Różnice pomiędyz ksenonami i biksenonami

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
amman
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek 19 sty 2015, 21:35
Lokalizacja: Kraków

Różnice pomiędyz ksenonami i biksenonami

Post autor: amman »

Jaka jest istotna różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami świateł do auta. Czy to nie jest przypadkiem tak, że biksenony to trochę taka ściema? Chwyt marketingowy?
bucz_
Posty: 30
Rejestracja: środa 06 sie 2014, 11:12
Lokalizacja: Gorzów

biksenon

Post autor: bucz_ »

Z tego co mi wiadomo w światłach ksenonowych za długie robią osobne żarówki halogenowe a w biksenonach rolę świateł długich realizuje przysłona, która "odsłania" więcej a palnik jest oczywiście jeden.
GozDD
Posty: 134
Rejestracja: wtorek 23 paź 2012, 12:33
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: GozDD »

Dokładnie, jest tak jak pisze bucz_
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

Biksenon ma palnik o takiej samej mocy jak "zwykły" podobnie przetwornicę.
W Biksenonie przysłona dla świateł krótkich jest mechaniczna - po prostu przesuwa się umożliwiając przesłanie całego światła na drogę (przy światłach drogowych). Teoretycznie Biksenon jest gorsza opcją ponieważ w świetle reflektora mamy dodatkowy, ruchomy mechanizm. no i przez to bardzij awaryjny.
W praktyce niestety jest odwrotnie, ponieważ Biksenony montowane były w droższych autach gdzie cały reflektor jest z lepszych materiałów i zwykle lepiej świeci.
amman
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek 19 sty 2015, 21:35
Lokalizacja: Kraków

Post autor: amman »

Aha, dzięki za wyjaśnienie. Jeszcze tutaj znalazłem te takie stwierdzenie, że ksenony używa się tylko do świateł mijania, a biksenony do jazdy na długich:
https://nocar.pl/blog/czym-sie-roznia-k ... iksenonow/
No to teraz już kumam.
Marcin S.
Posty: 435
Rejestracja: piątek 12 wrz 2008, 10:11

Post autor: Marcin S. »

Ja bym ostrożnie podchodził do tego, co napisali na nocar.pl, trochę wygląda to tak, jakby pisał to ktoś, który nie widział biksenona na oczy :)

Żarnik jest jeden, jest mechaniczna przysłona zmieniająca wiązkę światła. Wiem, bo mam i przy zmianie z mijania na drogowe słychać jakby stuknięcie, a światło zmienia "kształt" szybko, lecz stopniowo.

Pzdr.
M.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Dokładnie, jest jedna soczewka z przesłoną , która po przełączeniu na drogowe się otwiera i mamy światło z uwolnioną wiązką ponad standardowe odcięcie na mijania.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
kubaswiatelka
Posty: 473
Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Gorzyce Wielkie

Post autor: kubaswiatelka »

ww296 pisze:W praktyce niestety jest odwrotnie, ponieważ Biksenony montowane były w droższych autach gdzie cały reflektor jest z lepszych materiałów i zwykle lepiej świeci.
Tu się z Tobą nie zgodzę. Ojciec ma Citroena C6 który ma tylko jeden palnik na lampę(nie wiem jakiej mocy). Matka w Citroenie C5 ma po jednym palniku na lampę i po jednej żarówce halogenowej na lampę. Wedle mich odczuć lepiej świeci Citroen C5. Przyjmijmy że w obu autach mamy palnik ksenonowy o mocy 35W ale w C5 masz dodakowo 2x żarówki halogenowe 55W. Czyli mamy 2x35W + 2x55W czyli razem 180W a w C6 masz tylko 70W. Jest to odczuwalne podczas jazdy. W C5 masz też biksenon ale razem z halogenem a w C6 masz tylko biksenon ;) Pozdrawiam
ODPOWIEDZ