Convoy S2/S2+ jakby nie patrzyć mają skuteczny zasięg 50-60m. 10-20m to może być przy skierowaniu latarek w dół, wtedy uzyskujemy dużą ilość światła blisko przed kołem.
Ja proponuje:
Wersja budżetowa - 1 XM-L2 optyka 60st.
Wersja lepsza - 2 latarki, pierwsza 90st, druga ref OP
Wersja najdroższa - latarka na trzech diodach + Convoy S2/M1 OP.
Latarka na rower i nie tylko
Zdjęcia świecenia reflektorów wykonane z maski samochodu.
1. Reflektory szklane, szkła czyste.
2. Żarówki h4 Tungsram Megalight Plus +60% 60/55W
3. Przesunięcie pionowej osi obiektywu względem pionowej płaszczyzny reflektorów - 0,5m (aparat jest cofnięty względem reflektorów o 0,5m).
4. Wysokość poziomej osi obiektywu 1,3m.
5. Polbruk na pierwszym planie jest wilgotny od padającej mżawki.
6. Odległość między reflektorami a:
- otwartą bramą 20m
- białym samochodem 40m
- drewnianą stodołą 44m
7. Parametry zdjęcia, bazując na zaleceniach :
czułość ISO = 50
przysłona f = 4,5
czas naświetlania t = 8s
Zdjęcia obejrzałem na monitorach LCD i CRT i uważam, że przy takich parametrach dobrze oddają rzeczywistą jasność reflektorów.
8. Balans bieli - 'żarówki', czyli około 2700-2900K, ale i tak wg mojego oka realna barwa światła jest nieco bardziej żółta.
Jak widać prawe światło mijania świeci dalej i sięga 44 metra. Reflektory są wg mnie ustawione prawidłowo, od kilku lat nikt mi nie mruga, więc raczej nie oślepiam. Drugie zdjęcie przedstawia światła drogowe.
Ciekawe czy znajdzie się śmiałek, który wykona analogicznie opisane zdjęcia dla convoya s2 i s2+/s3 z reflektorami OP.
1. Reflektory szklane, szkła czyste.
2. Żarówki h4 Tungsram Megalight Plus +60% 60/55W
3. Przesunięcie pionowej osi obiektywu względem pionowej płaszczyzny reflektorów - 0,5m (aparat jest cofnięty względem reflektorów o 0,5m).
4. Wysokość poziomej osi obiektywu 1,3m.
5. Polbruk na pierwszym planie jest wilgotny od padającej mżawki.
6. Odległość między reflektorami a:
- otwartą bramą 20m
- białym samochodem 40m
- drewnianą stodołą 44m
7. Parametry zdjęcia, bazując na zaleceniach :
czułość ISO = 50
przysłona f = 4,5
czas naświetlania t = 8s
Zdjęcia obejrzałem na monitorach LCD i CRT i uważam, że przy takich parametrach dobrze oddają rzeczywistą jasność reflektorów.
8. Balans bieli - 'żarówki', czyli około 2700-2900K, ale i tak wg mojego oka realna barwa światła jest nieco bardziej żółta.
Jak widać prawe światło mijania świeci dalej i sięga 44 metra. Reflektory są wg mnie ustawione prawidłowo, od kilku lat nikt mi nie mruga, więc raczej nie oślepiam. Drugie zdjęcie przedstawia światła drogowe.
Ciekawe czy znajdzie się śmiałek, który wykona analogicznie opisane zdjęcia dla convoya s2 i s2+/s3 z reflektorami OP.
Oo, było 20 - 30 metrów, robi się 50-60. Niezłe rozbieżności. Mnie 40 metrów zgodnie z przepisami w samochodzie wystarcza co pokazałem, byłbym mile zaskoczony gdybym z tej rowerowej udało się wycisnąć 20 metrów dla 3,04A z refem OP.michal1 pisze:Convoy S2/S2+ jakby nie patrzyć mają skuteczny zasięg 50-60m. 10-20m to może być przy skierowaniu latarek w dół, wtedy uzyskujemy dużą ilość światła blisko przed kołem.
Ja proponuje:
Wersja budżetowa - 1 XM-L2 optyka 60st.
Czy posiadasz taką latarkę z reflektorem OP i mógłbyś wykonać analogiczne do moich zdjęcia? A może posiadasz obie z refami OP? Tylko proszę opisz na ile możesz ich konfigurację i parametry zdjęcia.
Szkoda że już nie mieszkam w stolycy, pewnie wielu masowiczów używa tych lampek i daliby sprawdzić
Opcja z dwiema latarkami, jak pisałem w pierwszym poście tego tematu odpada.
Knedel, Nie da się porównać latarek do świateł samochodowych.
To są różne optyki.
W latarkach ( przynajmniej tych o których tu dyskutujemy ) są reflektory stożkowe i takiż stożek światła jest z tych latarek uzyskiwany.
Przez zmianę optyki na taką typu TIR uzyskujemy trochę inny rozkład światła kosztem sprawności i strat na tejże optyce.
Ale praw fizyki nie nagniesz - nie da się z małego reflektorka uzyskać szeroką wiązkę i równocześnie daleką jak w reflektorach samochodowych.
Zasięg latarek ten o których wyżej pisane jest w samym środku spota, więc jest jasne, że na końcu spilla jest dużo mniejszy.
Oświetlając drzewo - oświetlisz je na 60 metrów, ale po bokach przy drzewie będziesz miał ciemno.
Dlatego mowa tu o zasięgu na rower około 20 do 30 metrów takiej w miarę szerokiej i spójnej/koherentnej wiązki.
A wszystko jeszcze zależy jak ustawisz latarkę w uchwycie, ale logika podpowiada, że właśnie tak, by oświetlać taki obszar przed kołem do 10-20 metra.
To są różne optyki.
W latarkach ( przynajmniej tych o których tu dyskutujemy ) są reflektory stożkowe i takiż stożek światła jest z tych latarek uzyskiwany.
Przez zmianę optyki na taką typu TIR uzyskujemy trochę inny rozkład światła kosztem sprawności i strat na tejże optyce.
Ale praw fizyki nie nagniesz - nie da się z małego reflektorka uzyskać szeroką wiązkę i równocześnie daleką jak w reflektorach samochodowych.
Zasięg latarek ten o których wyżej pisane jest w samym środku spota, więc jest jasne, że na końcu spilla jest dużo mniejszy.
Oświetlając drzewo - oświetlisz je na 60 metrów, ale po bokach przy drzewie będziesz miał ciemno.
Dlatego mowa tu o zasięgu na rower około 20 do 30 metrów takiej w miarę szerokiej i spójnej/koherentnej wiązki.
A wszystko jeszcze zależy jak ustawisz latarkę w uchwycie, ale logika podpowiada, że właśnie tak, by oświetlać taki obszar przed kołem do 10-20 metra.