Generator ozonu DIY
No właśnie stąd powód m.in. że zastosowałem przełącznik 7-14g .
Nie ma co się łudzić. Większość przetwornic to "chińskie gówno" nawet te sprzedawane pod inną nazwą i niby PL.
Np w moim samochodzie napięcie ładowania po zagrzaniu silnika nie jest wysokie (~13.5-13.7V - co ciekawe jest to prawidłowe zachowanie). W tym wypadku przetwornica ogarnie max 7g bez najmniejszego problemu.
W innych autach zauważyłem (przy sprawdzonym ładowaniu ~14.2), że spokojnie działa ozonator z 14g.
Wniosek - napięcie które wchodzi w przetwornice ma duże znaczenie przy jej pracy i wydajności.
Koledzy o zdjęciach pamiętam tylko nie mam kiedy zrobić - wczoraj ozonowałem 2 szklarnie.
Nie ma co się łudzić. Większość przetwornic to "chińskie gówno" nawet te sprzedawane pod inną nazwą i niby PL.
Np w moim samochodzie napięcie ładowania po zagrzaniu silnika nie jest wysokie (~13.5-13.7V - co ciekawe jest to prawidłowe zachowanie). W tym wypadku przetwornica ogarnie max 7g bez najmniejszego problemu.
W innych autach zauważyłem (przy sprawdzonym ładowaniu ~14.2), że spokojnie działa ozonator z 14g.
Wniosek - napięcie które wchodzi w przetwornice ma duże znaczenie przy jej pracy i wydajności.
Koledzy o zdjęciach pamiętam tylko nie mam kiedy zrobić - wczoraj ozonowałem 2 szklarnie.
Niestety, ale podłączyłem przetwornicę:
https://www.basspolska.com/przetwornica ... z-usb.html
i efekt był taki sam: zapikało zabezpieczenie i ozonator nie ruszył. Sprawdziłem pobór prądu (niestety nie mam jak miernikiem elektronicznym sprawdzić pierwszego "piku") i dało 0,9A (207W).
Dziwne to wszystko.
https://www.basspolska.com/przetwornica ... z-usb.html
i efekt był taki sam: zapikało zabezpieczenie i ozonator nie ruszył. Sprawdziłem pobór prądu (niestety nie mam jak miernikiem elektronicznym sprawdzić pierwszego "piku") i dało 0,9A (207W).
Dziwne to wszystko.
Tosz to taka sama chinszczyzna jak każda inna przetwornica.
Parametry zapewne tylko na papierze....realne podejrzewam że na pewno nie są zachowane.
W załączeniu przęsylam fotki przerobionego chłodzenia.
Parametry zapewne tylko na papierze....realne podejrzewam że na pewno nie są zachowane.
W załączeniu przęsylam fotki przerobionego chłodzenia.
Ostatnio zmieniony czwartek 29 wrz 2016, 08:56 przez tjsz, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Silnik forum, ma do zamieszczania zdjęć odpowiednią funkcję, zatytułowaną "Wyślij obrazek na serwer i wklej do wiadomości!"
Pozdrawiam
Proszę o edycję fotek, tak aby odpowiadały regulaminowi, i nie dodawanie ich jako załącznik.tjsz pisze:W załączeniu przęsylam fotki przerobionego chłodzenia.
Silnik forum, ma do zamieszczania zdjęć odpowiednią funkcję, zatytułowaną "Wyślij obrazek na serwer i wklej do wiadomości!"
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Myślę, że powyższe posty dadzą argument tym co chcą budować ozonator 12V niezaleznie od instalacji samochodu i dodatkowych urządzeń o bliżej nieokreslonych parametrach.
Ja jestem w trakcie składania ozonatora 12V opartego na zasilaniu z aku żelowego 10Ah w skrzynce po UPS firmy APC. Taki podłużny kształt. Ozonator będzie tak zrobiony, że nic nie trzeba będzie demontowac do ładowania aku. Płytki cały czas jadą więc pewnie jeszcze troche potrwa zanim zmontuje i wstawie zdjęcia.
Ja jestem w trakcie składania ozonatora 12V opartego na zasilaniu z aku żelowego 10Ah w skrzynce po UPS firmy APC. Taki podłużny kształt. Ozonator będzie tak zrobiony, że nic nie trzeba będzie demontowac do ładowania aku. Płytki cały czas jadą więc pewnie jeszcze troche potrwa zanim zmontuje i wstawie zdjęcia.
Przepraszam za zamieszanie. Wstawiałem post z tableta i wyszło jak wyszło.Pyra pisze:WitamProszę o edycję fotek, tak aby odpowiadały regulaminowi, i nie dodawanie ich jako załącznik.tjsz pisze:W załączeniu przęsylam fotki przerobionego chłodzenia.
Silnik forum, ma do zamieszczania zdjęć odpowiednią funkcję, zatytułowaną "Wyślij obrazek na serwer i wklej do wiadomości!"
Pozdrawiam
Mam nadzieję, że teraz będzie lepiej
Nie śmiejcie się z wykonanego otworu. Blacha gruba a szlifierką ciężko podejść żeby zrobić ładne kółko.
PS - zapomniałem o logice działania
Włączając czerwony przełącznik 7G uruchamia się jednocześnie ten górny wentylator chłodzący.
Uruchomienie płytek następuje po przekręceniu pokrętła timera.
Regulacja 7-14G jak widać przełącznikiem, w dowolnym czasie.
Po zatrzymaniu się timera, wyłączają się płytki natomiast górny wentylator dalej pracuje do czasu wyłączenia czerwonego przełącznika 7G.
W trakcie generowania ozonu świeci się dodatkowo zielona dioda w górnym prawym rogu oznaczona o3.
podpowiedzcie mi jak długo ozonować auto mam chińczyka 7g
Ostatnio zmieniony piątek 14 paź 2016, 15:44 przez darewo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: wtorek 10 lis 2015, 23:40
- Lokalizacja: malopolska
-
- Posty: 7
- Rejestracja: piątek 09 wrz 2016, 20:45
- Lokalizacja: polska
Ja wraz z ozonatorem wkładam do auta termometr elektroniczny,temperatura wzrasta w ciągu 20 minut o niecałe 2 stopnie.Zastanawiałem się aby dołożyć termometr do skrzynki,ale wolę aby temperatura była wskazywana z dala od ozonatora bez jego bezpośredniego wpływu,chyba że czujnik umieścić gdzieś w najmniej narażonym miejscu.
Witam, załozyłem konto u Was tylko przez ten watek. Zbudowałem własny ozonator w oparciu o pomysły kolegów z tego forum. Wszystko działa super, ale mam pytanko właśnie odnośnie temperatur. Moje płytki po 10 minutach pracy mają stałą temp. ok 60*C +- 5*C. Czy to aby nie za wysoka temperatura? Zastanawiałem się nad jakims chłodzeniem ich chociażby radiatory z kart graficznych były by idealne, ale czy to sie może udac? Jutro zrobie kilka fotek wnetrza ozonatora zebyście mogli zobaczyc jak to u mnie wygląda. Pochwalcie sie swoimi temp. płytek.
Ostatnio zmieniony niedziela 23 paź 2016, 10:14 przez jamal, łącznie zmieniany 1 raz.
jamal,tutaj masz przykładowe temp. w mojej konstrukcji http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=177965#177965
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC