Wiadomo że dużo. Nie twierdziłem inaczej. Nawet dla alternatora o prądzie znamionowym 150-160A.Volo pisze:Triodac, 100A dla alternatora to nie duże obciążenie?
Nie zapomnijmy tylko że w przytoczonym układzie mamy:
1. Prąd 100A+ płynie od dawcy z dwóch źródeł: alternatora i akumulatora (a im lepsze kable tym większy prąd)
2. Prąd 100A+ płynie tylko w momencie rozruchu. Gdy pracują silniki w obu autach to każdy alternator stabilizuje napięcie wyjściowe na podobnym poziomie ok. 14,4V+- 0,4V. Wtedy prąd w przewodach rozruchowych (wyrównawczy) jest mały. Moim zdaniem poniżej 10A (zależy od kilku czynników). Muszę zmierzyć przy okazji ale w skrajnych okolicznościach może płynąć do układu dawcy
Mam nadzieję że opisałem to zrozumiale