Światła dzienne z długich? Magiczne SD-2

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

smokuxx1987 pisze: i muszą być zainstalowane 400 mm od krawędzi auta.
Hola, hola. Nie więcej jak 40 cm od krawędzi auta.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Jeżdżę już od dwóch miesięcy z takim modułem i nikt mi jeszcze za dnia nie mrugał, policję mijałem także wielokrotnie, a nawet jak zatrzymają to wyciągnę jeden bezpiecznik i wszystko wraca do normalnego działania ;) . Jak dla mnie bardzo mądre rozwiązanie, nie oślepia za dnia a konstrukcja odbłyśnika długich powoduje, że światło jest dla kierowcy z przeciwka dobrze widoczne.
Co do legalności to nielegalne bo przepisy tak stanowią. Choć nie wydaje mi się że w nowych np. skodach dają inne "szkła" niż w egzemplarzach bez tego patentu. Po prostu kasa idzie na uzyskanie zezwolenia, ot takie kolejne alimenty dla biurokracji.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
plecho1
Posty: 880
Rejestracja: środa 03 cze 2015, 12:20
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: plecho1 »

Mnie osobiście takie rozwiązanie oślepia, nie jest to oczywiście taki efekt jak przy źle ustawionych światłach mijania ale jednak przeszkadza. U siebie mam dzienne ledy okrągłe w miejscu gdzie oryginalnie są przeciwmgłowe i według mnie jest to lepsze rozwiązanie.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

vin324pl pisze:Choć nie wydaje mi się że w nowych np. skodach dają inne "szkła" niż w egzemplarzach bez tego patentu.
Nowe skody mają reflektory w stylu dawnych H4 - jedno włókno na długie o mocy 60W o ile się nie mylę i drugie włókno na dzienne o mocy 35W.
Mnie osobiście takie rozwiązanie oślepia, nie jest to oczywiście taki efekt jak przy źle ustawionych światłach mijania ale jednak przeszkadza. U siebie mam dzienne ledy okrągłe w miejscu gdzie oryginalnie są przeciwmgłowe i według mnie jest to lepsze rozwiązanie.
Oślepia najczęściej dlatego, że proste zestawy na PWM mają regulację mocy i ludzie dla bajeru zamiast ograniczyć moc do 20 - 30% wciskają w żarówki 60%. Dzienne w miejscach po halgenach przeciwmgielnych to fajny bajer, ale tracisz halogeny. W tym momencie dobrym rozwiązaniem są światła zespolone.
ILPT
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

U mnie na oko na pewno nie jest więcej niż 25% bo różnica w mocy przy mrugnięciu długimi na ścianę jest kolosalna.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
plecho1
Posty: 880
Rejestracja: środa 03 cze 2015, 12:20
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: plecho1 »

W poprzednich autach miałem halogeny przeciwmgłowe i jakoś specjalnie nie widziałem różnicy na plus a dzięki dziennym halogeny H4 mam już trzeci rok. Z tymi dziennymi z drogowych to może i masz rację, jeśli moc świecenia jest zbyt wysoka to są dość uciążliwe podobnie jak przeciwmgłowe załączane przy dobrej widoczności.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

vin324pl pisze:U mnie na oko na pewno nie jest więcej niż 25% bo różnica w mocy przy mrugnięciu długimi na ścianę jest kolosalna.
Bo światło długie jest dość mocno skupione a dzienne bardzo rozproszone. Dodatkowo sprawdziłem co to za żarówka i jest to H15. Moce są inne niż wcześniej pisałem (niestety z pamięci) i wychodzi 15W na dzienne i 55W na długie. Stąd też różnica o której piszesz.
ILPT
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Przecież skoro moduł mam pod h7 pod długimi, to rozkład światła jest identyczny przy 20-30% jak i przy długich, tylko mocowo się różni no i barwa.

Dzienne --------- Długie--------Mijania---------Pozycyjne
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Pisałem o skodzie, lustrze które ma różne powierzchnie do odbijania światła z dwóch różnych włókien żarówki H15. U ciebie w Seacie jest zupełnie inna sprawa.
ILPT
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

A jak w Skodzie to rozumiem :mrgreen: .
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
ODPOWIEDZ