Układ ściemniający/rozjaśniający led
Układ ściemniający/rozjaśniający led
Witam
Zbudowałem taki oto układ na podstawie jednego z forum (rys. poniżej).
Wszystko działa jak należy dopóki nie uruchomię samochodu. Po uruchomieniu układ lekko wariuje tzn. włączanie i wyłączanie nie następuje płynnie tylko niejako "skokowo" widać mruganie światła. Przy wyłączonym zapłonie wszystko jest ok. Jest to lampka led ale nie pojedyncza tylko cały kit. Co można by zmienić/ zmodyfikować aby wszystko działało poprawnie? będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę.
Zbudowałem taki oto układ na podstawie jednego z forum (rys. poniżej).
Wszystko działa jak należy dopóki nie uruchomię samochodu. Po uruchomieniu układ lekko wariuje tzn. włączanie i wyłączanie nie następuje płynnie tylko niejako "skokowo" widać mruganie światła. Przy wyłączonym zapłonie wszystko jest ok. Jest to lampka led ale nie pojedyncza tylko cały kit. Co można by zmienić/ zmodyfikować aby wszystko działało poprawnie? będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę.
- Załączniki
-
- 3700414400_1305975335.jpg (28.92 KiB) Przejrzano 8702 razy
Re: Układ ściemniający/rozjaśniający led
A jak liczyłeś RC?osiema pisze:Witam
Zbudowałem taki oto układ na podstawie jednego z forum (rys. poniżej).
Wszystko działa jak należy dopóki nie uruchomię samochodu. Po uruchomieniu układ lekko wariuje tzn. włączanie i wyłączanie nie następuje płynnie tylko niejako "skokowo" widać mruganie światła. Przy wyłączonym zapłonie wszystko jest ok. Jest to lampka led ale nie pojedyncza tylko cały kit. Co można by zmienić/ zmodyfikować aby wszystko działało poprawnie? będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę.
Pozdrawiam.
Adam
Adam
Re: Układ ściemniający/rozjaśniający led
W sensie wartości R i C? na początku połączyłem jak na rys. a potem dobrałem tak, żeby w miarę szybko wszystko się zaświecało i gasiłoRander pisze: A jak liczyłeś RC?
Re: Układ ściemniający/rozjaśniający led
No to teraz wystarczy chyba dołożyć jakąś stabilizację, typu choćby LM7812 - musisz dobrać wg prądu pobieranego przez lampę, oczywiście z pewnym zapasem. Nie zapomnij o radiatorze.osiema pisze:W sensie wartości R i C? na początku połączyłem jak na rys. a potem dobrałem tak, żeby w miarę szybko wszystko się zaświecało i gasiłoRander pisze: A jak liczyłeś RC?
Miganie:
Przecież zaraz po uruchomianiu auta, podczas ładowania akumulatora napięcie może skakać w zakresie od nieco powyżej 12V do blisko 14,4V - oczywiście przy sprawnych wszystkich elementach. Jak soć szwankuje (alternator, akumulator, kiepskie masy), to rozrzut może być dużo większy.
Pozdrawiam.
Adam
Adam
Ciekawe.osiema pisze:Wydaje mi się, że problem tkwi w czym innym. Okazało się, że po zamknięciu drzwi na przewodzie "masy" pojawia się napięcie ok 5-6V. Stąd moje pytanie czy ktoś mógłby poratować innym układem który realizowałby podobne zadanie oczywiście musi być sterowane "masą".
Potencjały sprawdza się względem masy.
Znaczy, że u Ciebie potencjał masa-masa ma 6V?
Pozdrawiam.
Adam
Adam
Może tak, może nie. Skąd mamy wiedzieć, skoro brak podstawowych danych.osiema pisze:Komputer czy tam moduł komfortu (dokładnie nie wiem) podtrzymuje 5-6V przy zamkniętych drzwiach a przy otwartych "normalne" zwarcie do masy.
1. Co za auto?
2. Jak mierzone?
3. Czym mierzone?
Już miałem klienta, który upierał się, że ma zwarcie w obwodzie oświetlenia kabiny, bo jak wymontuje krańcówkę, to ma na przewodzie do niej 12V. Bo mierzył multimetrem potencjał przez wpiętą żarówkę i wynik był. Więc interpretacja pomiaru się kłania.
A diody najlepiej się ściemnia PWM.