Modyfikacja latarki philipsa
Modyfikacja latarki philipsa
Witam!
Znalazłem nie dawno dość dużą, słabą latarkę... Wygląda na wodoszczelną.
Pomyślałem, że wejdzie do niej dużo ogniw = długi czas świecenia
Oto zdjęcia: http://zorro013.fotosik.pl/albumy/643040.html
Nie są one idealne, ale... Zawsze coś.
Wie ktoś co to za latarka?
Da się z tego zrobić coś fajnego?
Jakieś pomysły?
Myślę nad Q5 i przetwornicy UP100 (czy jakoś tak) edima + kilka ogniw 18650 w jakimś koszyczku...
Trochę ogranicza mnie budżet, a wakacje się zbliżają, więc jest potrzebna latarka ^^
To będzie trudne do wykonania?
Znalazłem nie dawno dość dużą, słabą latarkę... Wygląda na wodoszczelną.
Pomyślałem, że wejdzie do niej dużo ogniw = długi czas świecenia
Oto zdjęcia: http://zorro013.fotosik.pl/albumy/643040.html
Nie są one idealne, ale... Zawsze coś.
Wie ktoś co to za latarka?
Da się z tego zrobić coś fajnego?
Jakieś pomysły?
Myślę nad Q5 i przetwornicy UP100 (czy jakoś tak) edima + kilka ogniw 18650 w jakimś koszyczku...
Trochę ogranicza mnie budżet, a wakacje się zbliżają, więc jest potrzebna latarka ^^
To będzie trudne do wykonania?
W taką tube szkoda nawet inwestować, proponuje diodę Cree Q5, do tego driver AMC 7135 i 350 mA, w granicach 1W wytrzyma, w taka obudowę ( tam wchodzą 2x R20 jeśli się nie mylę), możesz spróbować włożyć 3x 18650 2400mAh połaczone równolegle, starczy na 20 godzin świecenia. Ale jak budżet niski to wystarczy 1 ogniwo.
Czyli się nie opłaca...
Swoją drogą ta latarka śmierdzi ^^
A to się nada?
Obrazki: http://zorro013.fotosik.pl/albumy/643121.html
Tylko nie wiem czy jeszcze taką dostanę w sklepie u mnie...
Czym się w ogóle kierować prze wyborze body?
Swoją drogą ta latarka śmierdzi ^^
A to się nada?
Obrazki: http://zorro013.fotosik.pl/albumy/643121.html
Tylko nie wiem czy jeszcze taką dostanę w sklepie u mnie...
Czym się w ogóle kierować prze wyborze body?
Czasami jest sens przerabianie starszych latarek ale w tym wypadku szkoda Twojj pracy i pieniadzy. Jak juz koledzy wspomnieli nie bedziesz w stanie dobrze odprowadzic ciepla z diody a jesli zastosujesz jakis radiator to i tak nie wycisniesz z niej tyle ile sie da wiec to chyba mija sie z celem. Lepiej odrazu porozgladaj sie za jakas latarka na Dx badz kup osobno cale body bez diody i sterownika i sam sobie dobierz co Ci bedzie odpowiadalo.
Np cos takiego :
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15946
do tego np dioda Q5 :
http://sklep.ledim.pl/?misc=19
lub mc-e :http://www.allegro.pl/item641461444_cre ... owosc.html
tylko z mc-e jest wiecej zabawy i koszty sa znacznie wieksze bo potrzeba tez inny driver.
I jakis driver :
http://sklep.ledim.pl/?kategoria=Układy%20zasilaj??ce
lub cos z dx jak nie masz za wiele pieniedzy i jakies ogniwa 18650 i bedziesz juz mial przyzwoita latarke za nie duze pieniadze
Np cos takiego :
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15946
do tego np dioda Q5 :
http://sklep.ledim.pl/?misc=19
lub mc-e :http://www.allegro.pl/item641461444_cre ... owosc.html
tylko z mc-e jest wiecej zabawy i koszty sa znacznie wieksze bo potrzeba tez inny driver.
I jakis driver :
http://sklep.ledim.pl/?kategoria=Układy%20zasilaj??ce
lub cos z dx jak nie masz za wiele pieniedzy i jakies ogniwa 18650 i bedziesz juz mial przyzwoita latarke za nie duze pieniadze
-
- Posty: 602
- Rejestracja: wtorek 29 lip 2008, 02:49
- Lokalizacja: podlasie
Materiałem dobrze przewodzącym ciepło (miedź, aluminium, mosiądz),Polon pisze:Czym się w ogóle kierować prze wyborze body?
wielkością (żeby wszystko zmieściło się do środka: dioda, zasilanie, driver i żeby nie miało rozmiarów szafy 3 drzwiowej ) ,
łatwością zmodowania (żeby np. dioda wchodziła bez większej rzeźby na swoje miejsce),
włącznik moim zdaniem najlepiej jak jest w zakrętce i dobrze też jak latarka stoi na zakrętce.
Więcej teraz jakoś nie przychodzi mi do głowy.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
podzielam opinie Kolegów, nie pakuj leda w plastik.
Bandit, osobiście odradzam jednak montowanie MC-E w tej obudowie, do odprowadzenia ciepla z diodek większej mocy jest potrzebny porządny moduł, a ten z C2ki jest, sorki, cieniutki. Do dzisiaj leżała na moim stole C2 Pikoma z usmażoną MC-E.
Szkoda, że fotka na DX słaba, było by widać że ta górna ścianka do której klei się leda ma może 2-3mm grubości, na diody mocy stanowczo za mało...jak się okazało
Bandit, osobiście odradzam jednak montowanie MC-E w tej obudowie, do odprowadzenia ciepla z diodek większej mocy jest potrzebny porządny moduł, a ten z C2ki jest, sorki, cieniutki. Do dzisiaj leżała na moim stole C2 Pikoma z usmażoną MC-E.
Szkoda, że fotka na DX słaba, było by widać że ta górna ścianka do której klei się leda ma może 2-3mm grubości, na diody mocy stanowczo za mało...jak się okazało
Dlaczego Arku 2-3mm to za mało- a może problem był w przyklejeniu diody do modułu oraz transportu ciepła dalej ? mi już się zdarzyło, że przyklejona dioda ... się odkleiła niejako i dyndała sobie- przeżyła, ale zdarzyło się.
Alu bardzo dobrze i bardzo szybko oddaje ciepło dalej- jesli ma dokąd...zresztą samo PCB ma też ok 2mm i jakoś wyrabia termicznie
ps
dodam (thx lennin) nadmiar fujika do klejenia diody nie pomaga, ale raczej przeszkadza... lepiej dac ino troszkę- ma sie trzymać i nic więcej
Alu bardzo dobrze i bardzo szybko oddaje ciepło dalej- jesli ma dokąd...zresztą samo PCB ma też ok 2mm i jakoś wyrabia termicznie
ps
dodam (thx lennin) nadmiar fujika do klejenia diody nie pomaga, ale raczej przeszkadza... lepiej dac ino troszkę- ma sie trzymać i nic więcej
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
MC-E nie zmieści się z PCB, chyba, że by ref rozwiercać.
Pawle, gdzieś na forum był kalkulator rezystancji termicznej, gdyby 2-3mm aluminium świetnie sobie radziły z odprowadzaniem ciepła to markowi producenci latarek nie pakowali by grubych, czesto miedzianych modułów pod ledy. Przypomnę, problem jest z odpowiednio szybkim i wydajnym transportem ciepła DO ŚCIANKI modułu i dalej, do obudowy latarki. Myślę, że zarówno w twoim jak i moim (Pikoma) przypadku led odkleił się bo klej bardzo mocno się podgrzał...a niektóre kleje tak właśnie reagują na wysoką temperaturę, znana jest metoda rozkręcania latarek czy wydłubywania PCB z ledem "na gorąco".
W oryginalnych PCB/starach do których lutuje się diody zakłada się, że ciepło jest transportowane W DÓŁ, pod leda-w tym kierunku patrząc ciepło ma "szeroką drogę"....
Myślę, że widzieliście kiedyś jakieś markowe, dobre radiatory na procesor, ta częśc stykająca się z powierzchnia procka jest gruba, często miedziana nawet gdy reszta blaszek wokół jest aluminiowa...
p.s. dlaczego Solarforce nie dał tu cienkiego, VIA C2, modułu aluminowego(TANI!!!) a:
Pawle, gdzieś na forum był kalkulator rezystancji termicznej, gdyby 2-3mm aluminium świetnie sobie radziły z odprowadzaniem ciepła to markowi producenci latarek nie pakowali by grubych, czesto miedzianych modułów pod ledy. Przypomnę, problem jest z odpowiednio szybkim i wydajnym transportem ciepła DO ŚCIANKI modułu i dalej, do obudowy latarki. Myślę, że zarówno w twoim jak i moim (Pikoma) przypadku led odkleił się bo klej bardzo mocno się podgrzał...a niektóre kleje tak właśnie reagują na wysoką temperaturę, znana jest metoda rozkręcania latarek czy wydłubywania PCB z ledem "na gorąco".
W oryginalnych PCB/starach do których lutuje się diody zakłada się, że ciepło jest transportowane W DÓŁ, pod leda-w tym kierunku patrząc ciepło ma "szeroką drogę"....
Myślę, że widzieliście kiedyś jakieś markowe, dobre radiatory na procesor, ta częśc stykająca się z powierzchnia procka jest gruba, często miedziana nawet gdy reszta blaszek wokół jest aluminiowa...
p.s. dlaczego Solarforce nie dał tu cienkiego, VIA C2, modułu aluminowego(TANI!!!) a:
hmm- radiatory na procesor wcale nie sa grube, Arku- w serwerach z procesorami Quad itd- ot na oko 3-4 mm może grubości, ale potem są wysokie wypustki i wentylowane powietrzem.
Problemem może być materiał- Al (o ile pamiętam) lepiej przewodzi ciepło,ale ma dużo niższą pojemność cieplną- dlatego dobre radiatory są z Cu a nie z Al, i chyba ta zdolność gromadzenia ciepła i jego efektywnego przekazywania dalej jest ważniejsza, od prostego przewodnicta (tyu zgaduję na bazie małych obserwacji - nikt nie robi sensownych piguł z AL ale z Cu)
U mnie akurat dioda odkleiła się od mosiądzu lub też miedzi.. ale to była moja wina- źle przyklejona była- za dużo gluta.
Problemem może być materiał- Al (o ile pamiętam) lepiej przewodzi ciepło,ale ma dużo niższą pojemność cieplną- dlatego dobre radiatory są z Cu a nie z Al, i chyba ta zdolność gromadzenia ciepła i jego efektywnego przekazywania dalej jest ważniejsza, od prostego przewodnicta (tyu zgaduję na bazie małych obserwacji - nikt nie robi sensownych piguł z AL ale z Cu)
U mnie akurat dioda odkleiła się od mosiądzu lub też miedzi.. ale to była moja wina- źle przyklejona była- za dużo gluta.
Jak sie ma całkiem niezły reflektor (SF L1200 i inne żarniki) który zalega w magazynie do tego sie okazuje ze P7 sie dobrze w nim skupia to wykombinować trzeba cała reszte. Body prawie nie zmienione. Głowica kompatybilna.
Może za mało "mięsa" w module i za duzo kleju zarazem? Mozna wykombinować miedziana podkładke z blachy wielkosci modułu. Szybko odbierze ciepło odda dalej do alu?