Mój projekt: montaż latarek 25.4 pod kierownicę.
Na seryjnią produkcje nie mam warunków, ale myslę że parę sztuk na miesiąc będę w stanie zrobić.
Zasięgnąłem też języka w kwesti powłoki i tu może być problem, ponieważ najlepiej anoduje się czyste amelinium, czym więcej domieszek tym sprawia to większe problemy. Ja znowu materiał biorę głównie z odpadów z piły i dokońca nie wiem zazwyczaj co to jest, ale głównie jakieś wynalazki stopowe.
Hmmm, lepsiejszy kawałek plastiku i już 15 dolców: https://m.fasttech.com/products/0/10017 ... lder-clamp
Zasięgnąłem też języka w kwesti powłoki i tu może być problem, ponieważ najlepiej anoduje się czyste amelinium, czym więcej domieszek tym sprawia to większe problemy. Ja znowu materiał biorę głównie z odpadów z piły i dokońca nie wiem zazwyczaj co to jest, ale głównie jakieś wynalazki stopowe.
Hmmm, lepsiejszy kawałek plastiku i już 15 dolców: https://m.fasttech.com/products/0/10017 ... lder-clamp
-
- Posty: 15
- Rejestracja: wtorek 23 lut 2016, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin
belushi chodzi Ci o to, żeby była możliwość obrotu z jakimś oporem podczas jazdy? Bo ogólnie po to dałem tam tą śrubę, żeby można było przy montażu odpowiednio skręcić części do siebie by świecić do przodu, a nie w lewo bądź w prawo Myślę, że dało jak by pokombinować z zakręceniem tej śruby np. na kleju z odpowiednią siłą, by była taka możliwość regulacji podczas jazdy.
A wracając do tej śruby, ostatnio wpadłem na pomysł, że można było pomiędzy 2 elementy uchwytu dać jakąś gumową przekładkę, tak by tłumiło trochę drgania przenoszone na latarkę.
[fotorondo]Napisałem na priv. Jak będę miał parę uchwytów, to utworzę odpowiedni wątek w dziale giełda i napiszę wszystko. Obecnie mam parę chętnych i myślę, że z miesiąc jak nie dłużej mi zajmie zrobienie dla niech uchwytów.
Jako, że nie zamówiłem w końcu alu śrubek, to wychodzi na to, że stalowe śrubki to ponad połowa: 4 elementy uchwytu - 16g, stalowe śrubki - 19g.
Z tego co patrzyłem 4 razy M5x20 alu waży 5g + jakiś 1g na M5x10, mamy wagę 22g.
A wracając do tej śruby, ostatnio wpadłem na pomysł, że można było pomiędzy 2 elementy uchwytu dać jakąś gumową przekładkę, tak by tłumiło trochę drgania przenoszone na latarkę.
[fotorondo]Napisałem na priv. Jak będę miał parę uchwytów, to utworzę odpowiedni wątek w dziale giełda i napiszę wszystko. Obecnie mam parę chętnych i myślę, że z miesiąc jak nie dłużej mi zajmie zrobienie dla niech uchwytów.
Jako, że nie zamówiłem w końcu alu śrubek, to wychodzi na to, że stalowe śrubki to ponad połowa: 4 elementy uchwytu - 16g, stalowe śrubki - 19g.
Z tego co patrzyłem 4 razy M5x20 alu waży 5g + jakiś 1g na M5x10, mamy wagę 22g.
Ostatnio zmieniony czwartek 21 kwie 2016, 16:10 przez Kasu, łącznie zmieniany 1 raz.
Czasem trzeba cos podregulować, więc osobiście wolałbym ruchome elementy. Być może sprawę rozwiązałaby podkładka sprężysta PRZYKŁADKasu pisze:belushi chodzi Ci o to, żeby była możliwość obrotu z jakimś oporem podczas jazdy? Bo ogólnie po to dałem tam tą śrubę, żeby można było przy montażu odpowiednio skręcić części do siebie by świecić do przodu, a nie w lewo bądź w prawo Myślę, że dało jak by pokombinować z zakręceniem tej śruby np. na kleju z odpowiednią siłą, by była taka możliwość regulacji podczas jazdy.
I jeśli robisz takie rzeczy to musimy sie zgadać. Może się kiedyś na mase wybiorę...
B
Dzisiaj poluzowałem śrubę u siebie i dokręciłem tak by dało się obracać z oporem. Spokojnie można kręcić lewo prawo podczas jazdy i śruba się nie wykręca. Na podkładkę tam miejsce przewidziałem, tylko, że płaską, chodzi o to by od tego kręcenia się w końcu śruba nie wykręciła, dlatego dla pewności skręcił bym na kleju do gwintów - 3 pln za tubkę niebieskiego w sziku. Nawiasem polecam, uwierz, że nie jeden motocykl ma przezemnie skręcone na tym zaciski hamulcowe i nikt się nie skrzywdził
Co do masy, to raczej niestety mnie już tam nie zobaczysz, nie że mam coś przeciwko, tylko w stowarzyszeniu udziela się osoba z którą nie chce mieć nic wspólnego - dawny najlepszy kumpel, na którym się przejechałem i mam nadzieję, że zawarłem umowę, że on nie miesza się do miejsc które ja lubię i ja na odwrót...
Co do masy, to raczej niestety mnie już tam nie zobaczysz, nie że mam coś przeciwko, tylko w stowarzyszeniu udziela się osoba z którą nie chce mieć nic wspólnego - dawny najlepszy kumpel, na którym się przejechałem i mam nadzieję, że zawarłem umowę, że on nie miesza się do miejsc które ja lubię i ja na odwrót...
fotorondo, akurat regulamin działu handlowego mówi o tym, że nie chcemy tu drugiego allegro a zobacz na 1wszy post Kasu, zaraz po powitalnym a szczególnie fragment "nie ukrywam, że w miarę możliwości chciałbym parę sztuk upłynnić więc zależy mi na spełnieniu oczekiwań potencjalnych posiadaczy". Poza powitaniem udziela się tylko w 1 temacie... cel założenia tutaj konta jest oczywisty.
ElSor, nie ukrywał tego od początku, to chyba dobrze o nim świadczy. Coś robi poprawia, zmienia ulepsza, może to jego obecny konik Gdzie miał zapytać o montowanie latarki do kiery jak nie u nas
Mnie się podoba i za zaproponowaną cenę podoba mi się dalej.
Kasu, gdzie kupić takie śrubki alu ?
Jak to taka różnica w wadze to i resztę podmienię
Mnie się podoba i za zaproponowaną cenę podoba mi się dalej.
Kasu, gdzie kupić takie śrubki alu ?
Jak to taka różnica w wadze to i resztę podmienię
Mam taki klej. Też grzebie przy autach i motocyklach.Kasu pisze:skręcił bym na kleju do gwintów - 3 pln za tubkę niebieskiego w sziku. Nawiasem polecam, uwierz, że nie jeden motocykl ma przezemnie skręcone na tym zaciski hamulcowe i nikt się nie skrzywdził
No ja na mase nigdy nie miałem ciśnienia, po prostu myślałem że tam sie spotkamy, ale jeśli nam obu ta impreza nie bardzo po drodze to zawsze możemy spotkać się gdzie indziejKasu pisze: Co do masy, to raczej niestety mnie już tam nie zobaczysz, nie że mam coś przeciwko, tylko w stowarzyszeniu udziela się osoba z którą nie chce mieć nic wspólnego - dawny najlepszy kumpel, na którym się przejechałem i mam nadzieję, że zawarłem umowę, że on nie miesza się do miejsc które ja lubię i ja na odwrót...
B
Produkcja troszkę utknęła, mam po 6 sztuk 2 części, ale nie wiem kiedy reszta - zająłem się sprawami remontowymi koło domu, do tego muszę w 4 kółkach trochę zaprawek zrobić i wreszcie zderzak przyczepić, bo wisi na 2'ch śrubach. Do tego jak mam więcej czasu to uskuteczniam poszukiwania motocykla i korzystam z pogody - staram się trochę schudnąć, więc pedałuje na rowerze
Także proszę o wyrozumiałość
Także proszę o wyrozumiałość
Jako, że podstawowe informacje zaginęły w gąszczu postów, takie małe coś w stylu FAQ:
1. Uchwyt w obecnej formie jest przeznaczony do latarek fi 25.4mm (1cal), nie wiem czy to jest standard dla latarek zasilanych z ogniwa 18650, na pewno pasuje do latarek w body Solarforce L2, resztę prosił bym o zmierzenie swojej latarki - drobne korekty średnicy nie są problemem.
2. Uchwyt tak skonstruowałem, że możemy go przykręcić na kierownicy gdzie nam pasuje i jak nam pasuje, kwestia tylko doboru odpowiedniej długości śrub:
- przy mostku na średnicy ok. 31.8 - czyli dla kierownic "oversized",
- przy manetce na minimalnej średnicy kierownicy (tutaj standard w każdym rowerze fi gripów) i latarką do góry - ja od zawsze wbrew wszystkim producentom i jak widać na ulicach, również rowerzystom, jestem zwolennikiem podwieszania oświetlenia pod kierownicą. Przede wszystkim nie chciał bym się na to nadziać podczas wywrotki. Inna kwestia czysto estetyczno/wizualna. O tym, że cały sprzęt też jest bezpieczniejszy podczas gleby będąc pod kierownicą nie muszę chyba wspominać.
- czy w miejscu gdzie kierownica jest stożkowa
Uniwersalność osiągnięta dzięki chwytowi wykonanemu na zasadzie pryzmy, gdzie dół podpiera się w 4 punktach dostosowując się do stożka kierownicy, górna obejma jest "ażurowa' i część chwytającą ma wykonaną w po łuku, dzięki temu trzyma będąc ukosem do kierownicy. Tutaj zalecam dać jakąś owijkę na kierownice przed zakręceniem, z racji tego, że całość przy zaciskaniu się układa i może zostawić ślad na lakierze - ja stosuje z powodzeniem izolepe.
3. Uchwyt posiada regulację lewo/prawo - chwyt kierownicy z chwytem latarki jest łączony za pomocą śruby, całość możemy obracać 360 stopni wobec siebie. Co prawda projektując uchwyt, uznałem, że latarka ma świecić po prostu do przodu, dlatego nie przewidziałem dalszej możliwości regulacji po zakręceniu w odpowiedniej pozycji, ale okazuje się, że możemy to osiągnąć poprzez skręcenie "centralnej" śruby na kleju i z umiarem.
Film dla niedowiarków:
https://www.youtube.com/watch?v=uhOaQKl ... e=youtu.be
Kwestia w tym, że jak będziemy za dużo tak kręcić, śruba najprawdopodobniej się poluzuje na gwincie.
4. "Czy uchwyt trzyma latarkę stabilnie?" Całość jest z lotniczego stopu amelinium, do tego skręcana. Gdybym miał wystarczająco dużo siły w ręce, pokazał bym zdjęcie jak podnoszę cały rower za latarkę, ale jedynie mogę pokazać, jak podnoszę przód (mimo że uchwyt był zakręcony delikatnie w palcach).
5. Waga: części uchwytu ~16 gram, śrubki stalowe ~19 gram. Całość ~36gram, w wersji z alu śrubkami powinno być około 22gramy. Dla porównania chiński plastik waży ~ 35 gram.
6. Uchwyt został zaprojektowany jako skręcany, ale są inne opcje, latarkę można doraźnie na o-ring/gumki recepturki zamocować (jak się śpieszy do sklepu, a latarka była odkręcona - zdjęcie w 1-szym poście). Jeżeli ktoś potrzebuje ją demontować i montować często, można dorobić sobie pasek na rzepę (trzyma dobrze - zdjęcie również w 1-szym poście) i opcja awaryjna "tryktyki". Sam uchwyt do kierownicy możemy zakręcić, bądź awaryjnie na tryktykach złapać.
7. Wersja antykradzieżowa? Nie ma problemu zastosować śrubki na Torx z dziurką.
8. Dostępność bardzo ograniczona - parę sztuk na miesiąc przy dobrych wiatrach, na dzień dzisiejszy kolejka przynajmniej miesiąc/dwa w przód.
9. Może kiedyś wersja w anodzie w różnych kolorach - ale to takie marzenia
1. Uchwyt w obecnej formie jest przeznaczony do latarek fi 25.4mm (1cal), nie wiem czy to jest standard dla latarek zasilanych z ogniwa 18650, na pewno pasuje do latarek w body Solarforce L2, resztę prosił bym o zmierzenie swojej latarki - drobne korekty średnicy nie są problemem.
2. Uchwyt tak skonstruowałem, że możemy go przykręcić na kierownicy gdzie nam pasuje i jak nam pasuje, kwestia tylko doboru odpowiedniej długości śrub:
- przy mostku na średnicy ok. 31.8 - czyli dla kierownic "oversized",
- przy manetce na minimalnej średnicy kierownicy (tutaj standard w każdym rowerze fi gripów) i latarką do góry - ja od zawsze wbrew wszystkim producentom i jak widać na ulicach, również rowerzystom, jestem zwolennikiem podwieszania oświetlenia pod kierownicą. Przede wszystkim nie chciał bym się na to nadziać podczas wywrotki. Inna kwestia czysto estetyczno/wizualna. O tym, że cały sprzęt też jest bezpieczniejszy podczas gleby będąc pod kierownicą nie muszę chyba wspominać.
- czy w miejscu gdzie kierownica jest stożkowa
Uniwersalność osiągnięta dzięki chwytowi wykonanemu na zasadzie pryzmy, gdzie dół podpiera się w 4 punktach dostosowując się do stożka kierownicy, górna obejma jest "ażurowa' i część chwytającą ma wykonaną w po łuku, dzięki temu trzyma będąc ukosem do kierownicy. Tutaj zalecam dać jakąś owijkę na kierownice przed zakręceniem, z racji tego, że całość przy zaciskaniu się układa i może zostawić ślad na lakierze - ja stosuje z powodzeniem izolepe.
3. Uchwyt posiada regulację lewo/prawo - chwyt kierownicy z chwytem latarki jest łączony za pomocą śruby, całość możemy obracać 360 stopni wobec siebie. Co prawda projektując uchwyt, uznałem, że latarka ma świecić po prostu do przodu, dlatego nie przewidziałem dalszej możliwości regulacji po zakręceniu w odpowiedniej pozycji, ale okazuje się, że możemy to osiągnąć poprzez skręcenie "centralnej" śruby na kleju i z umiarem.
Film dla niedowiarków:
https://www.youtube.com/watch?v=uhOaQKl ... e=youtu.be
Kwestia w tym, że jak będziemy za dużo tak kręcić, śruba najprawdopodobniej się poluzuje na gwincie.
4. "Czy uchwyt trzyma latarkę stabilnie?" Całość jest z lotniczego stopu amelinium, do tego skręcana. Gdybym miał wystarczająco dużo siły w ręce, pokazał bym zdjęcie jak podnoszę cały rower za latarkę, ale jedynie mogę pokazać, jak podnoszę przód (mimo że uchwyt był zakręcony delikatnie w palcach).
5. Waga: części uchwytu ~16 gram, śrubki stalowe ~19 gram. Całość ~36gram, w wersji z alu śrubkami powinno być około 22gramy. Dla porównania chiński plastik waży ~ 35 gram.
6. Uchwyt został zaprojektowany jako skręcany, ale są inne opcje, latarkę można doraźnie na o-ring/gumki recepturki zamocować (jak się śpieszy do sklepu, a latarka była odkręcona - zdjęcie w 1-szym poście). Jeżeli ktoś potrzebuje ją demontować i montować często, można dorobić sobie pasek na rzepę (trzyma dobrze - zdjęcie również w 1-szym poście) i opcja awaryjna "tryktyki". Sam uchwyt do kierownicy możemy zakręcić, bądź awaryjnie na tryktykach złapać.
7. Wersja antykradzieżowa? Nie ma problemu zastosować śrubki na Torx z dziurką.
8. Dostępność bardzo ograniczona - parę sztuk na miesiąc przy dobrych wiatrach, na dzień dzisiejszy kolejka przynajmniej miesiąc/dwa w przód.
9. Może kiedyś wersja w anodzie w różnych kolorach - ale to takie marzenia