Akumulator Siliconowy.

Czyli wszystko co potrzebne prawdziwemu DIY'owi;) Porady, pytania i opisy używanego przez nas sprzętu.
Awatar użytkownika
a59
Posty: 36
Rejestracja: środa 06 sty 2016, 19:35
Lokalizacja: TK

Akumulator Siliconowy.

Post autor: a59 »

Jak w temacie. Czy miał ktoś styczność (praktyczną) z akumulatorem siliconowym ?
tisher
Posty: 510
Rejestracja: niedziela 18 paź 2009, 15:11
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tisher »

Mówi się "Akumulator żelowy", nie żaden silikonowy. Silikonowe to ściemniacze piszą w broszurkach żeby drożej sprzedać to samo.
https://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_dioxide
http://ebike.nexun.pl/ - mój blog o budowie rowerów elektrycznych
Awatar użytkownika
a59
Posty: 36
Rejestracja: środa 06 sty 2016, 19:35
Lokalizacja: TK

Post autor: a59 »

tisher pisze:Mówi się "Akumulator żelowy", nie żaden silikonowy...
Poniżej informacja o produkcie. I nie chodzi mi o to, co w teorii jest napisane (papier przyjmie wszystko), tylko, czy ktoś praktycznie przerabiał ten temat.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

a59, Na tej notce masz wyraźnie napisane;
- "[...]w technologii Silicon AMG[...]"
Silicon to po angielsku krzem

- "[...]zamiast elektrolitu zostały użyte sole krzemowe[...]"

Sole krzemowe to jest właśnie żel wykorzystany tutaj jako elektrolit :smile:

Tak więc wystarczyło sprawdzić jedno słowo w języku angielskim by wszystko się wyjaśniło, apotem wystarczyło zobaczyć nawet na Wikipedii temat dotyczący akku. żelowego a tam czytamy;
Akumulator żelowy – rodzaj akumulatora kwasowo-ołowiowego, z żelowym elektrolitem powstałym w wyniku zmieszania kwasu siarkowego z krzemionką(Ditlenku krzemu - soli krzemowej)
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
tisher
Posty: 510
Rejestracja: niedziela 18 paź 2009, 15:11
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tisher »

a59, Może napisz konkretnie co chcesz wiedzieć o tych akumulatorach zamiast się bawić w podchody :)
http://ebike.nexun.pl/ - mój blog o budowie rowerów elektrycznych
Awatar użytkownika
a59
Posty: 36
Rejestracja: środa 06 sty 2016, 19:35
Lokalizacja: TK

Post autor: a59 »

Potrzebuję akumulatory o ściśle określonych wymiarach. Poprzednio w użyciu były akumulatory żelowe o pojemności 22Ah. Niestety po 8 miesiącach pracy padły. Teraz sprzedawca proponuje "akumulatory siliconowe" (o takich samych wymiarach) o pojemności 28 Ah. Stąd pytanie do Forumawiczów, czy ktoś ma jakieś doświadczenia praktyczne z tego typu pojęciem "akumulator siliconowy" w stosunku do poprzedniego akumulatora żelowego. Nazwę podaję za sprzedawcą takowych. Czy taki faktycznie może być lepszy, czy też jakaś ściema?
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

a59 pisze:Teraz sprzedawca proponuje "akumulatory siliconowe"
a59 pisze:czy ktoś ma jakieś doświadczenia praktyczne z tego typu pojęciem "akumulator siliconowy" w stosunku do poprzedniego akumulatora żelowego.
a59, czy ty czytasz to co inni piszą w ogóle?

Silicon to po polsku krzem
Czy według ciebie Silicon Valley to Silikonowa Dolina czy może jednak Krzemowa Dolina

Po polsku silikon to silikon a po angielsku silicone

Nie wiem jak już dobitniej to wytłumaczyć.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Awatar użytkownika
a59
Posty: 36
Rejestracja: środa 06 sty 2016, 19:35
Lokalizacja: TK

Post autor: a59 »

Jak zauważyłeś (lub nie) nazwę podaję w cudzysłowie za sprzedawcą. To co jest w środku -krzem, złoto,srebro czy coś innego - to mnie nie interesuje.
Chodzi mi o to czy bateria A (siliconowa, krzemowa czy jak ją tam inaczej zwał) jest lepsza od bateri B ( żelowej - jaką miałem dotychczas) z praktycznego punktu widzenia.
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

a59 pisze:Chodzi mi o to czy bateria A (siliconowa, krzemowa czy jak ją tam inaczej zwał) jest lepsza od bateri B ( żelowej - jaką miałem dotychczas) z praktycznego punktu widzenia.
To jest jedno i to samo.

