żarówki led h7 60w 7000lm - zapytanie

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Nie wiem z czym miał pójść do przodu, na pewno do przodu nie poszedł autor tego testu

"Tak dla porównania to po lewej na górze (LED) do skutera jest 8-10m a po prawej (H7) do skutera jest jakieś 4-5m."

jak można próbować porównywać coś nie zachowując takich samych warunków testu?
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Niestety barwowo na deszczu jest kicha , jakby tak upychali nichie 5000K 219c to byłoby fajnie ;-)
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Te zamienniki są na rynku już chyba z rok czasu ;) Pod względem jasności są na poziomie żarówek - z jednego ZES-a da się wyciągnąć około 200 lumenów. Czyli przy 6 ledach, po 3 na stronę mamy 1200 lumenów z H7, to nawet poniżej typowej żarówki. Barwa 6000K (a takie głównie są w sprzedaży) jest fajna, jak jest sucho. Jak przychodzi deszcz, mgła to już jest znacznie gorzej.

Sam osobiście szukałem tego typu zamienników na H4, po 8 ledów na mijania i 8 na długie. Znalezienie czegość z barwą w okolicach 4000K jest prawie niemożliwe. Zawsze od 6K wzwyż.Przy 6 ledach na mijania i 6 na długie całość świeci już słabiej niż żarówka i nie ma co się pchać w taki zamienniki. Gdyby wyciągali 400 lumenów z leda, było by idealnie. Warto też wspomnieć, że te zamienniki nie sprawdzają sięza bardzo w soczewkach.
ILPT
Wombat
Posty: 20
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Wombat »

chłopaki, ale mieliście to w ręku/lampie czy tylko tak sobie teoretyzujecie?
Skaktus, wybacz ale z tym co napisałeś jest jak z bąkiem. On ma za mała powierzchnie skrzydeł żeby latać - tylko on o tym nie wie i lata jak głupi.
Te ledy zapewne też nie wiedzą że są gorsze jak zwykłe żarówki - i są lepsze.
Świeciłem nimi w nocy z lampy, identycznej jak taka z H7 obok zasilana z instalacji skutera z pracującym silnikiem i obok z lampy zasilanej 12V/6A. Niestety nie mam 3 rąk żeby jednocześnie robić zdjęcia i troche to jednak siara pod blokiem robić takie myki.
Polecam w temacie testów kanał tego pana
https://www.youtube.com/channel/UCVOiJI ... krKYXw8Thg
jest troszkę z doświadczeniem (praktycznym) przed Wami. Opisuje żarówki, wady, jasności, testuje w różnych lampach, mierzy urządzeniem diagnostycznym jakie obowiązuje nas na przeglądzie.. itd
jak można próbować porównywać coś nie zachowując takich samych warunków testu?
to akurat nie są zdjęcia z testu tylko pokazanie tego z normalnej lampy w normalnych warunkach - robiłem dla znajomego bo sie pytał.
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Jego wszystkie wywody można bardzo szybko uciąć. Sprzęt nie ma homologacji do użytku publicznego.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Wombat
Posty: 20
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Wombat »

yyyyyyh!
to straszne.
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Wombat - wiele spraw dotyczących wytycznych i ram w jakich należy się poruszać nie jest karalna do momentu jak coś pójdzie nie tak:
- doputy jeździsz rowerem po przejściu dopóki Cie samochód nie przejedzie a monitoring i świadkowie nie wskażą Ciebie jako winnego=
- dopóki Twój pojazd jeździ to dobrze ale gdy spowodujesz stłuczkę, wypadek inne to byle argument wystarczy aby CI ubezpieczyciel nie wypłacił odszkodowania czy ubezpieczenia z polisy na życie
- dopóki stosowanie nie homologowanych wynalazków ogranicza się do własnych działań a przez to ograniczone jest do ewentualnych szkód na Tobie - tam twoje "eee tam" ma ręce i nogi
- gdy wgryzasz się w czyjąś szkodę a nie daj przypadkowo życie ... wtedy lepiej abyś Ty miał kłopot niż ktokolwiek inny ;).

Z własnego podwórka podam znajomego co jeździł rowerem po przejściach SZYBKO bez zawracania sobie głowy znakami czy światłami - dzisiaj jeździ ale na wózku. Czasem widzę jak popija piwko z kumplami menelami przed sklepem ...
Wombat
Posty: 20
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Wombat »

jejku. nie wiedziałem że to aż tak.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Wombat pisze:jejku. nie wiedziałem że to aż tak.
Koledze, w kufer wjechał inny kierowca, i stwierdził, że go światła oślepiły. Stwierdzono zamienniki LED w światłach pozycyjnych/stop. I to On gościowi "remontował" samochód...

