mighty (sklepy z tymi artykułami całkowicie przypadkowe).
Trzeba też zwrócić uwagę na fakt że wiele z kluczy a konkretnie ich mechanizm dokręcania liczy moment tylko gdy dokręcamy śruby w prawo.
Tutaj masz orientacyjną tabelę co z jaką siłą przykręcać.
Z ekonomicznych często polecany jest Topeak Combotorq a z droższych Mighty (sklepy z tymi artykułami całkowicie przypadkowe).
Trzeba też zwrócić uwagę na fakt że wiele z kluczy a konkretnie ich mechanizm dokręcania liczy moment tylko gdy dokręcamy śruby w prawo.
Nie wiem co to za rowery,ale na moim w wielu miejscach jest napisane max 5 Nm, więc jest to zakres nie do ogarnięcia tanim kluczykiem, bo dla wielu jest to strefa martwa.
Klucze dobrej klasy stosowane w produkcji motoryzacyjnej potwierdza się metro logicznie co 6 miesięcy, w produkcji trzyzmianowej lub trudnych warunkach częściej. Są do tego kalibratory.
Ritchey robi tanie klucze do dokręcania mostków i wspornikóww, które po prostu przeskakują przy 5 Nm. Nano TorqBox TOPEAK działa podobnie i kosztuje ok. 7 dych. Zważywszy koszt prawdziwego klucza ok. 5 stów, warto.
Jeżeli mówimy o baranku lub wsporniku karbonowym, powierzchnie powinny byc odpowiednio przygotowane i zawsze lepiej podkleic to Loctitem, niż przeciągać śruby. Przykładowo po przeciągnięciu mostka Ritchey 260 kierownicy nie można zdemontować bez uszkodzenia powłoki, pękanie części węglowych to oczywistość.
Klucze dobrej klasy stosowane w produkcji motoryzacyjnej potwierdza się metro logicznie co 6 miesięcy, w produkcji trzyzmianowej lub trudnych warunkach częściej. Są do tego kalibratory.
Ritchey robi tanie klucze do dokręcania mostków i wspornikóww, które po prostu przeskakują przy 5 Nm. Nano TorqBox TOPEAK działa podobnie i kosztuje ok. 7 dych. Zważywszy koszt prawdziwego klucza ok. 5 stów, warto.
Jeżeli mówimy o baranku lub wsporniku karbonowym, powierzchnie powinny byc odpowiednio przygotowane i zawsze lepiej podkleic to Loctitem, niż przeciągać śruby. Przykładowo po przeciągnięciu mostka Ritchey 260 kierownicy nie można zdemontować bez uszkodzenia powłoki, pękanie części węglowych to oczywistość.
TOUAREG klucz ma około roku, a nie jest używany codziennie, więc kalibracja dopiero go czeka.
Generalnie, by pokryć zakres momentów dokręcania w motoryzacji, to potrzeba trzech kluczy. Choć szczerze wątpię, by ktoś dokręcał te najmniejsze śrubki kluczem. Choć widziałem klucz dynamometryczny proxxona z zakresem 0.5 - 5 Nm. Jest w postaci wkrętaka. Więc i tak małe są potrzebne.
Ważne jest też przechowywanie klucza. Nieużywany klucz musi zawsze być maksymalnie zluzowany, czyli pokrętło nastawcze odkręcone do samego końca. A sam klucz ma być w opakowaniu, by się nie brudził.
Do dobry kluczy można zaliczyć wspomnianego proxxo'na, jennesway'a, king tony, teng tools, gedore (drogie), Stahlwille (te ponoć nie mają spreżyny, dzięki czemu są odporniejsze na utratę parametrów i nie wymagają zerowania, ale to do sprawdzenia informacja). Na pewno nie yato, parkside, top tools i inne marketówki i "gówniaki". Niestety dobre narzędzia kosztują. Osobiście odradzałbym też firmę sata.
Nawet google podpowiada resztę do hasła "jaki klucz dynamometryczny" i dopisuje "do roweru".
Jeśli do sprawy podchodzisz poważnie, to zakończy się to zakupem dwóch kluczy. Pierwszy z możliwie najniższym dolnym zakresem, na górny nie parzysz, a drugi z górnym wychodzącym trochę poza wymagany górny zakres, a na dolny nie patrzysz. Byle te klucze zazębiały,czy tez trochę pokrywały między sobą. I jak już mówiłem, szukaj jakiś promocji, wyprzedaży, a nawet próbuj negocjować cenę, bo jeśli będziesz brać od razu dwa, to szanse na rabat są.
Aha. Od razu do kluczy dokup sobie kątomierz do śrub. Przydaje się.
Generalnie, by pokryć zakres momentów dokręcania w motoryzacji, to potrzeba trzech kluczy. Choć szczerze wątpię, by ktoś dokręcał te najmniejsze śrubki kluczem. Choć widziałem klucz dynamometryczny proxxona z zakresem 0.5 - 5 Nm. Jest w postaci wkrętaka. Więc i tak małe są potrzebne.
