Mój projekt: montaż latarek 25.4 pod kierownicę.
Mój projekt: montaż latarek 25.4 pod kierownicę.
Hej
Temat miałem tutaj założyć chwilę temu, ale jakoś się nie zebrałem.
Ogólnie pracuje nad montażem latarek pod kierownicę, pomysł powstał z racji tego, że nic dostępnego na rynku nie spełniało moich oczekiwań, a mam możliwości i czas się pobawić.
Na chwilę obecną projekt jest w fazie open beta. Temat zakładam, żeby dzielić się pomysłami jak i wysłuchać opinii - nie ukrywam, że w miarę możliwości chciałbym parę sztuk upłynnić więc zależy mi na spełnieniu oczekiwań potencjalnych posiadaczy
Na początek parę zdjęć:
Przede wszystkim zależało mi na pełnej regulacji świecenia i jak największej użyteczności, na dalszy plan zeszła waga jak i sam design
Przewidziałem 4 sposoby montażu latarki: doraźny na o-ring jak widać na zdjęciu,, 2'gi doraźny na tryktyki, 3'ci za namową jednej osoby na pasek z rzepą i docelowy skręcany.
Chciałem całość zrobić na śrubkach M3, ale z racji tego, że większość roweru jest na M5 i taki imbus ma się przy sobie, zdecydowałem się na ten gwint, co utrudnia mi trochę sprawę, bo gwinty muszę robić ręcznie - nie mam takiego gwintownika maszynowego.
Na chwilę obecną wszystko mam przetestowane u siebie, 2 egzemplarze mam do rozdania chętnym do testów, a sam pracuje nad wyglądem całości.
*Sorki za rozmiar zdjęć, ale nie wiem jak tu miniaturki wkleić.
Temat miałem tutaj założyć chwilę temu, ale jakoś się nie zebrałem.
Ogólnie pracuje nad montażem latarek pod kierownicę, pomysł powstał z racji tego, że nic dostępnego na rynku nie spełniało moich oczekiwań, a mam możliwości i czas się pobawić.
Na chwilę obecną projekt jest w fazie open beta. Temat zakładam, żeby dzielić się pomysłami jak i wysłuchać opinii - nie ukrywam, że w miarę możliwości chciałbym parę sztuk upłynnić więc zależy mi na spełnieniu oczekiwań potencjalnych posiadaczy
Na początek parę zdjęć:
Przede wszystkim zależało mi na pełnej regulacji świecenia i jak największej użyteczności, na dalszy plan zeszła waga jak i sam design
Przewidziałem 4 sposoby montażu latarki: doraźny na o-ring jak widać na zdjęciu,, 2'gi doraźny na tryktyki, 3'ci za namową jednej osoby na pasek z rzepą i docelowy skręcany.
Chciałem całość zrobić na śrubkach M3, ale z racji tego, że większość roweru jest na M5 i taki imbus ma się przy sobie, zdecydowałem się na ten gwint, co utrudnia mi trochę sprawę, bo gwinty muszę robić ręcznie - nie mam takiego gwintownika maszynowego.
Na chwilę obecną wszystko mam przetestowane u siebie, 2 egzemplarze mam do rozdania chętnym do testów, a sam pracuje nad wyglądem całości.
*Sorki za rozmiar zdjęć, ale nie wiem jak tu miniaturki wkleić.
Ostatnio zmieniony piątek 26 lut 2016, 13:44 przez Kasu, łącznie zmieniany 1 raz.
Wrzucasz na serwer forum - na swiatelka.pl zresztą to w sumie wymóg regulaminowyKasu pisze:*Sorki za rozmiar zdjęć, ale nie wiem jak tu miniaturki wkleić.
Co do uchwytów to myślę, ze na pewno znaleźli by się chętni na uchwyty do latarek o większej średnicy - tak powyżej 30 mm , gdzie nie bardzo pasują już standardowe i w sumie bardzo dobrze spisujące się uchwyty gumowe.
A nie prościej kupić dwa popularne najprostsze uchwyty i zamontować odwrotnie- pod kierownice. Metoda sprawdzona, latarki nie wypadają, tylko na wszelki wypadek można zaczepić smyczki wokół kierownicy. Uchwyty ogumowane, nie kiereszują anodyzacji latarki.
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Montaż na trytki czy oringi to kiepski pomysł.
