wytrzymałość na upadki latarek Convoy
-
- Posty: 179
- Rejestracja: sobota 07 lut 2015, 18:07
- Lokalizacja: radomsko
Wyciąłem kolejną podkładkę z dętki (czyli mam 2 x podkładka z dętki między sterownikiem a ogniwem) sprężynka drivera wystaje ponad podkładkę jakieś 0,5mm może 0,7mm. Teraz się zastanawiam czy po skręceniu nie za mocno podkładki dociskają driver... No i czy dociśnięte dętką AMC nie będą się bardziej grzały...
A jeszcze taki pomysł: jakby dać na zakrętkę bardzo silną sprężynę, tak żeby w czasie upadku ogniwo jak najmniej się przemieszczalo?
A jeszcze taki pomysł: jakby dać na zakrętkę bardzo silną sprężynę, tak żeby w czasie upadku ogniwo jak najmniej się przemieszczalo?
Ostatnio zmieniony wtorek 15 gru 2015, 23:04 przez andriu2233, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: sobota 07 lut 2015, 18:07
- Lokalizacja: radomsko
Post pod postem ale może ktoś zajrzy i mu się przyda.
Latarka Convoy M1 z 2 x podkładka z dętki (miedzy driver a ogniwo), zaliczyła upadek blatu kuchennego na płytki (oczywiście reflektorem w dół...). Cały czas świeciła, ogniwo nosiło ślady bardzo mało widocznego wgniecenia na plusie, więc patent z podkładkami z dętki działa.
Latarka Convoy M1 z 2 x podkładka z dętki (miedzy driver a ogniwo), zaliczyła upadek blatu kuchennego na płytki (oczywiście reflektorem w dół...). Cały czas świeciła, ogniwo nosiło ślady bardzo mało widocznego wgniecenia na plusie, więc patent z podkładkami z dętki działa.
Spadła mi wielokrotnie s2+ (różne egzemplarze) na twarde podłoże - raz kiepsko przylutowany drajwer się "odlutował" , poza rysami nie ma uszkodzeń.
W C8 - której prawie nie używam, a tym samym nie ma okazji do upadków - raz pękła szybka - mam już nową ale jeszcze nie wymieniłem.
X1 też upadała mi wielokrotnie dopóki nie zginęła (aczkolwiek wydaje mi się że była bardziej powgniatana niż S2+ - cieńsza warstwa aluminium na obudowie chyba..., L2P też tylko rysy.
W C8 - której prawie nie używam, a tym samym nie ma okazji do upadków - raz pękła szybka - mam już nową ale jeszcze nie wymieniłem.
X1 też upadała mi wielokrotnie dopóki nie zginęła (aczkolwiek wydaje mi się że była bardziej powgniatana niż S2+ - cieńsza warstwa aluminium na obudowie chyba..., L2P też tylko rysy.
Mój Convoy S3 wypadł z uchwytu rowerowego przy prędkości około 20km/h. Pękło szkiełko, trochę później zaczęły się problemy ze sterownikiem. Jeśli chodzi o bieguny dodatnie ogniw to mam wrażenie, że jedne z tych wytrzymalszych są w ogniwach Sony US18650GR i ogólnie w ogniwach o trochę mniejszych pojemnościach, latarka kilka razy upadła mi z tym ogniwem z różnych wysokości i w różnych sytuacjach i nic się nie stało. Mam jeszcze Panasonica NCR18650PF i w nim blaszka po dość krótkim czasie się wbiła ale rekordzistą pod tym względem jest ogniwo Sanyo NCR18650GA, w którym blaszka wbiła się przy upadku z niecałego metra na dywan. Moim rozwiązaniem jest kropelka cyny na blaszkę i jej równomierne rozprowadzenie lub pozyskanie blaszki z plusa od zużytej baterii AA a następnie jej przylutowanie i z tego co zauważyłem jest to chyba najskuteczniejsze rozwiązanie.
- przemek1602
- Posty: 286
- Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2014, 22:36
- Lokalizacja: Świdnica
Na szybko zmontowany filmik, test zamrożenie też wytrzymała https://www.youtube.com/watch?v=ZuTuS0R ... e=youtu.be
- przemek1602
- Posty: 286
- Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2014, 22:36
- Lokalizacja: Świdnica