Convoy C8 + skalpowana XP-L

co i jak zrobiłem...
kamil1636
Posty: 25
Rejestracja: niedziela 29 lis 2015, 18:41
Lokalizacja: jarosław

Post autor: kamil1636 »

Na jakiej diodzie, skalpowana? Gdzie najlepiej zdobyć taką szybkę?
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Dioda XP-L Hi V2 3D
Niedługo zobaczę jak to wygląda na XP-L HD V6 skalpowanej.

Szybka UCL, jednej sztuki nie opłaci Ci się zamawiać bo sama przesyłka kosztuje 13.5$.
zieloczek100
Posty: 491
Rejestracja: wtorek 02 gru 2014, 11:24
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: zieloczek100 »

Z tym ten sterownik jest lepszy od sterowników montowanych w Convoyach? Oprócz 5A w turbo?
Turbo ma zaprogramowany czas świecenia np 2/3 minuty i zbija do niższego trybu czy pod wpływem ciepła, lub rozładowanego ogniwa?
Zabezpieczanie przed przegrzaniem, odwrotną polaryzacją i nadmiernym rozładowaniem jest w tym sterowniku?

Szybkę od kogoś z forum można zamówić ;)
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

zieloczek100 pisze:Z tym ten sterownik jest lepszy od sterowników montowanych w Convoyach? Oprócz 5A w turbo?
Jak dla mnie to poza tym turbo zależnym od ogniwa i diody, jest on gorszy od standardowego NANJGa. Wystarczy, że sterownik trafi do latarki z diodą XM-L w wersji 1wszej i długo sobie nie poświecimy w turbo a na niższych niepotrzebnie będziemy marnowali energię (dioda będzie dostawała szpili po kila A zamiast stałego i znacznie niższego prądu, przy którym sprawność diody będzie znacznie wyższa). Dodam też, że większość tanich latarek ma podobny sterownik (DD przez "słaby" tranzystor lub rezystor + tranzystor) i tam przynajmniej jest bezpieczniejszy dla diody prąd.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Turbo jest ograniczone czasowo, później przechodzi w tryb high, krótki klik i mamy znowu turbo na 45 sekund.

Nie ma zabezpieczenia termicznego, turbo jest ograniczone, a najwyższy tryb to 50% turbo czyli u mnie wyszło około 2.3A. Dla C8 to żaden problem.

Jest zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem, przy 2.8V na ogniwie prąd jest progresywnie obniżany, kiedy osiągnie minimalny próg driver wyłączy latarkę.

Nie wiem jak jest z zabezpieczeniem przed odwrotną polaryzacją.

2 grupy trybów w jednej 7 w drugiej 4 tryby.

Możliwość włączenia pamięci ostatniego trybu.

Sterowanie up and down.

Przerwa w zasilaniu <0.5s tryb w górę.
Przerwa w zasilaniu>0.5s do 1.5s tryb w dół.
Przerwa w zasilaniu > 1.5 s reset do 1 trybu jeśli pamięć jest wyłączona.
Z trybu najniższego idąc w dół aktywujemy ukryte funkcje.

Dodatkowo ukryte opcje:
-Turbo (które normalnie jest dostępne w pętli )
-Stroboskop taktyczny 10 Hz
-Pomiar napięcia na ogniwie:
0 blinks: < 1% full (< 3.0V)
1 blink : 1% to 25% full (3.0V to 3.5V)
2 blinks: 25% to 50% full (3.5V to 3.8V)
3 blinks: 50% to 75% full (3.8V to 4.0V)
4 blinks: 75% to 100% full (4.0V to 4.2V)
5 blinks: > 100% full (> 4.2V)
- stroboskop rowerowy ( coś jak beacon, kilka szybkich błysków i chwila przerwy)

Dodatkowo 3 pierwsze tryby realizowane na stabilizatorze.

ElSor.
Porównujesz go do drivera z podziałem AMC, zamiast do standardowego na 8x AMC, w którym i tak dioda dostaje strzały z 2.8A na każdym trybie.
Tutaj przynajmniej 3 pierwsze są na stabilizatorze 140-150 mA realizowane.

Zwykłe drivery DD z tego co pamiętam to bardzo rzadko miały coś takiego jak zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem, nie mówiąc już o jakichś dodatkowych funkcjach typu choćby pamięć ostatniego trybu, więc nie ma co porównywać.

