Mocne, ale to na prawdę mocne źródła do wstecznych

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Mocne, ale to na prawdę mocne źródła do wstecznych

Post autor: BKK »

Mam w aucie światła wsteczne, które mimo standardowych żarówek 21W są raczej marne. Nawet w ciemności ledwo co oświetlają przestrzeń za samochodem. Szukam więc jakiś zamienników, jakiegoś rozwiązania, które coś będzie świecić. Najlepiej, jakby pasowały w gniazda żarówek, choć jeśli przyjdzie dłubać, to też nie problem.
Awatar użytkownika
endrju1
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 29 lis 2015, 17:49
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: endrju1 »

Z technicznego punktu widzenia jest to możliwe do zrobienia, niestety patrząc pod kątem przepisów, to nie można nic takiego robić, ponieważ montując niestandardową żarówkę, pozbawiasz się homologacji na lampę, po drugie, co do jasności światła cofania jest dość dokładnie zapisane:
6.2.
Natężenie wzdłuż osi odniesienia nie może być mniejsze niż 80 cd.
6.3.
Natężenie światła wysyłanego we wszystkich kierunkach, z których światło może być widoczne, nie może przekraczać:
300 cd w kierunkach w płaszczyźnie poziomej lub ponad nią, oraz w kierunkach poniżej płaszczyzny poziomej:
600 cd pomiędzy h-h a 5° D i
8 000 cd poniżej 5° D
Więc z bardzo jasnymi światłami cofania auto może nie przejść przeglądu, upierdliwy policjant może zabrać dowód, a w razie stłuczki może nie być np wypłacone odszkodowanie lub w szczególnym wypadku będziesz musiał wypłacić komuś odszkodowanie własnej kieszeni.
Dokładnie ta sama zasada jak w przypadku chińskich ledów w światłach przednich.
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Masz rację i niby jest tak, jak piszesz... Tyle, że nie jest to światło służące do jazdy, nie bierze udziału w czynnym bezpieczeństwie, jak światła pozycyjne, obrysowe, główne, dzienne. To w zasadzie ułatwienie dla kierowcy i informacja dla innych o manewrach. U mnie, nie dość, że światła cofania są małe, to jeszcze tak ukształtowane, że strumień światła idzie pod ostrym kątem w dół. Tak, że w zasadzie nie oświetlają wiele. Z zasilaniem wszystko w porządku, bo sprawdziłem. Nawet wymieniłem ostatnio wyłącznik na skrzyni biegów.
Policja już od dłuższego czasu nie czepia się ledów w oświetleniu tablicy rejestracyjnej, światłach obrysowych. Nawet kiedyś widziałem wypowiedź któregoś, że muszą zaakceptować takie rozwiązania, bo są trwałe i skuteczne.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Temat był już poruszany wielokrotnie na forum i przez wielu ludzi testowany.

Masz do wyboru:

1.Sprawdzić w jakim stanie masz tylne lampy - być może są już zużyte i warte wymiany ? Warto też sprawdzić napięcie jakim są zasilane żarówki, poprawność masy itd. W 2 autach którymi mam okazję się poruszać, są również żarówki 21W (P21W) i spokojnie oświetlają sporą przestrzeń za autem. Jedno auto z 94 a drugie z 97. W obu trzeba było poprawiać masę - napięcie zasilające spadło do około 8V

2.Możesz wykombinować przejściówkę na żarówkę halogenową lub kupić gotowca - wówczas zyskasz trochę światła, ALE nie licz że to się uda odrazu - patrz punkt pierwszy + odpowiednie trafienie w lustro.

3.Możesz kombinować z zamiennikami na LEDach - miałem takich trochę, różne modele - COB, COB + XP-G pod soczewką, 10 x Oslon, 15 x Oslon. Moce różne od 2 W na zamiennik do nawet 8 W. Te 8W świeciły jak szalone, po kilku minutach śmierdziały ale efekt super. Niestety w lampie już takiego halo nie było. Poza zmianą barwy w stosunku do żarówki wiele się nie zmieniało.

