Szybkie porównanie: iTP SA2 Eluma vs. Convoy S2
Szybkie porównanie: iTP SA2 Eluma vs. Convoy S2
Hej,
Krótkie porównanie mojej starej iTP SA2 Eluma vs. Convoy S2 (Barwa U2 3C)
S2 daje wyraźnie więcej światła oraz ma przyjemniejszą barwę. Eluma wpada w zimny, nieprzyjemny niebieski odcień.
Na + dla Elumy jest natomiast praktycznie brak jej nagrzewania. S2 (przynajmniej mój egzemplarz!) bardzo mocno się nagrzewa, na całej długości latarki. Nie mam sprzętu by zmierzyć jej temperaturę, ale na bank 50+ stopni C.
Czy Wasze są również takie gorące?
Pozdrawiam.
Krótkie porównanie mojej starej iTP SA2 Eluma vs. Convoy S2 (Barwa U2 3C)
S2 daje wyraźnie więcej światła oraz ma przyjemniejszą barwę. Eluma wpada w zimny, nieprzyjemny niebieski odcień.
Na + dla Elumy jest natomiast praktycznie brak jej nagrzewania. S2 (przynajmniej mój egzemplarz!) bardzo mocno się nagrzewa, na całej długości latarki. Nie mam sprzętu by zmierzyć jej temperaturę, ale na bank 50+ stopni C.
Czy Wasze są również takie gorące?
Pozdrawiam.
Przy tej ilości światła co wypluwa Convoy S2 i tej samej wielkości latarki - nie znajdziesz.
Aby ilość światła była podobna a ilość ciepła znikoma musiałbyś mieć ze 3x razy cięższą latarke czyli tzw. pojemność cieplną korpusu - po prostu masa latarki sprzyja "mniejszej ciepłocie" latarki.
Ale można inaczej - można dać mniejszy prąd w latarkę (zamiast 2,8A - domyślam się, że taki masz) np. 2,1 A i powinieneś bardzo obniżyć czas w którym ciepło zaczęłoby CI przeszkadzać. Ilość światła wprawdzie spadnie ale dla oka po przyzwyczajeniu się wystarczy.
Aby ilość światła była podobna a ilość ciepła znikoma musiałbyś mieć ze 3x razy cięższą latarke czyli tzw. pojemność cieplną korpusu - po prostu masa latarki sprzyja "mniejszej ciepłocie" latarki.
Ale można inaczej - można dać mniejszy prąd w latarkę (zamiast 2,8A - domyślam się, że taki masz) np. 2,1 A i powinieneś bardzo obniżyć czas w którym ciepło zaczęłoby CI przeszkadzać. Ilość światła wprawdzie spadnie ale dla oka po przyzwyczajeniu się wystarczy.
Jednak to nie tylko moje odczucie, że S2 jest zbyt ciepłe:
--------------------------------
Convoy S2 (wersja 2.8A)
Świeci umiarkowanie szeroko i dość daleko. Wersja 2.8A (tyle amper prądu jest pobierane z zasilającego ogniwa) daje nieco więcej światła ale grzeje się do temperatur uniemożliwiających utrzymanie jej w rękach (na rowerze nie jest to problemem ze względu na pęd powietrza dobrze chłodzący latarkę). Należy wspomnieć, że grzejąca się latarka z mocną diodą Cree to nie jest objaw uszkodzenia. Przy diodach Cree traconych jest kilka, a nawet kilkanaście watów energii w postaci ciepła, które należy odprowadzić. Szybko nagrzewająca się latarka to sygnał o konstrukcji dobrze transportującej ciepło (stąd też latarki są aluminiowe, a nie plastikowe).
-------------------------------
Źródło: http://readme.maven.pl/2014/07/29/zestaw-oswietleniowy-rowerzysty-o-dziwo-z-chin-najlepiej/
Czy M1 również się tak nagrzewa?
--------------------------------
Convoy S2 (wersja 2.8A)
Świeci umiarkowanie szeroko i dość daleko. Wersja 2.8A (tyle amper prądu jest pobierane z zasilającego ogniwa) daje nieco więcej światła ale grzeje się do temperatur uniemożliwiających utrzymanie jej w rękach (na rowerze nie jest to problemem ze względu na pęd powietrza dobrze chłodzący latarkę). Należy wspomnieć, że grzejąca się latarka z mocną diodą Cree to nie jest objaw uszkodzenia. Przy diodach Cree traconych jest kilka, a nawet kilkanaście watów energii w postaci ciepła, które należy odprowadzić. Szybko nagrzewająca się latarka to sygnał o konstrukcji dobrze transportującej ciepło (stąd też latarki są aluminiowe, a nie plastikowe).
-------------------------------
Źródło: http://readme.maven.pl/2014/07/29/zestaw-oswietleniowy-rowerzysty-o-dziwo-z-chin-najlepiej/
Czy M1 również się tak nagrzewa?