W przypadku trytek trzeba bawić się w rozcinanie za każdym razem kiedy chcemy wyciągnąć latarkę.
Gumowe oringi nie bd trzymały jeśli będziemy chcieli zmienić tryb a włącznik będzie miał dość mocną sprężynę.
Musisz zrobić coś co albo da się szybko rozpiąć albo latarka na stałe, to takie zabezpieczenie w przypadku kradzieży, albo wyciągamy latarkę na każdym postoju, albo całkiem utrudniamy potencjalnemu złodziejowi jej wyciągnięcie.
Montaż na kierownicy proponuję na stałe śrubami.
Zrób zdjęcia samego uchwytu, dobrze by było jak by dało się osadzić latarkę maxymalnie blisko kierownicy.
Jeszcze taka sugestia jak koledzy piszą, coś na większe średnice, standardowe uchwyty można dostać po 6-10 zł to wątpie żeby ktoś się pokusił na kilka razy droższy.
Wielu z nas wozi na kierownicy większe sprzęty, np Sky Ray Kinga.
W przypadku trytek trzeba bawić się w rozcinanie za każdym razem kiedy chcemy wyciągnąć latarkę.
Gumowe oringi nie bd trzymały jeśli będziemy chcieli zmienić tryb a włącznik będzie miał dość mocną sprężynę.
Musisz zrobić coś co albo da się szybko rozpiąć albo latarka na stałe, to takie zabezpieczenie w przypadku kradzieży, albo wyciągamy latarkę na każdym postoju, albo całkiem utrudniamy potencjalnemu złodziejowi jej wyciągnięcie.
Montaż na kierownicy proponuję na stałe śrubami.
Zrób zdjęcia samego uchwytu, dobrze by było jak by dało się osadzić latarkę maxymalnie blisko kierownicy.
Jeszcze taka sugestia jak koledzy piszą, coś na większe średnice, standardowe uchwyty można dostać po 6-10 zł to wątpie żeby ktoś się pokusił na kilka razy droższy.
Wielu z nas wozi na kierownicy większe sprzęty, np Sky Ray Kinga.
Przecież te uchwyty na kierownice są tak mocne, że możesz za latarkę rower podnosić. Tylko kup sobie te markowe, a nie jakiś plastik. Koszt to około 30-40zł.smokuxx1987 pisze:Musisz zrobić coś co albo da się szybko rozpiąć albo latarka na stałe, to takie zabezpieczenie w przypadku kradzieży, albo wyciągamy latarkę na każdym postoju, albo całkiem utrudniamy potencjalnemu złodziejowi jej wyciągnięcie.
Montaż na kierownicy proponuję na stałe śrubami.
Mam oryginał od LL i taki sam za 3$ trzymają tak samo a jedyne czym się różnią to sposób zaklepania nitu.kalafon pisze:Tylko kup sobie te markowe, a nie jakiś plastik.
Kasu, jeśli własna robota to bardzo fajne i będę się rozglądał a jak spotkam to pomacam na żywo
Trytytka to nie taki zły pomysł, sam mam tak zamocowany jeden z holderów bo mam zgrubienie na środku i inaczej nie da rady.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
max4max, poprawione
piciex, faktycznie miałem taki jak pokazałeś, mi nie odpowiadało przede wszystkim stopniowe regulowanie, bo przy moim rowerze w miejscu które mi odpowiadało kończyło się to tak, że albo świeciłem trochę w lewo, albo w prawo (za czasów PO w lewo, po ostatnich wyborach przekręciłem w prawo ) - nie wiem jak Ciebie, ale mnie takie rzeczy denerwują na dłuższą metę.
Sam montaż latarki też nie do końca mi odpowiadał - moja akurat ma rowki po średnicy co utrudniało zakładanie (do tego stopnia to topornie szło, że mimo że uchwyt gumowany starł trochę anody).
Ogólnie nie projektuje tego w celu masowej produkcji i sprzedaży w milionach sztuk, robię to głównie pod siebie. A dodatkowo całość robię w środowisku CAD/CAM z którym nie miałem styczności, także traktuję to jako naukę - po prostu pracuje nad swoim projektem, zamiast robić ćwiczenia z podręcznika.
