Skompletowanie convoya
Żeby zminimalizować ryzyko upalenia leda podczas lutowania , lepiej najpierw podgrzać pigułę do temp topnienia cyny po czym dopiero wtedy dołożyć podłoże z ledem. Wtedy gdy luty pod ledem puszczą jest sygnał aby przerwać proces.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
-
- Posty: 42
- Rejestracja: wtorek 02 cze 2015, 22:35
- Lokalizacja: Brodnica Kujawsko-Pomorskie
W przy okazji podpytam czy convoy S2+ zakupiony np. Fasttech w trybie 100% 2,8A bez modyfikacji poradzi sobie podczas jazdy na rowerze? - powyżej np.10 stopni Celsjusza. O jakie modyfikację chodzi aby dioda nie odeszła do wiecznej ciemności.vin324pl pisze: Z doświadczenia jednak podpowiem, że jeśli latarka będzie świecić trybem 100% jako ciągłym tylko na rowerze w ruchu, to led będzie bezpieczny i zab. termicznego nie trzeba *
*Dotyczy dobrze zmodowanego convoy'a w trybie 100% 2,8A
Wymiana kleju termo na pastę stosowaną w PC, polerka podłoża i piguły w przypadku aluminiowego mpcb, albo lepiej zalutowanie calości w przypadku Noctigon.swimfan pisze:W przy okazji podpytam czy convoy S2+ zakupiony np. Fasttech w trybie 100% 2,8A bez modyfikacji poradzi sobie podczas jazdy na rowerze? O jakie modyfikację chodzi aby dioda nie odeszła do wiecznej ciemności.vin324pl pisze: Z doświadczenia jednak podpowiem, że jeśli latarka będzie świecić trybem 100% jako ciągłym tylko na rowerze w ruchu, to led będzie bezpieczny i zab. termicznego nie trzeba *
*Dotyczy dobrze zmodowanego convoy'a w trybie 100% 2,8A
2,8A na rowerze da radę w ruchu, producent testuje ledy na aluminium 3A więc samo podłoże jeszcze xm-l ki nie zagotuje przy tym prądzie, pod warunkiem że ciepło będzie dobrze przekazane z emitera na obudowę.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Tak patrzyłem na swój zakup z Fasttech i w odróżnieniu od tych które są na Banggood wszystko jest zalutowane brak śrubek (jeśli wiesz o czym piszę), więc nawet taka modyfikacja, o której piszesz jest trudna. W Fasttecho- wych, chyba jest podłoże miedziane.
Dzięki za szybką odpowiedź.
P.S Może jakbym dorwał jakiś poradnik to może zdecydowałbym się to zrobić, a na tą chwilę trochę obawiam się, że można coś popsuć.
Dzięki za szybką odpowiedź.
P.S Może jakbym dorwał jakiś poradnik to może zdecydowałbym się to zrobić, a na tą chwilę trochę obawiam się, że można coś popsuć.
Z tego co wiem to z Fasttech ledy są na aluminowych mpcb, pod którymi nie żałują monterzy kleju, nie spotkałem się jeszcze w fabrycznej serii S z śrubkami dociskającymi podłoże do piguły.
Ps. Na forum jest temat ze składaniem od podstaw gdzieś.
Tu największe problemy początkującemu może sprawić oderwanie podłoża od kleju, franca trzyma mocno i trzeba uważać żeby leda nie uszkodzić podważając.
Ps. Na forum jest temat ze składaniem od podstaw gdzieś.
Tu największe problemy początkującemu może sprawić oderwanie podłoża od kleju, franca trzyma mocno i trzeba uważać żeby leda nie uszkodzić podważając.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Reasumując,czyli lepiej tego nie ruszać (jest nie rozbieralne).
Może "zaradczo" posmarować pigułę pastą może trochę to pomoże.
Może "zaradczo" posmarować pigułę pastą może trochę to pomoże.
Ostatnio zmieniony środa 20 sty 2016, 11:07 przez swimfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Najgorszy jest przypadek w olightach, tam kleją wszystko epoksydem i można niektóre konstrukcje nazwać nierozbieralnymi
Co do modowania to zapraszam do lektury :
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=15965
Co do modowania to zapraszam do lektury :
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=15965
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Ebola, ok wychodzi na to, że bez lekkiej modyfikacji latem dioda możenie nie wytrzymać nawet jak będzie w ruchu (rower).
vin324pl,
przeczytałem temat, pouczająca lektura , chyba na sam początek muszę zlutować coś na sucho (nowa piguła) zobaczymy jak wyjdzie, a na ta chwile będzie trzeba przełączyć się na tryb 50% przy temperaturach rzędu 10 stopni Celsjusza i więcej.
vin324pl,
przeczytałem temat, pouczająca lektura , chyba na sam początek muszę zlutować coś na sucho (nowa piguła) zobaczymy jak wyjdzie, a na ta chwile będzie trzeba przełączyć się na tryb 50% przy temperaturach rzędu 10 stopni Celsjusza i więcej.
No właśnie tak myślę, ja generalnie tak mam , że jak się coś nie psuje to nie ruszam. Z drugiej jednak strony nadużywanie 100% mocy może spowodować ciemność , trochę szkoda. Na tą chwilę pierwsze testy były praca latarki w trybie ciągłym (jazda na rowerze) na przemian 30 minut ->100%, przerzucałem jak robiło się widniej na 50 %-> 10 minut , później znowu 40 minut na 100%.piciex pisze:Używaj do woli, a jeśliby padła dioda to wtedy chcąc-nie chcąc będziesz musiał się nauczyć.
O wszystko śmiało pytaj- pomożemy krok po kroku.
Temperatura na zewnątrz myślę że była maksymalnie +5 stopni Celsjusza.