4.Wykombinuj własny zamiennik, jest to najprostsza i często najlepsza / najtańsza droga. Przeróbka gotowego zamiennika często jest bardzo ciężka ze względu na wymiary / klejenie. Robiąc coś samemu od podstaw można wiele poprawić itd. Niedawno na forum powstał zamiennik o ile dobrze pamiętam na ledzie COB 10W + prosta przetwornica + kawałek metalu jako radiator.
ILPT
zrazik
Posty: 94
Rejestracja: środa 26 wrz 2012, 23:29
Lokalizacja: Śląsk opolski

Post autor: zrazik »

Albo "dzienne" pod zderzk, podpiąć pod wsteczne + ew pstryczek.

Rozrzut jakościowy i cenowy spory więc coś się dobierze :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Można też wrzucić zwykłą żarówkę np. H3 w miejsce poprzedniczki ;)
ILPT
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Tylna lampa w moim sztruclu wygląda mniej więcej (no, bo kto by jej się na co dzień przyglądał :mrgreen: ) tak
Obrazek
I jak widać, światełko od wstecznego jest na prawdę niewielkie. Do tego klosz jest ukształtowany tak, że światło idzie ostro w dół. W zasadzie przez tylną szybę widzę tylko poświatę odbijającą się od tego, co za mną. Dlatego coś staram się wykombinować. Rozpatruję wiercenie w zderzaku, ale traktuję to, jako ostateczność.
Co do zasilania i stanu okablowania lamp - lepiej być nie może :mrgreen:
Zastanawiałem się nawet nad zrobieniem dziury w samym kloszu i osadzeniem w nim jakiegoś źródła LED. Może tutaj możecie coś polecić?
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

KLIK

KLIK

Takie coś i po problemie. Różne warianty na Aliexpress, nawet razem z ramką do tablic.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
kalafon
Posty: 105
Rejestracja: wtorek 23 gru 2014, 02:45
Lokalizacja: Polska

Post autor: kalafon »

Przerób to i walnij np coś takiego (ale lepiej w ciepłej barwie, będzie lepiej widać)

MR16 24 SMD 5050H ALU ZIMNA 12V

http://www.ledtechnics.pl/pl_PL/p/MR16- ... cwodRckG5g
Fluxor pisze:KLIK

KLIK

Takie coś i po problemie. Różne warianty na Aliexpress, nawet razem z ramką do tablic.
Ja tam nie jestem czepialski ale to drut jakich mało... Dobre do maskowania numerów rejestracyjnych poprzez oślepianie.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

MR16 raczej nie wejdzie w otwór po P21W.

Jako że P21W w wstecznych świecą się tylko chwilę kup takie coś:

Obrazek

Zamiast fabrycznego leda daj coś porządnego typu XM-L2 + jakiś kolimator / proste lustro. Sterowników masz ogromny wybór. W leda poślij 2A i będzie grało.
ILPT
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

MR16 raczej nie wejdzie w otwór po P21W.
Trochę się popieści mini-szlifierką i wejdzie :mrgreen:
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Po przeróbce na MR16 będzie problem z ewentualną wymianą na zwykłą żarówkę. Stosując zamiennik można zawsze wrócić bez problemów :)
ILPT
volt_art
Posty: 45
Rejestracja: niedziela 27 wrz 2015, 18:27
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: volt_art »

A gdzie kupić te w/w przez Ciebie skaktus?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Kup jakiekolwiek i gdziekolwiek. Tutaj ważniejsza jest przeróbka niż to co jest w środku. W Chinach kupisz za 1/2 ceny z PL
ILPT
pawel4090
Posty: 158
Rejestracja: czwartek 25 lut 2010, 15:26
Lokalizacja: k. Kielc

Post autor: pawel4090 »

skautus, podeprzyj to linkiem, jesteś przecież specem, w mojej kiljance też ledwie zipią. Przydałby się mod.
Pozdrawiam Paweł
ODPOWIEDZ