Mocne, ale to na prawdę mocne źródła do wstecznych
Mocne, ale to na prawdę mocne źródła do wstecznych
Mam w aucie światła wsteczne, które mimo standardowych żarówek 21W są raczej marne. Nawet w ciemności ledwo co oświetlają przestrzeń za samochodem. Szukam więc jakiś zamienników, jakiegoś rozwiązania, które coś będzie świecić. Najlepiej, jakby pasowały w gniazda żarówek, choć jeśli przyjdzie dłubać, to też nie problem.
Z technicznego punktu widzenia jest to możliwe do zrobienia, niestety patrząc pod kątem przepisów, to nie można nic takiego robić, ponieważ montując niestandardową żarówkę, pozbawiasz się homologacji na lampę, po drugie, co do jasności światła cofania jest dość dokładnie zapisane:
Dokładnie ta sama zasada jak w przypadku chińskich ledów w światłach przednich.
Więc z bardzo jasnymi światłami cofania auto może nie przejść przeglądu, upierdliwy policjant może zabrać dowód, a w razie stłuczki może nie być np wypłacone odszkodowanie lub w szczególnym wypadku będziesz musiał wypłacić komuś odszkodowanie własnej kieszeni.6.2.
Natężenie wzdłuż osi odniesienia nie może być mniejsze niż 80 cd.
6.3.
Natężenie światła wysyłanego we wszystkich kierunkach, z których światło może być widoczne, nie może przekraczać:
300 cd w kierunkach w płaszczyźnie poziomej lub ponad nią, oraz w kierunkach poniżej płaszczyzny poziomej:
600 cd pomiędzy h-h a 5° D i
8 000 cd poniżej 5° D
Dokładnie ta sama zasada jak w przypadku chińskich ledów w światłach przednich.
Masz rację i niby jest tak, jak piszesz... Tyle, że nie jest to światło służące do jazdy, nie bierze udziału w czynnym bezpieczeństwie, jak światła pozycyjne, obrysowe, główne, dzienne. To w zasadzie ułatwienie dla kierowcy i informacja dla innych o manewrach. U mnie, nie dość, że światła cofania są małe, to jeszcze tak ukształtowane, że strumień światła idzie pod ostrym kątem w dół. Tak, że w zasadzie nie oświetlają wiele. Z zasilaniem wszystko w porządku, bo sprawdziłem. Nawet wymieniłem ostatnio wyłącznik na skrzyni biegów.
Policja już od dłuższego czasu nie czepia się ledów w oświetleniu tablicy rejestracyjnej, światłach obrysowych. Nawet kiedyś widziałem wypowiedź któregoś, że muszą zaakceptować takie rozwiązania, bo są trwałe i skuteczne.
Policja już od dłuższego czasu nie czepia się ledów w oświetleniu tablicy rejestracyjnej, światłach obrysowych. Nawet kiedyś widziałem wypowiedź któregoś, że muszą zaakceptować takie rozwiązania, bo są trwałe i skuteczne.
Temat był już poruszany wielokrotnie na forum i przez wielu ludzi testowany.
Masz do wyboru:
1.Sprawdzić w jakim stanie masz tylne lampy - być może są już zużyte i warte wymiany ? Warto też sprawdzić napięcie jakim są zasilane żarówki, poprawność masy itd. W 2 autach którymi mam okazję się poruszać, są również żarówki 21W (P21W) i spokojnie oświetlają sporą przestrzeń za autem. Jedno auto z 94 a drugie z 97. W obu trzeba było poprawiać masę - napięcie zasilające spadło do około 8V
2.Możesz wykombinować przejściówkę na żarówkę halogenową lub kupić gotowca - wówczas zyskasz trochę światła, ALE nie licz że to się uda odrazu - patrz punkt pierwszy + odpowiednie trafienie w lustro.
3.Możesz kombinować z zamiennikami na LEDach - miałem takich trochę, różne modele - COB, COB + XP-G pod soczewką, 10 x Oslon, 15 x Oslon. Moce różne od 2 W na zamiennik do nawet 8 W. Te 8W świeciły jak szalone, po kilku minutach śmierdziały ale efekt super. Niestety w lampie już takiego halo nie było. Poza zmianą barwy w stosunku do żarówki wiele się nie zmieniało.
4.Wykombinuj własny zamiennik, jest to najprostsza i często najlepsza / najtańsza droga. Przeróbka gotowego zamiennika często jest bardzo ciężka ze względu na wymiary / klejenie. Robiąc coś samemu od podstaw można wiele poprawić itd. Niedawno na forum powstał zamiennik o ile dobrze pamiętam na ledzie COB 10W + prosta przetwornica + kawałek metalu jako radiator.
Masz do wyboru:
1.Sprawdzić w jakim stanie masz tylne lampy - być może są już zużyte i warte wymiany ? Warto też sprawdzić napięcie jakim są zasilane żarówki, poprawność masy itd. W 2 autach którymi mam okazję się poruszać, są również żarówki 21W (P21W) i spokojnie oświetlają sporą przestrzeń za autem. Jedno auto z 94 a drugie z 97. W obu trzeba było poprawiać masę - napięcie zasilające spadło do około 8V
2.Możesz wykombinować przejściówkę na żarówkę halogenową lub kupić gotowca - wówczas zyskasz trochę światła, ALE nie licz że to się uda odrazu - patrz punkt pierwszy + odpowiednie trafienie w lustro.
3.Możesz kombinować z zamiennikami na LEDach - miałem takich trochę, różne modele - COB, COB + XP-G pod soczewką, 10 x Oslon, 15 x Oslon. Moce różne od 2 W na zamiennik do nawet 8 W. Te 8W świeciły jak szalone, po kilku minutach śmierdziały ale efekt super. Niestety w lampie już takiego halo nie było. Poza zmianą barwy w stosunku do żarówki wiele się nie zmieniało.
4.Wykombinuj własny zamiennik, jest to najprostsza i często najlepsza / najtańsza droga. Przeróbka gotowego zamiennika często jest bardzo ciężka ze względu na wymiary / klejenie. Robiąc coś samemu od podstaw można wiele poprawić itd. Niedawno na forum powstał zamiennik o ile dobrze pamiętam na ledzie COB 10W + prosta przetwornica + kawałek metalu jako radiator.
ILPT
Tylna lampa w moim sztruclu wygląda mniej więcej (no, bo kto by jej się na co dzień przyglądał ) tak
I jak widać, światełko od wstecznego jest na prawdę niewielkie. Do tego klosz jest ukształtowany tak, że światło idzie ostro w dół. W zasadzie przez tylną szybę widzę tylko poświatę odbijającą się od tego, co za mną. Dlatego coś staram się wykombinować. Rozpatruję wiercenie w zderzaku, ale traktuję to, jako ostateczność.
Co do zasilania i stanu okablowania lamp - lepiej być nie może
Zastanawiałem się nawet nad zrobieniem dziury w samym kloszu i osadzeniem w nim jakiegoś źródła LED. Może tutaj możecie coś polecić?
I jak widać, światełko od wstecznego jest na prawdę niewielkie. Do tego klosz jest ukształtowany tak, że światło idzie ostro w dół. W zasadzie przez tylną szybę widzę tylko poświatę odbijającą się od tego, co za mną. Dlatego coś staram się wykombinować. Rozpatruję wiercenie w zderzaku, ale traktuję to, jako ostateczność.
Co do zasilania i stanu okablowania lamp - lepiej być nie może
Zastanawiałem się nawet nad zrobieniem dziury w samym kloszu i osadzeniem w nim jakiegoś źródła LED. Może tutaj możecie coś polecić?
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Przerób to i walnij np coś takiego (ale lepiej w ciepłej barwie, będzie lepiej widać)
MR16 24 SMD 5050H ALU ZIMNA 12V
http://www.ledtechnics.pl/pl_PL/p/MR16- ... cwodRckG5g
MR16 24 SMD 5050H ALU ZIMNA 12V
http://www.ledtechnics.pl/pl_PL/p/MR16- ... cwodRckG5g
Ja tam nie jestem czepialski ale to drut jakich mało... Dobre do maskowania numerów rejestracyjnych poprzez oślepianie.Fluxor pisze:KLIK
KLIK
Takie coś i po problemie. Różne warianty na Aliexpress, nawet razem z ramką do tablic.
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź