Kupno rowerów, pomożecie ?

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Awatar użytkownika
igi
Posty: 834
Rejestracja: środa 06 lut 2008, 08:01
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: igi »

Ja mam w swoim rowerku marzocchi bomber mx pro lo - w jednej goleni sprężyna, w drugiej powietrze :). Obecnie jeżdżę na samej sprężynie bo trafiła mi się dosyć twarda i wtedy amor pracuje idealnie. Jak chcę trochę sztywniej to dopompowuję delikatnie. Ale co racja to racja - sprężyna będzie zawsze lepiej pracowała od powietrza. Ma też niestety swoje wady - głównie duża waga. Mój marcok ma ponad pół kilo nadwagi względem np powietrznej reby.
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

arkus pisze:
Jimmy pisze:Wszystko kwestia indywidualnych odczuć i zasobności portfela.
W zasobach rowerowych posiadam jeszcze oldschool-owy rower na ramie stalowej.
Lat ma dużo. Nie zalicza się jeszcze do youngtimer-ów ale za parę lat
będę mógł już nim dołączyć do zlotu :)
Poddałem go tuningowi: piasty, siodełko, mostek, większe blaty, klamki,
bagażnik trekingowy.
Ogólnie parę złotych (ca 200zł). To był wtedy mój jedyny rower, którym pojechałem
na wycieczkę rowerową z wypasionymi rowerami.
Niestety, te wypasione rowery z aluramami, piankowypełniaczami, amorami, grupami
nie dawały rady WAGANTOWI. :rotfl:

PS
Reaktywowali markę. :zly:
Mój kiedyś wyglądał tak
[url=http://www.swiatelka.pl/upload_img/miniaturki/IMG_56d612aa21ac71924.jpg]Obrazek[/url]
Nie dawały, bo miał duże 27 calowe koła wąska szosową oponę, do tego przednia zębatka miła 54 zeby. Wiem bo na tej bazie - zbudowałem sobie swój pierwszy rower który nazwałem STR (Szosowo Terenowy Rower) Do mniejszej ramy wsadziłem własnie koła od Waganta (z widelcem przednim a z tyłu musiałem spawać mocowanie hamulców szczękowych i uchwyt bagażnika) do przedniej zębatki dokręciłem po prostu śrubami wyciętą zębatkę 54 zęby z Waganta - zmieniałem te biegi butem lub patykiem :) a z tyłu miałem wielotryb od 13 zębów. Pojawiające się wtedy "górale" miały zębatkę przednia max 48 zębów a tylna najczęściej 14 więc przy 26 calowych grubych kołach mocno zostawały za moim wynalazkiem.
marekwoj
Posty: 487
Rejestracja: wtorek 17 lip 2012, 14:40
Lokalizacja: Jaktorów (k. Żyrardowa)

Post autor: marekwoj »

Rowery kupione. Dla mnie http://allegro.pl/kands-elite-pro-gts-a ... 29493.html a dla żony http://allegro.pl/rower-28-alu-kands-al ... 69596.html . Kupiłem w sklepie stacjonarnym, po długich negocjacjach zapłaciłem 2750 za oba, w sumie niezły rabat :)

Dzięki za rady, zwłaszcza dotyczące marki, porównując ceny innych marek (w sklepach Decathlon, Go Sport itp.) Kands miał zdecydowanie najlepszy stosunek ceny do użytych podzespołów. Po pierwszej jeździe jesteśmy bardzo zadowoleni.

Teraz szukam fotelika dla syna :mrgreen:
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

tiuro pisze:
smokuxx1987 pisze: Z tego XT to jest tylko tylna przerzutka.
Na pewno? Bo może to jest różnica roczników 2014 vs 2015, ja miałem na myśli 2015, na aukcjach tez jest 2015: http://www.romet.pl/Rower,ORKAN_50_M,10 ... ,2015.html

Sam go kupiłem ;-)
Kombinowałeś może z błotnikami? Bo ja kupiłem takie jak miałem w poprzednim cross'ie i jest problem. Z tyłu ciasno, przednia przerzutka nie ma nawet cetymetra luzu do opony a jeszcze pracuje a z przodu na widelcu nie przewidzieli miejsca na przykręcenie drutów. Błotniki to ORION 28" szer. 53mm. https://www.centrumrowerowe.pl/akcesori ... ealizowane
Awatar użytkownika
tiuro
Posty: 312
Rejestracja: niedziela 11 sty 2015, 19:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tiuro »

fotorondo pisze:
Kombinowałeś może z błotnikami? Bo ja kupiłem takie jak miałem w poprzednim cross'ie i jest problem. Z tyłu ciasno, przednia przerzutka nie ma nawet cetymetra luzu do opony a jeszcze pracuje a z przodu na widelcu nie przewidzieli miejsca na przykręcenie drutów.
Mam Velo 55 Cross SKS i też jest bardzo ciasno, jak opona brudna od razu obciera, ponadto i tak ciasno i ciężko ustawić. Do drutów się nie przymierzałem. Zmieniłem opony na szersze/większe 28x1,75 (z były 1,60) co na pewno nie pomogło. Na razie nie używam...
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

tiuro pisze:
Na razie nie używam...

:|

Ciężki temat widzę w tej ramie.
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Zakup roweru zaczyna się od przemyślenia, czy maja być montowane bagażniki i błotniki :mrgreen:
To kryterium na starcie odfiltrowuje 99,99% rowerów, jeżeli szuka się oczek na przedni bagażnik.
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

:)
No niestety, nie spodziewałem się takich problemów.
A zaczynałem filtrować od hydrauliki i deore. Poprzednik, Lazaro integral, nie sprawiał żadnych problemów w tym temacie. Kupiłem, założyłem, cieszyłem się jazdą po kałużach. :)

Rower użytkuje użytkowo, na dojazdy do pracy i jazda w deszczu rowerem bez pełnych błotników to nie dla mnie.
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

fotorondo, blaszki, opaski i inna rzeźba i pójdzie. Tylny błotnik można skończyć nad przerzutką, po nogach nie będzie chlapać, dorobić podwójny drut z mocowaniem pod zacisk piasty i jest.
Ostatnio zmieniony sobota 12 mar 2016, 15:17 przez MCSubi, łącznie zmieniany 1 raz.
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Całe życie rzeźba :) :twisted: :mrgreen:
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

:mrgreen:
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Jakby ktoś szukał patentu jak zamontować miejski błotnik z drutami do amortyzatora, gdzie tych drutów nie ma jak przykręcić

Obrazek

:twisted:
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

fotorondo pisze:Rower użytkuje użytkowo, na dojazdy do pracy i jazda w deszczu rowerem bez pełnych błotników to nie dla mnie.
Hehe, skąd ja to znam.
Trzeba było jednak trekinga brać :)
Lub... mieć 2-gi rower zwykły góral, czy inny z błotnikami.
pegasus_sis pisze:Jakby ktoś szukał patentu jak zamontować miejski błotnik z drutami do amortyzatora, gdzie tych drutów nie ma jak przykręcić
Podaj jeszcze nazwę pod jaką szukać - może się przydać :)
Ostatnio zmieniony niedziela 13 mar 2016, 09:36 przez max4max, łącznie zmieniany 1 raz.
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Rzeźba w g... też ma swoje granice, ja bym jednak proponował blaszki pod szpilkę, niż ten sprzęt do rur.
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Podaj jeszcze nazwę pod jaką szukać - może się przydać
Obejmy do rur sanitarnych ;) blaszkami też próbowałem, przy mojej konstrukcji widelca musiały by odstawać 5cm
ODPOWIEDZ