Są osoby które chcą maxymalny prąd w diodę z jednego ogniwa.
Lepszego wyjścia w cenie tego drivera nie widzę.
Awatar użytkownika
Jimmy
Posty: 166
Rejestracja: sobota 25 kwie 2015, 18:34
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jimmy »

Do sterownika dostępne są różne wersje softu a także kod źródłowy tego który ma Smoku, więc tryb turbo można przedłużyć a pozostałe przeprogramować.
Elsor, Ty chyba masz sprzęt żeby wgrać soft w sterownik?
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

smokuxx1987, ale chyba przyznasz, że dużo zdrowsze są strzały z 2,8A niż z ponad 6-7 dla XM-La i ponad 5A dla XM-L2. Poza tym przy 2,8A sprawność diody w lm/W jest duuuużo wyższa niż przy 5A czy też 7A. Tutaj tylko Turbo jest bez strzałów a najniższe też są na PWMie, tyle, że z 350mA. UI nie porównuję, ze zwykłymi, bo to kwestia gustów i mam wielu znajomych, którzy chcą tylko 2 lub 3 tryby stałe i nic poza tym ich nie interesuje. Także zwykłe DD są tylko gorsze o brak zabezpieczenia przed rozładowaniem ale lepsze o zdrowsze życie dla diody i wyższe sprawności w średnim trybie i najwyższym.

Jimmy, no mam programator i teoretycznie mogę i jakiś swój soft wgrać ale sterownik dla mnie nie jest wart zachodu. Wolę dodatkowe 8 AMCków na osobnym PCB dołożyć do wersji 7xAMC i mieć możliwość odpalenia dowolnej liczby AMCków z przedziału 1-15szt i tym samym prąd max zawsze nie większy niż 5,25A niezależnie od diody czy ogniwa, co jest znacznie zdrowsze dla diody, ogniwa, włącznika, sprężynek i możliwe, że dla naszych uszu a także zwierząt słyszących wyższe częstotliwości.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

6-7A dla XM-L, tylko kto teraz stosuje XM-L ?
Kwestia upodobań.
Nie wszędzie da się upchać sterownik z 15 układami AMC.
W przypadku nowych C8 tylko od strony procka jest możliwość przylutowania AMC-ków.

Jak mam przylutować 8 sztuk AMC po 2 na jeden od strony procka i jeszcze zrobić to tak żeby zmieściło się do piguły, co do najłatwiejszych nie należy + jeszcze selekcja diod pod względem Vf żeby osiągnąć to 5.25A, to wg mnie dużo łatwiejszym rozwiązaniem jest montaż takiego driverka i pierwszej lepszej diody i mamy ten prąd 4-6A, który też można w jakimś stopniu regulować np poprzez mostkowanie sprężynek.

5.25A nawet w formie prądu stałego i tak nie jest najzdrowsze dla XM-L2 więc z tym też się każdy liczy.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Nie miałem na myśli sterownika z 15 AMCkami a sterownik z 7ma i dodatkowa płytka z 8 przyklejoną w środku piguły. Na dłuższe użytkowanie nie zdecydował bym się na puszczanie >4-4,5A w XM-L(2) i dlatego taki sterownik na AMCkach jest lepszy, bo bezpieczniejszy i przewidywalny we współpracy z każdą diodą.
XM-L ... jest wg mnie lepszą diodą, bo różnicy w ilości światła gołym okiem się nie zauważy w porównaniu z XM-L2, natomiast dłuższy czas stabilizacji owszem. Ciężko przekonać innych do ich lepszości ale samemu mam w swoich latarkach XM-L a w tych, gdzie poszedłem za modą i mam XM-L2, będę je zmieniał na starszą wersję przy najbliższej okazji.
5,25A nie jest zdrowe ale jest tyle tylko w turbo natomiast w sterowniku z FET na każdym trybie powyżej 350mA o ile ogniwo nie siadło za mocno i pewnie i więcej niż 5,25A na świeżym ogniwie. Smucący jest też fakt, że na świeżym aku mamy powiedzmy 200m widoczności a po 10 minutach świecenia się okazuje, że już ciężko na 200m coś dostrzec.
zieloczek100
Posty: 491
Rejestracja: wtorek 02 gru 2014, 11:24
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: zieloczek100 »

To już wolę u Dariusza zakupić za 30zł sterownik 3,04A ;)
andriu2233
Posty: 179
Rejestracja: sobota 07 lut 2015, 18:07
Lokalizacja: radomsko

Post autor: andriu2233 »

smokuxx1987 pisze:Dioda XP-L Hi V2 3D
Niedługo zobaczę jak to wygląda na XP-L HD V6 skalpowanej.
Smokuxx1987 sprawdzałeś już jak radzi sobie skalp XP-L HD V6?
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Jeszcze nie.
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

zieloczek100, prąd będzie mniejszy :mrgreen:
andriu2233
Posty: 179
Rejestracja: sobota 07 lut 2015, 18:07
Lokalizacja: radomsko

Post autor: andriu2233 »

smokuxx1987,
to teraz ciekaw jestem co pokaże xp-g3 w Convoyu C8. Oczywiście jak tylko bedzie możliwość ich zakupu po rozsądnych cenach :)
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Cena pewnie na intlu nie przekroczy 7$ za diodę na podłożu.

XP-G2 po skalpie dawała większy zasięg w C8 niż XP-L V6 po skalpie więc powinno być podobnie z tym że czas stabilizacji się zwiększy.
ODPOWIEDZ