Model RC 1/10
To nie kamień, coś się nie chce łączyć odbiornik z nadajnikiem, cos może być uszkodzone, mam nadzieję, że nie.
Odbiornik odbiera jakieś sygnały od pilota, ale samochód nie rusza.
Jeśli chodzi o procedurę połączenia, to jednak, aby wykonać ją w 100% to brakuje mi "binding plug" . Ja go nie dostałem, czy u Was był ten plug wraz z modelem? To co robiłem to włączałem pilota z przyciskiem bind, ale nie mam "pluga".
Odbiornik odbiera jakieś sygnały od pilota, ale samochód nie rusza.
Jeśli chodzi o procedurę połączenia, to jednak, aby wykonać ją w 100% to brakuje mi "binding plug" . Ja go nie dostałem, czy u Was był ten plug wraz z modelem? To co robiłem to włączałem pilota z przyciskiem bind, ale nie mam "pluga".
Witam
Pozdrawiam
Chodzi o kalibrację regulatora obrotów. To jest w instrukcji do regulatora. Kartą się tego nie zrobisz. Regulator, jeśli po włączeniu nie rozpozna położenia neutralnego, nie uruchomi siętiuro pisze:Tak, tak mi się wydaje, dioda miga po 5 sekundach powinno się połączyć, niestety mruga nadal, z jakiś przyczyn nie może się połączyć.Pyra pisze:A skalibrowałeś przepustnicę - vide instrukcja.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Ach to wiem też o co chodzi, mam potencjometr, zawsze było OK na zero, mogę zmieniać w zakresie od +6 do -6 i wtedy rusza do przodu lub do tyłu na jałowym ("trim throttle").Pyra pisze:Chodzi o kalibrację regulatora obrotów.
Oprócz tego próbowałem przyłączać ESC do CH1, CH2 i CH3, nie kombinowałem jeszcze tylko z wejściem zatytułowanym VCC, dziś spróbuje wszystkie możliwości sprawdzić od nowa (bez pluga, bo nie mam).
Wybaczcie, że tak zamęczam, ale jestem już po 1 dniu na głodzie
Może to być także uszkodzenie silnika /?/, ESC, odbiornika, nadajnika/pilota
Do mnie silnik dopiero idzie... zobaczymy co podziałam.
Tiuro, z tego co czytam w necie to Twój model jest cześciowo klonem mojego (Jamara Veloce) i części napędu są takie same. Pytanie jak wstawiłeś nowe koło czyli to jeśli wg tego co czytam w necie oryginalnie miałeś koło montowane na 4 śrubach i "dekielku" jak na tym rysunku?
miałeś coś takiego jak cześć 505023? I ten bolczyk, który jest między kołem zębatym a 505023 ? Jak to połączyłeś? Chyba że u Ciebie było inaczej...
W komplecie z zębatkami dostałeś pin do przykręcenia zębatki na silniku?
Tiuro, z tego co czytam w necie to Twój model jest cześciowo klonem mojego (Jamara Veloce) i części napędu są takie same. Pytanie jak wstawiłeś nowe koło czyli to jeśli wg tego co czytam w necie oryginalnie miałeś koło montowane na 4 śrubach i "dekielku" jak na tym rysunku?
miałeś coś takiego jak cześć 505023? I ten bolczyk, który jest między kołem zębatym a 505023 ? Jak to połączyłeś? Chyba że u Ciebie było inaczej...
W komplecie z zębatkami dostałeś pin do przykręcenia zębatki na silniku?
mam, wieczorem sprawdzęfxxx pisze:masz multimetr? sprawdź co jest na wyjściu, może się szczotka zawiesiła albo silnik padł.
chyba dochodzi, daje sygnały naciskanie spustu na ledach w odbiorniku i ESC, ale nic się nie dziejefxxx pisze:Jak miga Ci ESC tzn IMHO że sygnał do niego dochodzi
do mnie też dopiero idzie, także nic nie powiem póki coJimmy pisze:Do mnie silnik dopiero idzie
Witam
Pozdrawiam
PS: tiuro, Ty masz zestaw BL, tak?