Ewentualna klientela o której myślę to nie te 95% społeczeństwa które zadowoli się kawałkiem gumy za 3 złote, tylko ten ~1% które zamiast normalnych śrubek wkręca te aluminiowe/tytanowe w jaskrawych kolorach, czy zamiast zwykłej obudowy komputera ma taką świecącą w której pływają rybki
smokuxx1987,
Montaż powstał jako skręcany i jest projektowany do stosowania głównie jako ta opcja, każda inna forma jest dodatkowa:
- opcja "pasek" powstała po sugestiach na innym forum, jako że wielu zmian to nie wymagało, temat podłapałem - podczas testów mimo zastosowania bardzo sztywnego paska z starej torby i najtańszej żeby z pasmanterii latake trzymało dobrze, także zostaje
- opcja "O-ring", nie była przewidziana na początku, powstała sama z siebie podczas testów, po prostu gdzieś kiedyś potrzebowałem szybko podjechać, a latarka była odkręcona - było to pierwsze na co wpadłem i się sprawdziło, faktycznie latarka da się poruszyć wciskając guzik, ale wraca na swoje miejsce a patent się sprawdza,
- opcja "tryktyki' jest ukłonem w stronę mojego śp. kumpla, który miał zwyczaj montowania praktycznie wszystkiego w ten sposób. Poza tym przyda sie awaryjnie jak by np. podczas wyjazdu zgubiła się śrubka, czy uszkodzil gwint.
Każda inna opcja będzie raczej niestety wymagała skomplikowania procesu produkcji, a chce wszystko robić w 2 mocowaniach i przy użyciu jak najmniejszej liczby narzędzi
Co do samego sposobu mocowania do kierownicy, to tak było na początku:
Lecz tu problemem są różne rodzaje kierownic, sam mam jeden rower z prostą pogrubianą, drugi znowu z giętą cienką. Dlatego poszedłem w stronę pryzmy z tryktykami jako rozwiązaniem uniwersalnym. W finalnym produkcie będzie pryzma skręcana podpierająca po osi od spodu w 2 punktach i od góry w jednym, ale to rozwiązanie na razie istnieje tylko w mojej głowie.
Co do większych średnic, tu nie ma problemu. Jak cała koncepcja będzie gotowa, zmiana średnicy będzie kwestią poświęcenia przeze mnie 2 godzin przy komputerze, także jak będzie jakiś chętny to się poświęcę
kalafon, w podobnych pieniądzach przewiduje sprzedawać swoje
skaktus, ten wynalazek leży awaryjnie w domu rodziców w szafce, na wypadek jak by prąd padł i całkiem dobrze się w tym zastosowaniu sprawdza. Nie miałem co do zdjęć wziąć.
piciex, faktycznie miałem taki jak pokazałeś, mi nie odpowiadało przede wszystkim stopniowe regulowanie, bo przy moim rowerze w miejscu które mi odpowiadało kończyło się to tak, że albo świeciłem trochę w lewo, albo w prawo (za czasów PO w lewo, po ostatnich wyborach przekręciłem w prawo ) - nie wiem jak Ciebie, ale mnie takie rzeczy denerwują na dłuższą metę.
Sam montaż latarki też nie do końca mi odpowiadał - moja akurat ma rowki po średnicy co utrudniało zakładanie (do tego stopnia to topornie szło, że mimo że uchwyt gumowany starł trochę anody).
Ogólnie nie projektuje tego w celu masowej produkcji i sprzedaży w milionach sztuk, robię to głównie pod siebie. A dodatkowo całość robię w środowisku CAD/CAM z którym nie miałem styczności, także traktuję to jako naukę - po prostu pracuje nad swoim projektem, zamiast robić ćwiczenia z podręcznika.
Ewentualna klientela o której myślę to nie te 95% społeczeństwa które zadowoli się kawałkiem gumy za 3 złote, tylko ten ~1% które zamiast normalnych śrubek wkręca te aluminiowe/tytanowe w jaskrawych kolorach, czy zamiast zwykłej obudowy komputera ma taką świecącą w której pływają rybki
smokuxx1987,
Montaż powstał jako skręcany i jest projektowany do stosowania głównie jako ta opcja, każda inna forma jest dodatkowa:
- opcja "pasek" powstała po sugestiach na innym forum, jako że wielu zmian to nie wymagało, temat podłapałem - podczas testów mimo zastosowania bardzo sztywnego paska z starej torby i najtańszej żeby z pasmanterii latake trzymało dobrze, także zostaje
- opcja "O-ring", nie była przewidziana na początku, powstała sama z siebie podczas testów, po prostu gdzieś kiedyś potrzebowałem szybko podjechać, a latarka była odkręcona - było to pierwsze na co wpadłem i się sprawdziło, faktycznie latarka da się poruszyć wciskając guzik, ale wraca na swoje miejsce a patent się sprawdza,
- opcja "tryktyki' jest ukłonem w stronę mojego śp. kumpla, który miał zwyczaj montowania praktycznie wszystkiego w ten sposób. Poza tym przyda sie awaryjnie jak by np. podczas wyjazdu zgubiła się śrubka, czy uszkodzil gwint.