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Wombat nie zgrywaj naiwnego dzieciaka, który nie rozumie co mu się chce przekazać - propagacja zalet czegoś (ledowych niehomologowanych światełek) co nie powinno być dopuszczone do używania i może być przyczyną w sytuacjach krytycznych przeciwko Tobie, nie jest zdrowe.
Przykładem skrajnej głupoty, często spotykane w mojej praktyce zawodowej jest stosowanie w takich gniazdach https://ledy.eu/userdata/gfx/4f885756d5 ... 9568c6.jpg żarówek lub ledów na 230V - są one w EU przeznaczone TYLKO i WYŁĄCZNIE na 12V żarówki ale chińczycy wymyślili takie coś http://doktorvolt.pl/zrodla-swiatla/628 ... 60552.html co zostało dopuszczone trochę chyłkiem i bocznymi furtkami w Europie jako żarówka specjalistyczna - no ale że Polak potrafi to ...
Teraz wyobraź sobie elektroinstalatora i jego potworne zdziwienie (i brak oczu), który zakładając poprawność instalacji elektrycznej wymienia w tego typu oprawce żarówkę na 12V - jeden błysk, bum, latające szkło i brak oczu lub poraniona głowa - a miało być bezpiecznie bo to 12V (domyślnie).
Więc pomyśl zanim założysz, że inni są głupsi od Ciebie, że ktoś w swojej pracy dla Ciebie był głupszy od nas i sprawi Ci brzydką niespodziewajkę ja ta wybuchająca żarówka nad głową - czego Ci nie życzę ale sam wiesz - Polak potrafi ... więc się strzeż Polskiej nieokiełznanej pomysłowości, posunietej do granic skrajnej nieodpowiedzialności i głupoty - a to za sprawa źle zrozumianej oszczędności lub inaczej pojętej racjonalizacji ...
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Mociumpel pisze:Wombat nie zgrywaj naiwnego dzieciaka, który nie rozumie co mu się chce przekazać -
Proszę bez takich sformułowań, bo się to robi niezgodne z zasadami forum.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

Sprawa jest w miarę prosta.
Dobry reflektor ze sprawna instalacją i żarówka H7 około 1700 L osiągnie na pewno nie gorszy wynik niż Led 20 Wat.

Ale rzadko kiedy mamy te elementy w pełni sprawne, bo raczej nie montujemy "wynalazków" w autach nowych.

Skuter - nawet niekoniecznie Chiński - kiepski bilans energetyczny, rozwiązania reflektora i instalacji na granicy działania - o wydajności nie ma mowy. I tak tutaj zapewne taki LED będzie lepszy i to pod każdym względem i praktycznie w każdym porównaniu - jestem za nawet bez względu na zastrzeżenia prawne.

Oceny i pomiary.
Led ma to do siebie, że źródło światła jest punktowe - przy takim Ledzie to nawet żarnik w H7 jest olbrzymi.
Wielkość źródła światła wiąże się bezpośrednio z możliwością jego odpowiedniego skupienia i rozłożenia w założonej odległości od reflektora. Tylko, że w przypadku montażu źródeł do reflektorów do tego nieprzeznaczonych wychodzą dziwne rzeczy.
Reflektory samochodowe projektowane sa tak aby uzyskać założone "obłożenie" światłem na całkiem dużej płaszczyźnie kilkadziesiąt metrów przed samochodem. to obłożenie światłem nie koniecznie ma być równe - czasem np z prawej strony jaśniej lub w określonej odległości.
Zauważyliście ciekawe zjawisko - zamienniki reflektorów np DEPO (uznawany za lepszej jakości) nigdy nie świecą tak dobrze jak sprawny oryginał. To własnie ze względu na te drobne niuanse rozłożenia światła przed samochodem.
To samo dotyczy LED - zapewne z niektórych punktach oświetlenie będzie miało większa wartość niż w tym samym reflektorze z halogenem lub nawet ksenonem - jednak taki punktowy pomiar nie mówi wszystkiego.

Wombat już wspomniałeś o tym rozświetlaniu pasów na LED. To nie jest dobre zjawisko, chociaż efektowne. Zbyt duża jasność powoduje wzrost kontrastu potrzebnego do zaobserwowaniu mniej kontrastowych przeszkód. Np kamienia, wyrwy, czy nawet człowieka bez odblaskowych elementów.

A jak jest tak kiepska widoczność, że nie widzisz gdzie prowadzi droga bez świecących znaków, to należy zwolnić lub nawet zatrzymać się a nie jechać.

Jestem cięty na te odblaski bo kiedy wiele lat temu zamontowałem sobie hidy w soczewce z BMW serii 3 to byłem zachwycony - odcięcie idealne - oświetlenie nieporównywalne z fabryczna H1. Pojechałem tym na autostradę, którą jechałem kilka godzin - pod koniec podróży światła miałem ustawione w dół jak się da najbardziej, z zasięgiem kilkudziesięciu metrów i bolącymi oczami od ciągłych rozbłysków tablic umieszczonych nad zjazdami.
od tamtej pory wiem dlaczego przesłona odcinająca snop światła w ksenonach jest po dwóch stronach. A niektóre rozwiązania odcinają snop i z dołu i z góry.

PS. To że Bąk latając łamie prawa fizyki to oczywiście mit. ;)
ODPOWIEDZ