Jak mamy pomóc jak nie wiemy jaki dokładnie wcześniej miałeś akumulator i jaki teraz masz na myśli oraz jakie jest jego przeznaczenie.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Awatar użytkownika
a59
Posty: 36
Rejestracja: środa 06 sty 2016, 19:35
Lokalizacja: TK

Post autor: a59 »

Sądzę, że wcześniej miałem "tradycyjny akumulator AGM". Chodzi o porównanie go do akumulatora ZLS (siliconowy)- patrz informacja od producenta - 3 post.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
a59 pisze:Niestety po 8 miesiącach pracy padły.
Masz ewidentnie skopane w układzie ładowania, zabijesz każdy akumulator. Przeczytaj dokładnie kartę katalogową akumulatora (nie podałeś dokładnego typu), i sprawdź parametry układu w którym pracują.
A tak przy okazji, to często nie warto opierać się na opinii sprzedawców, vide allegro.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

Poddaje się :roll:

To nie jest notka producenta tylko opis z allegro

A dlaczego tak jest napisane dostałeś odpowiedź w pierwszym poście tisher,
Mówi się "Akumulator żelowy", nie żaden silikonowy. Silikonowe to ściemniacze piszą w broszurkach żeby drożej sprzedać to samo.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

Dajcie chłopakowi spokój - wyraźnie napisał, że nie obchodzi go czy silikonowy, czy sraczkoburaczkowy.
Ma problem z aku - sprzedawca zaproponował mu inny, oprócz nazwy ma też inne (lepsze) parametry (22Ah - 28Ah) - Chłopak nie wierzy w zapewnienia sprzedawcy dlatego pyta na forum.
Ja nie mam doświadczenia z akumulatorami innymi niż "zwykłe" ołowiowe standardowe stosowane w samochodach - ale - A59 - myślę że wiele by pomogło gdybyś podał dokładne parametry akumulatorów a najlepiej dokładny model i producenta obydwu typów. Wtedy na pewno ktoś z szanownego grona coś na ten temat mądrego napisze.
Chociaż najpewniej rację ma Pyra - czyli problem nie leży w aku tylko gdzie indziej.
Ostatnio zmieniony sobota 06 lut 2016, 11:11 przez ww296, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Średnie wymagania akumulatorów, to:
praca buforowa - 13,5V - 13,9V, polega to na tym, że akumulator jest cały czas w układzie z tym napięciem, a pracuje tylko sporadycznie podczas przerw w zasilaniu głównym.
praca cykliczna - 14,2V - 15V, akumulator jest ładowany, a następnie zasila urządzenie.
Akumulatory projektowane są też na odpowiednią trwałość, od przedziału 3-5lat do 20lat.
Niezależnie od technologii, ale wykonanie w odpowiedniej klasie, gwarantuje żywotność. Używamy całą gamę akumulatorów, od HOPPECKE, SSB SBL czy Panasonic, po jakieś markowane przez pośrednika. Rocznie wymieniamy po kilkadziesiąt akumulatorów, i markowe, wytrzymują czasookresy, pod warunkiem zapewnienia właściwych parametrów pracy, ale tu już wchodzą charakterystyki ładowania w funkcji temperatury itp.
Badziew, niestety pozostaje badziewiem, i nigdy nie wiadomo, kiedy padnie, ale cóż, prezesi widzą tylko cyferki przy zakupie.. :-(

Kiedy będziesz wybierał akumulator, przeglądaj karty katalogowe, wybierając odpowiedni dla Twojego zastosowania. Zapewnij im też właściwe warunki pracy, a popracują kilka lat.

Tu masz przykładową kartę katalogową akumulatora SSB SBL w technologii VRLA AGM

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
a59
Posty: 36
Rejestracja: środa 06 sty 2016, 19:35
Lokalizacja: TK

Post autor: a59 »

tisher pisze:...Silikonowe to ściemniacze piszą w broszurkach żeby drożej sprzedać to samo...
Chyba to jest sedno sprawy. Poniżej specyfikacja tego , co zaproponowali mi teraz.
Obrazek

A takie znalazłem jak było kiedyś.
Obrazek

Gdzie się podziało 8 Ah ?
ODPOWIEDZ