Każda inna opcja będzie raczej niestety wymagała skomplikowania procesu produkcji, a chce wszystko robić w 2 mocowaniach i przy użyciu jak najmniejszej liczby narzędzi
Co do samego sposobu mocowania do kierownicy, to tak było na początku:
Lecz tu problemem są różne rodzaje kierownic, sam mam jeden rower z prostą pogrubianą, drugi znowu z giętą cienką. Dlatego poszedłem w stronę pryzmy z tryktykami jako rozwiązaniem uniwersalnym. W finalnym produkcie będzie pryzma skręcana podpierająca po osi od spodu w 2 punktach i od góry w jednym, ale to rozwiązanie na razie istnieje tylko w mojej głowie.
Co do większych średnic, tu nie ma problemu. Jak cała koncepcja będzie gotowa, zmiana średnicy będzie kwestią poświęcenia przeze mnie 2 godzin przy komputerze, także jak będzie jakiś chętny to się poświęcę
kalafon, w podobnych pieniądzach przewiduje sprzedawać swoje
skaktus, ten wynalazek leży awaryjnie w domu rodziców w szafce, na wypadek jak by prąd padł i całkiem dobrze się w tym zastosowaniu sprawdza. Nie miałem co do zdjęć wziąć.
Ostatnio zmieniony piątek 26 lut 2016, 16:15 przez Kasu, łącznie zmieniany 1 raz.
Kasu, rozważ zastosowanie szybkozłączki zamiast śruby, co powinno pozwolić szybko za- i zdemontować latarkę.
System jak w obejmach sztycy:
.
Wystarczyłaby z jednej strony.
System jak w obejmach sztycy:
.
Wystarczyłaby z jednej strony.
Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah
Myślałem nad tym i dalej myślę. Fajny patent też jest tutaj: https://www.centrumrowerowe.pl/akcesori ... 12539.html
Połączenie szybkozłączki z paskiem
Ale dalej to dokłada jedno mocowanie na maszynie, czego staram się uniknąć.
P.S. Nic nie szkodzi by zamontować nad kierownicą:
Połączenie szybkozłączki z paskiem
Ale dalej to dokłada jedno mocowanie na maszynie, czego staram się uniknąć.
P.S. Nic nie szkodzi by zamontować nad kierownicą:
Zhejtowane przez was tryktyki zostały już w pełni tylko jako forma awaryjna:
Spokojnie można dokręcić tak, że nie ma problemu za latarkę podnieść rower, można też złapać tak by dało się regulować góra/dół. Całość delikatnie się poddaje dopasowując do kierownicy, średnica kierownicy max ~30mm, minimalna standardowego gripa rowerowego, więc przykręcamy tam gdzie nam pasuje.
*nie sugerować się wyglądem górnej obejmy, to tylko wersja powstała do testów, do tego miała mały wypadek
Spokojnie można dokręcić tak, że nie ma problemu za latarkę podnieść rower, można też złapać tak by dało się regulować góra/dół. Całość delikatnie się poddaje dopasowując do kierownicy, średnica kierownicy max ~30mm, minimalna standardowego gripa rowerowego, więc przykręcamy tam gdzie nam pasuje.
*nie sugerować się wyglądem górnej obejmy, to tylko wersja powstała do testów, do tego miała mały wypadek
Kasu, ciekawa propozycja, uchwyty mają regulacje w poziomie? I jakie masz możliwości obróbki bo wyglądają naprawdę porządnie. Niestety nie mam suwmiarki by pomierzyć kierownice ale może można by się gdzieś spotkać albo bym podjechał byś pomierzył co trzeba i podglądnął przy okazji na żywo
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC