Convoy S2+ - który sklep i która wersja? Bez modowania.
Convoy S2+ - który sklep i która wersja? Bez modowania.
Dobry wieczór
padła mi moja ostatnia sensowna latarka i potrzebuję czegoś na wymianę.
Nastawiłem się na Convoya S2+. Pytanie - gdzie go kupić i w jakiej wersji? Wolę światło zimniejsze, średnie niż bardzo ciepłe (nie baaardzo zimne, na pewno nie pomarańczowe), im jaśniej tym lepiej. Zawsze mam przy sobie dwa-trzy aku 18650, mogę je wymieniać w trasie. Zastosowanie - kamperowe życie, naprawy busa po ciemku, podróże, szukanie kluczy, rower. Nie chcę modować, sądzę, że wystarczy mi oryginał. Jeżeli będę potrzebował więcej światła na rower dokupię Convoy C8.
Fasttech ma teraz promocję -15%.
Do wyboru mam modele:
T4 7A 1050/1400/2100/2800
T4 7C jw.
T5 5B jw.
T6 3B jw.
T6 4C jw.
U2 1A jw.
I nie mam pojęcia czym się różnią w codziennym użytkowaniu i która będzie najlepsza.
Fasttech czy Ali?
proszę o podpowiedź. Jutro śmigam na deskę, miałem nadzieję, że zamówię latarkę przed wyjazdem.
pozdrawiam
Piotr
padła mi moja ostatnia sensowna latarka i potrzebuję czegoś na wymianę.
Nastawiłem się na Convoya S2+. Pytanie - gdzie go kupić i w jakiej wersji? Wolę światło zimniejsze, średnie niż bardzo ciepłe (nie baaardzo zimne, na pewno nie pomarańczowe), im jaśniej tym lepiej. Zawsze mam przy sobie dwa-trzy aku 18650, mogę je wymieniać w trasie. Zastosowanie - kamperowe życie, naprawy busa po ciemku, podróże, szukanie kluczy, rower. Nie chcę modować, sądzę, że wystarczy mi oryginał. Jeżeli będę potrzebował więcej światła na rower dokupię Convoy C8.
Fasttech ma teraz promocję -15%.
Do wyboru mam modele:
T4 7A 1050/1400/2100/2800
T4 7C jw.
T5 5B jw.
T6 3B jw.
T6 4C jw.
U2 1A jw.
I nie mam pojęcia czym się różnią w codziennym użytkowaniu i która będzie najlepsza.
Fasttech czy Ali?
proszę o podpowiedź. Jutro śmigam na deskę, miałem nadzieję, że zamówię latarkę przed wyjazdem.
pozdrawiam
Piotr
-
- Posty: 491
- Rejestracja: wtorek 02 gru 2014, 11:24
- Lokalizacja: Żyrardów
Różnią się barwą światła. Na youtube sa filmy, które pokazują różnie w tych barwach. Osobiście najbardziej lubię barwę 4700-5000K.'
Latarka po modzie zapewnia lepsze chłodzenie sterownika i diody, co znowu zapewnia dłuższe życie tych rzeczy. Oprócz tego na forum są dostępne programowalne sterowniki, lub z określonymi funkcjami. Diody sa na podłożach miedzianych, które zdecydowanie lepiej oddają ciepło i na koniec latarki mają zabezpieczanie termiczne, co zabezpiecza diodę i sterownik przed upieczeniem, gdy przypadkowo uruchomimy tryb 100% w bezruchu (takie 3A potrafi dobrze nagrzać taką latarkę jak Convoy S2+).
Krótko mówiąc, płacisz na starcie więcej, ale za to dobierasz produkt do swoich wymagań, masz lepiej dopracowaną latarkę, która z pewności poświeci dłużej niż taka prosto od Chińczyka.
Latarka po modzie zapewnia lepsze chłodzenie sterownika i diody, co znowu zapewnia dłuższe życie tych rzeczy. Oprócz tego na forum są dostępne programowalne sterowniki, lub z określonymi funkcjami. Diody sa na podłożach miedzianych, które zdecydowanie lepiej oddają ciepło i na koniec latarki mają zabezpieczanie termiczne, co zabezpiecza diodę i sterownik przed upieczeniem, gdy przypadkowo uruchomimy tryb 100% w bezruchu (takie 3A potrafi dobrze nagrzać taką latarkę jak Convoy S2+).
Krótko mówiąc, płacisz na starcie więcej, ale za to dobierasz produkt do swoich wymagań, masz lepiej dopracowaną latarkę, która z pewności poświeci dłużej niż taka prosto od Chińczyka.
Trzeba wziąć pod uwagę, że paczka zamówiona teraz z fasttech, dotrze dopiero w połowie marca najwcześniej. Niemodowany s2+ to max 2100mA ze sterownika.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
wdhiz pisze:Wolę światło zimniejsze, średnie niż bardzo ciepłe (nie baaardzo zimne, na pewno nie pomarańczowe), im jaśniej tym lepiej
W myśl powyższych zapisów to ja bym brałwdhiz pisze:Do wyboru mam modele:
T4 7A 1050/1400/2100/2800
T4 7C jw.
T5 5B jw.
T6 3B jw.
T6 4C jw.
U2 1A jw.
U2 1A lub ewentualnie T6 3B, ale jak wolisz zimniejsze to 1A i w dodatku bin U2 będzie wydajniejszy o kilka % od T6.
Sterownik jak wyżej napisano 2,1 - 6xAMC.
Co do barwy to dość dobrze widać różnice na stronie Simona :
http://pl.aliexpress.com/item/Free-Ship ... a0303fa54e
http://pl.aliexpress.com/item/Free-Ship ... a0303fa54e
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Widzę, że nie tylko mi Ultrafire zdechła - tylko że u mnie SH98.
Koncepcję także masz podobną do mojej - bez modowania z uwagi na koszty, do normalnych potrzeb seryjna powinna wystarczyć. Mi się nie spieszy, bo do wiosny daleko, mam jeszcze poczciwego Tanka-007, a dolar wysoko stoi, więc zamówiłem z Fasttechu taką: https://www.fasttech.com/p/1826705 (po rabacie wyszła ok. 12 dolarów).
Koncepcję także masz podobną do mojej - bez modowania z uwagi na koszty, do normalnych potrzeb seryjna powinna wystarczyć. Mi się nie spieszy, bo do wiosny daleko, mam jeszcze poczciwego Tanka-007, a dolar wysoko stoi, więc zamówiłem z Fasttechu taką: https://www.fasttech.com/p/1826705 (po rabacie wyszła ok. 12 dolarów).
3B teraz bym kupił. 4C zależy jak się trafi miałem jedną bliżej białego i inne wpadającą delikatnie w żółty. Da się użytkować, jednak bezpośrednio po zapaleniu jest pewien dyskomfort.
1A uważam, że będzie już nieprzyjemnie "trupi".
W Ledach barwa około 4000 K daje dużo bardziej nieprzyjemne odczucia niż porównywalne światło żarowe czy nawet wyładowcze (Metahalogen i ksenon), mam tez takie Ledy i nie lubię ich - wolę 5000 K kosztem CRI.
1A uważam, że będzie już nieprzyjemnie "trupi".
W Ledach barwa około 4000 K daje dużo bardziej nieprzyjemne odczucia niż porównywalne światło żarowe czy nawet wyładowcze (Metahalogen i ksenon), mam tez takie Ledy i nie lubię ich - wolę 5000 K kosztem CRI.
Takie rady są dość ryzykowne, bo to przede wszystkim kwestia osobistych preferencji. Jak dla mnie, latarka używana do szukania zgubionej śrubki może mieć i 6000K. Jednak np. do jazdy rowerem wolę zdecydowanie cieplejsze światło (4C albo nawet cieplejsze) - zielona trawa jest wtedy rzeczywiście zielona i moje oko lepiej orientuje się w terenie.
k.