Dzienne + okrągłe + COB
- soulmaster3m
- Posty: 49
- Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
- Lokalizacja: ZS
Dzienne + okrągłe + COB
Nie ma takiego tematu, więc go sprowokuję.
Jestem szczęśliwym posiadaczem NSSC 510HP, ale od jakiegoś czasu czaję się na okrągłe światełka z COB.
Ogólnie ciekaw jestem co tam tak naprawdę siedzi i mam nadzieje, że ktoś to już rozbierał.
Jedyne co można wyczytać to:
- COB 1.75W
- DC 10-15V
- 350mA
- 200LM
Ciekaw też jestem jak wypadają w porównaniu z np tymi 510HP.
O takie chodzi:
Jestem szczęśliwym posiadaczem NSSC 510HP, ale od jakiegoś czasu czaję się na okrągłe światełka z COB.
Ogólnie ciekaw jestem co tam tak naprawdę siedzi i mam nadzieje, że ktoś to już rozbierał.
Jedyne co można wyczytać to:
- COB 1.75W
- DC 10-15V
- 350mA
- 200LM
Ciekaw też jestem jak wypadają w porównaniu z np tymi 510HP.
O takie chodzi:
1,75W
200 lumenów
Wartość do osiągnięcia, ALE te 200 lumenów to pewnie na diodzie, na wyjściu z lampy pewnie jakieś 160 - 170. Tak czy siak, 200 lumenów jak na lampy dzienne to mało - nawet 510 które masz osiągają więcej. Dobrej jakości lampy dzienne mają 500 lumenów lub więcej. Osobiście posiadam lampy dzienne, gdzie jedna lampa zbudowana jest na 7 ledach Osrama, w każdą lampę około 15W, co daje nam spokojnie 1400 lumenów na ledach.
Co do budowy lampy, mam wrażenie że będzie to wyglądało tak jak w "żarówkach" na COBach jakie kiedyś kupiłem czyli - led na 9V (3 ledy w szeregu) + rezystor Świadczy choćby o tym zakres napięć zasilających czyli 10-15V. Te z przetwornicami często mogą pracować np. od 10 do 32V.
Szczerze - nie kupuj tego. Nie wiadomo na co trafisz, kup coś sprawdzonego. W innym wypadku będziesz robił jak ja jakieś kilka lat temu - dopiero 4 zestaw okazał się tym, co coś sobą prezentowało.
200 lumenów
Wartość do osiągnięcia, ALE te 200 lumenów to pewnie na diodzie, na wyjściu z lampy pewnie jakieś 160 - 170. Tak czy siak, 200 lumenów jak na lampy dzienne to mało - nawet 510 które masz osiągają więcej. Dobrej jakości lampy dzienne mają 500 lumenów lub więcej. Osobiście posiadam lampy dzienne, gdzie jedna lampa zbudowana jest na 7 ledach Osrama, w każdą lampę około 15W, co daje nam spokojnie 1400 lumenów na ledach.
Co do budowy lampy, mam wrażenie że będzie to wyglądało tak jak w "żarówkach" na COBach jakie kiedyś kupiłem czyli - led na 9V (3 ledy w szeregu) + rezystor Świadczy choćby o tym zakres napięć zasilających czyli 10-15V. Te z przetwornicami często mogą pracować np. od 10 do 32V.
Szczerze - nie kupuj tego. Nie wiadomo na co trafisz, kup coś sprawdzonego. W innym wypadku będziesz robił jak ja jakieś kilka lat temu - dopiero 4 zestaw okazał się tym, co coś sobą prezentowało.
ILPT
- soulmaster3m
- Posty: 49
- Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
- Lokalizacja: ZS
- soulmaster3m
- Posty: 49
- Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
- Lokalizacja: ZS
- soulmaster3m
- Posty: 49
- Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
- Lokalizacja: ZS
W aucie mam Osram Duo Light.
Co do wymiany przeciwmgielne na takie z XP-E itp. - na rynku jest tego pełno. Ostatnio macałem i sprawdzałem klona Duo Light (tańszy o jakieś 50%, bez funkcji doświetlania zakrętów + inny kształt). Całość na bazie XM-L. Barwa niemal że niebieska, pobór na jedną lampę w okolicach 6W. Przy dobrych wiatrach daje to połowę wydajności żarówki H8 (akieś 400 lumenów) + bardzo zimne światło. W stanie fabrycznym nie polecam. Po wymianie leda na coś ciepłego + wymiana przetwornicy może coś z tego będzie
Co do wymiany przeciwmgielne na takie z XP-E itp. - na rynku jest tego pełno. Ostatnio macałem i sprawdzałem klona Duo Light (tańszy o jakieś 50%, bez funkcji doświetlania zakrętów + inny kształt). Całość na bazie XM-L. Barwa niemal że niebieska, pobór na jedną lampę w okolicach 6W. Przy dobrych wiatrach daje to połowę wydajności żarówki H8 (akieś 400 lumenów) + bardzo zimne światło. W stanie fabrycznym nie polecam. Po wymianie leda na coś ciepłego + wymiana przetwornicy może coś z tego będzie
ILPT
- soulmaster3m
- Posty: 49
- Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
- Lokalizacja: ZS
- soulmaster3m
- Posty: 49
- Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
- Lokalizacja: ZS
Dałem sobie spokój z tymi z Kia, sprzedawca jakiś niepoważny i w trakcie negocjacji winduje cenę prawie trzykrotnie bo "wczoraj tak, a dziś już tak".
