zestaw li-ion 3s mocno się grzeje
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 08:25
- Lokalizacja: morze
zestaw li-ion 3s mocno się grzeje
Witam
Złożyłem prosty zestaw 3s do samochodu RC. Wcześniej było nam ni-cd 9,6v 8 sztuk 1,2v 700mA. W tech chwili mam 11,1v 2200mA ale zestaw się grzeje. Czy jak dołożę 2p czyli 3s2p
to zmniejszę prąd pobierany z pojedynczej baterii o połowę a zarazem zmniejszy się wydzielanie ciepła?
Złożyłem prosty zestaw 3s do samochodu RC. Wcześniej było nam ni-cd 9,6v 8 sztuk 1,2v 700mA. W tech chwili mam 11,1v 2200mA ale zestaw się grzeje. Czy jak dołożę 2p czyli 3s2p
to zmniejszę prąd pobierany z pojedynczej baterii o połowę a zarazem zmniejszy się wydzielanie ciepła?
Ostatnio zmieniony czwartek 28 sty 2016, 15:40 przez Robert_76_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Robert_76_pl,
Można się też posiłkować ogniwami wysokoprądowymi, taki tok rozumowania ( pakiet na 2 szeregi) także powinien odciążyć termicznie poszczególne ogniwa (tutaj zależy to od parametrów silnika).
Można się też posiłkować ogniwami wysokoprądowymi, taki tok rozumowania ( pakiet na 2 szeregi) także powinien odciążyć termicznie poszczególne ogniwa (tutaj zależy to od parametrów silnika).
Ostatnio zmieniony piątek 29 sty 2016, 12:41 przez vin324pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 08:25
- Lokalizacja: morze
Baterie to Samsung ICR18650-26D od Mappy. Ale myślę że jest duży pobór prądu przez samochód ponieważ to nie jest mała wyścigówka tylko terenowy na dużych kołach. Po trawie idzie aż miło. Rezystancja po złożeniu w pakiet 3s i podłączeniu pod balanser imaxa b6ac+v2 pokazała 75 80 i 83. Pojemność deklarowana przez sprzedającego to ok 2600mA. Jaki pobór prądu nie wiem, za bardzo nie mam możliwości sprawdzić w tej chwili.
Witam
Pakiet 9,6V zastępuje się raczej 2s. Przy 3s, masz dużo wyższe napięcia i prądy realne.
Do zastosowań modelarskich, z małymi wyjątkami, tylko LiPol. Jeśli masz tam silnik klasy 540, to on potrafi pociągnąć nawet 40 - 60A. U mnie przewody się robią gorące...
Pozdrawiam
Pakiet 9,6V zastępuje się raczej 2s. Przy 3s, masz dużo wyższe napięcia i prądy realne.
Do zastosowań modelarskich, z małymi wyjątkami, tylko LiPol. Jeśli masz tam silnik klasy 540, to on potrafi pociągnąć nawet 40 - 60A. U mnie przewody się robią gorące...
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: środa 14 wrz 2011, 02:06
- Lokalizacja: Bulanda
Witam
Robert_76_pl oczywiście zdajesz sobie sprawę, że musisz mieć regulator obrotów z ochroną ogniw LiIon.
Pozdrawiam
Niestety, nie. LiPol i LiIon (wysokoprądowe), mają znacznie bardziej sztywne napięcie.FreeMagenta pisze:Napięcie z 3s powinno być porównywalne z poprzednim z NiCd...
Robert_76_pl oczywiście zdajesz sobie sprawę, że musisz mieć regulator obrotów z ochroną ogniw LiIon.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 08:25
- Lokalizacja: morze
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 08:25
- Lokalizacja: morze
Nie zmniejszasz prądu pobieranego a zwiększasz wydajność prądową pakietu czyli będzie mógł oddać o kilka amper więcej ( o tyle więcej ile maoże oddać dodatkowe ogniwo). Prąd pobierany zależy od parametrów silnika i od aktualnego zapotrzebowania (czym większe obciążenie na silniku tym większy prąd potrzebny.
To błędna odpowiedz na Twoje pytanie.plecho1 pisze:Nie zmniejszasz prądu pobieranego a zwiększasz wydajność prądową pakietu czyli będzie mógł oddać o kilka amper więcej ( o tyle więcej ile maoże oddać dodatkowe ogniwo). Prąd pobierany zależy od parametrów silnika i od aktualnego zapotrzebowania (czym większe obciążenie na silniku tym większy prąd potrzebny.
Tak, zmniejszasz proporcjonalnie obciążenie pojedynczych ogniw - pytanie czy wystarczająco?
Tak, jest to niebezpieczne - jesli temperatura wzrośnie za bardzo i wbudowane zabezpieczenie ciśnieniowe nie zadziała to może być niebezpiecznie - gdybym to ja bawił się tym samochodem to ryzyko mogłoby być akceptowalne - oczywiście przy założeniu, że zdajemy sobie sprawę z konsekwencji i eksploatujemy je w taki sposób i w takich warunkach, że możliwa jest skuteczna reakcja w razie czego. Natomiast jesli powierzamy całe urządzenie dziecku - nie ma mowy...