Rozumiem, ale nowy ESC, wymaga często kalibracji, aby sobie zapisać, gdzie jest położenie zerowe, ile do przodu, a ile do tyłu. To jest tylko i wyłącznie kalibracja regulatora, nic nie ruszasz w ustawieniach nadajnika.tiuro pisze:Ach to wiem też o co chodzi, mam potencjometr, zawsze było OK na zero, mogę zmieniać w zakresie od +6 do -6 i wtedy rusza do przodu lub do tyłu na jałowym ("trim throttle").Pyra pisze:Chodzi o kalibrację regulatora obrotów.
Może, ale nie do końca, skoro po podłączeniu serwa pod wyjście przepustnicy, serwo się wychyla, to zespół nadajnik odbiornik, jest OK, bardziej bym upatrywał usterki w ESC, ewentualnie silniku.tiuro pisze:Może to być także uszkodzenie silnika /?/, ESC, odbiornika, nadajnika/pilota
Zauważ, że przeniesienie napędu jest to samo. To koło na śrubki, po skręceniu, jest odpowiednikiem tego w całości. Napęd na wał, jest przekazywany za pomocą poprzecznego kołka. (na rysunku pomiędzy wieńcem zębatym a piastą)Jimmy pisze:Tiuro, z tego co czytam w necie to Twój model jest cześciowo klonem mojego (Jamara Veloce) i części napędu są takie same. Pytanie jak wstawiłeś nowe koło ...
Ja dostałem w komplecie.Jimmy pisze:W komplecie z zębatkami dostałeś pin do przykręcenia zębatki na silniku?
Pozdrawiam
PS: tiuro, Ty masz zestaw BL, tak?
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Jimmy pisze:Jak to idzie silnik? Przecież piszesz że nie działa Ci nowy silnik ?
Wybaczcie, wszytko to dotyczy wciąż seryjnego szczotkowca.Pyra pisze:PS: tiuro, Ty masz zestaw BL, tak?
Napisałem, że zakupiłem BL a powinienem, że zamówiłem. Jest w drodze, pewnie za 10 dni dojdzie.
Dziś wieczorem dalej będę walczył z jego uruchomieniem! - tego starego
Witam
Regulator, się nie uruchomi, jeśli po włączeniu nie dostanie sygnału neutralnego. Na nadajniku, ustaw trim tak, żeby dioda na ESC nie mrugała, wyłącz model i włącz ponownie na tym ustawieniu.
Pozdrawiam
PS: W razie "W" pasują silniki od wkrętarek akumulatorowych.
Podpinasz żarówkę zamiast silnika, i wszystko jasne, czy silnik, czy regulator.tiuro pisze:Wybaczcie, wszytko to dotyczy wciąż seryjnego szczotkowca.
Regulator, się nie uruchomi, jeśli po włączeniu nie dostanie sygnału neutralnego. Na nadajniku, ustaw trim tak, żeby dioda na ESC nie mrugała, wyłącz model i włącz ponownie na tym ustawieniu.
Pozdrawiam
PS: W razie "W" pasują silniki od wkrętarek akumulatorowych.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Na wejściu przy silniku 12,21V po wciśnięciu gazu na max.fxxx pisze:masz multimetr? sprawdź co jest na wyjściu, może się szczotka zawiesiła albo silnik padł.
Czyli silnik padł? Co mogę jeszcze pokombinować?
EDIT: Tak Jimmy, to walka ze stockowym
Ostatnio zmieniony poniedziałek 13 cze 2016, 19:06 przez tiuro, łącznie zmieniany 2 razy.
no jak dla mnie to padł skoro masz na nim napięcie a nie działa lub zablokowany. Nic a nic nie chce nawet drgnąć? rusz kołami na jednej osi w tą samą stronę, jak się silnik rusza to padnięty/do szybkiej naprawy jak go nie przegrzałeś
Pyra piszesz, że znalazłem drugie życie dla starych wkrętarek? z takiej makity 12V podejdzie parametrami?
Pyra piszesz, że znalazłem drugie życie dla starych wkrętarek? z takiej makity 12V podejdzie parametrami?