Co do tych Osram LEDdriving FOG to się kiedyś zastanawiałem, ale niestety mają 90mm, więc nie wejdą.
W sumie cena też z kosmosu, patrzę na nie i nie mam pojęcia co jest tutaj tyle warte. Rozumiem, 250-300zł, ale 999?
Co do tych Osram LEDdriving FOG to się kiedyś zastanawiałem, ale niestety mają 90mm, więc nie wejdą.
W sumie cena też z kosmosu, patrzę na nie i nie mam pojęcia co jest tutaj tyle warte. Rozumiem, 250-300zł, ale 999?
Co jest warte ? Proste:
1-marka
2-producent musi na tym zarobić
3-producent zanim wprowadzi produkt do sprzedaży testuje go
4-parametry + dodatkowe funkcje
5-jakość
Ja swoje Osramy kupiłem za 60% ceny, nówki. Trzeba szukać okazji Tak czy siak, chętnie bym wymienił ledy na coś cieplejszego i jaśniejszego. 800 lumenów z lampy to mało jak na przeciwmgielne.
A te z KIA to że wyglądają tak samo jak te JustTop to wiele nie znaczy. Na rynku są światła wyglądające identycznie jak Philips 4 LED ale nie są Philipsem
1-marka
2-producent musi na tym zarobić
3-producent zanim wprowadzi produkt do sprzedaży testuje go
4-parametry + dodatkowe funkcje
5-jakość
Ja swoje Osramy kupiłem za 60% ceny, nówki. Trzeba szukać okazji Tak czy siak, chętnie bym wymienił ledy na coś cieplejszego i jaśniejszego. 800 lumenów z lampy to mało jak na przeciwmgielne.
A te z KIA to że wyglądają tak samo jak te JustTop to wiele nie znaczy. Na rynku są światła wyglądające identycznie jak Philips 4 LED ale nie są Philipsem
ILPT
- soulmaster3m
- Posty: 49
- Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
- Lokalizacja: ZS
Ale one nie wyglądają tak samo. To są te same, mają tę samą nazwę na "szkiełku" - JustTop.
A co do Osram to ok, jakość może i jest, ale co z tego skoro te zdjęcia co wstawiłem to był przymusowy demontaż bo były nieszczelne. Ok, może to tylko jedna sztuka, ale jednak. Ta cena jest moooocno przesadzona, nawet 60% to i tak 600zł.
Przy masowej produkcji to nie ma prawa tyle kosztować nawet patrząc co tam siedzi i co to napędza. To nie, 1000 to grubo marża.
Jakby mi te 90mm weszło to bym się moocno zastanawiał, ale wywalić tysiaka na coś ci mi nie wejdzie...
A co do Osram to ok, jakość może i jest, ale co z tego skoro te zdjęcia co wstawiłem to był przymusowy demontaż bo były nieszczelne. Ok, może to tylko jedna sztuka, ale jednak. Ta cena jest moooocno przesadzona, nawet 60% to i tak 600zł.
Przy masowej produkcji to nie ma prawa tyle kosztować nawet patrząc co tam siedzi i co to napędza. To nie, 1000 to grubo marża.
Jakby mi te 90mm weszło to bym się moocno zastanawiał, ale wywalić tysiaka na coś ci mi nie wejdzie...
1000 zł to cena dla konsumenta, nie wiesz za ile są kupowane i ilu jest dystrybutorów/pośredników po drodze. Mówisz że 600 zł to też drogo ? Zatem możesz kupić zestawy osobno czyli za około 200 zł dobrej jakości dzienne + za około 300 zł przeciwmgielne na ledach. Do tego dokupić moduły doświetlania zakrętów + dodatkowy moduł do dodatkowych awaryjnych i wyjdzie ponad 600 zł.
Co do szczelności - u mnie problem nie występuje. W 95% wypadków jeśli lampa paruje to jest wina nie nieszczelności a za dużej szczelności. Najczęściej winne są zapchane otwory wentylacyjne.
Co do szczelności - u mnie problem nie występuje. W 95% wypadków jeśli lampa paruje to jest wina nie nieszczelności a za dużej szczelności. Najczęściej winne są zapchane otwory wentylacyjne.
ILPT