Ważne jest też przechowywanie klucza. Nieużywany klucz musi zawsze być maksymalnie zluzowany, czyli pokrętło nastawcze odkręcone do samego końca. A sam klucz ma być w opakowaniu, by się nie brudził.
Do dobry kluczy można zaliczyć wspomnianego proxxo'na, jennesway'a, king tony, teng tools, gedore (drogie), Stahlwille (te ponoć nie mają spreżyny, dzięki czemu są odporniejsze na utratę parametrów i nie wymagają zerowania, ale to do sprawdzenia informacja). Na pewno nie yato, parkside, top tools i inne marketówki i "gówniaki". Niestety dobre narzędzia kosztują. Osobiście odradzałbym też firmę sata.
Nawet google podpowiada resztę do hasła "jaki klucz dynamometryczny" i dopisuje "do roweru".
Jeśli do sprawy podchodzisz poważnie, to zakończy się to zakupem dwóch kluczy. Pierwszy z możliwie najniższym dolnym zakresem, na górny nie parzysz, a drugi z górnym wychodzącym trochę poza wymagany górny zakres, a na dolny nie patrzysz. Byle te klucze zazębiały,czy tez trochę pokrywały między sobą. I jak już mówiłem, szukaj jakiś promocji, wyprzedaży, a nawet próbuj negocjować cenę, bo jeśli będziesz brać od razu dwa, to szanse na rabat są.
Aha. Od razu do kluczy dokup sobie kątomierz do śrub. Przydaje się.
Dziubek, wielkie DZIĘKI, o takie info mi chodziło
Pisałem "aluminiowy" w rozumieniu że nie karbonowy i dlatego nie mam problemów o których wspomniał MCSubi.
Np. kasetę, tarcze hamulców Center Lock (to wiedziałem wcześniej) identycznie jest w rowerach z ramami/częściami karbonowymi.Pyra pisze:...więc co Ty chcesz w aluminium dokręcać 40Nm?...
Pisałem "aluminiowy" w rozumieniu że nie karbonowy i dlatego nie mam problemów o których wspomniał MCSubi.
Najpewniej, teraz rozważam Proxxona MicroClick MC 15.BKK pisze:....Jeśli do sprawy podchodzisz poważnie, to zakończy się to zakupem dwóch kluczy...
Witam
Tarcze i tak warto przykręcić na loctite, lub podobny klej, ale chyba nie z takim momentem...
Pozdrawiam
Też mam "aluminiowy" rower, i kasetę mam przykręcaną na gwincie stalowym, korbę też... no ale ja mam starszy rower.TOUAREG pisze:Np. kasetę, tarcze hamulców Center Lock (to wiedziałem wcześniej) identycznie jest w rowerach z ramami/częściami karbonowymi.Pyra pisze:...więc co Ty chcesz w aluminium dokręcać 40Nm?...
Pisałem "aluminiowy" w rozumieniu że nie karbonowy i dlatego nie mam problemów o których wspomniał MCSubi.
Tarcze i tak warto przykręcić na loctite, lub podobny klej, ale chyba nie z takim momentem...
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Jeżeli ma być to tylko do kół, to może lepiej kupić taką przedłużkę?
http://allegro.pl/przedluzka-skretna-1- ... 13496.html
http://allegro.pl/przedluzka-skretna-1- ... 13496.html
Przy dokręcaniu kół to można sobie poradzić korzystając ze wzoru 10Nm=1,02Kgm i miary. Przykładasz swoją masę (np 102kg - przyjęte dla łatwiejszego liczenia) na klucz w odległości 10cm od śruby (bez skakania) no i masz 100Nm. Jesteś lżejszy to odpowiednio dalej stajesz na kluczu ... Nie ma co przesadzać z precyzyjnym dokręcaniem i zakupem klucza tylko do tego. Od zawsze sobie radzę w ten sposób i jakoś nie widzę potrzeby zakupu klucza do tego celu.
Mam za to klucz 3/8" kupiony specjalnie do prac związanych z wymianą szklanek zaworowych, ustawiania pompy itp. Zakup narzędzi akurat w moim przypadku zwrócił się tylko przy tej 1 naprawie, bo u mechanika by było drożej i wiem, że na 99% kąt wtrysku pompy byłby do poprawy, bo w okolicy chyba nikt nie wie jak to zrobić w 1.9TDI.
Gdyby ktoś pytał to mam Jonnesway 10-80Nm z certyfikatem.
Mam za to klucz 3/8" kupiony specjalnie do prac związanych z wymianą szklanek zaworowych, ustawiania pompy itp. Zakup narzędzi akurat w moim przypadku zwrócił się tylko przy tej 1 naprawie, bo u mechanika by było drożej i wiem, że na 99% kąt wtrysku pompy byłby do poprawy, bo w okolicy chyba nikt nie wie jak to zrobić w 1.9TDI.
Gdyby ktoś pytał to mam Jonnesway 10-80Nm z certyfikatem.