Kable rozruchowe do auta

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 336
Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Kable rozruchowe do auta

Post autor: Polsky »

Obecnie przy niskich temperaturach padł akumulator w aucie mojej żony. Jak zrobić (to raczej proste) ale gdzie kupić i jakie kable żeby to było dobre na odpalanie dużych diesli?
Bo to co jest marketach to śmiech na sali...
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Najlepiej w spawalniczym kupić zaciski i przewody, tylko plusowy będziesz musiał sobie odpowiednio oznaczyć np koszulką termokurczliwą.
Obrazek
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Ja sobie takie zrobiłem, kabel spawalniczy 20mm i zaciski typ jak na zdjęciu (niby do 800A).
Wczoraj sąsiedzi trzema samochodami próbowali Mondeo odpalić, jak im powiedziałem że to nie wina aut tylko kabli to śmiali się, że kable mocne bo do 1500A (market).
Wyciągnąłem swoje samoróby i od strzała zaskoczył.
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Też się od paru lat zbieram do zrobienia porządnych kabli nie mogę się zebrać.
Jak słusznie ElSor zauważył zaciski spawalnicze są do tego najlepsze, ale to już 40zl w samych zaciskach, plus ze 30-40zł za dobre kable minimum 10mm² i robi się okrągła kwota, a usługa TAXI odpalenia z kabli to w Poznaniu ok. 20zł więc jakoś zawsze lenistwo brało górę. :mrgreen:
Gregor887
Posty: 335
Rejestracja: wtorek 04 wrz 2012, 14:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Gregor887 »

Polsky, kable takie jak do zasilenia wyciągarki ;)
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Finalnie wychodzi, że trzeba kupić:
http://www.arweld.net/765,kabel-spawaln ... 16mm2.html
http://www.arweld.net/792,koncowka-kablowa-16mm2.html
http://www.arweld.net/745,zacisk-masowy-250a-esab.html albo i nawet ciut mocniejsze, bo podczas samego rozruchu i 10 metrach przewodu może popłynąć > 250A przy padniętym całkowicie akumulatorze.
Mieciu
Posty: 455
Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 19:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mieciu »

W sklepach też są przyzwoite kable, tyle że kosztują odpowiednio ;-)
Częstym chwytem jest cienka wiązka + gruuba izolacja sprawiająca wrażenie solidnego kabla na setki amperów :razz:

Ja kupiłem swoje kable 2 lata temu szukając czegoś dobrego w rozsądnej cenie.
Dokładnie takie jak te 12mm²Obrazek i tylko zalutowałem dodatkowo przewód na zagnieceniu.
Zarówno wiązka przewodów jak i klemy zrobione z miedzi.
Teraz na alledrogowidzę ceny z dostawą ok 45zł. Ja płaciłem 50+zł.
Wiele razy sprawdziły się nawet przy odpalaniu 3litrowego diesla z aku 90Ah (u mnie 77Ah,2.0d)
W tej cenie lepszych nie znalazłem, zresztą do osobówek nie trzeba więcej.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 04 sty 2016, 13:22 przez Mieciu, łącznie zmieniany 1 raz.
Yogi_
Posty: 111
Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 20:21
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: Yogi_ »

Witam :-)
Mieciu pisze:W tej cenie lepszych nie znalazłem, zresztą do osobówek nie trzeba więcej.
Trzeba, miałeś widocznie dużo szczęścia, najgorsza sytuacja to kiedy samochód odpalający musi stanąć za samochodem odpalanym co oznacza, że przewody powinny mieć tak około 1,5 długości samochodu. Czy samochodu posiadanego czy takiego ok. 6m długości, to zależy czy przewody mają być przypisane do właściciela czy do samochodu. :-D
Zakładając, że auto może mieć te 6m potrzebne przewody mają już ok. 9m. Polecane przez Ciebie mają 3,5m, więc prawie 3 razy mniej.
Te 16mm² to raczej minimum. Jeszcze gdzieś w odmętach internetów znaleziona tabelka choć mówiąca o ciągłym poborze prądu więc pewnie można dla rozruchu wyniki pomnożyć kilka (np 4?) razy.

Obrazek
Pozdrawiam
Krzysiek
Mieciu
Posty: 455
Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 19:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mieciu »

Yogi_ Skoro działają i sprawdziły się już przynajmniej 10 razy (trzecia zima) to co mam być niezadowolony?

Może też sposób się liczy?
Wiele razy widziałem jak ludzie odpalali unieruchomione auto na pałę zaraz po podpieciu i dziwili się że słabo kręci...
Ja zawsze dawałem akumulatorom kilka minut żeby się wyrównały.
Przedwczoraj miałem sytuację gdzie ratowałem kolegę w passacie 2.0tdi - musieliśmy wypchnąć go z parkingu, ale po zrównaniu się przodów już dało radę ;-)
Na 6 metrowe grube kable nie starczyłoby mi miejsca pod podłogą i tak już małego bagażnika.
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Dokładnie, trzeba dać chwilę na podładowanie oraz podniesienie temperatury elektrolitu.
Do tego wyłączyć wszystko co możliwe, w aucie dawcy przed odłączeniem klem włączyć ogrzewanie szyby (żeby obciążonego alternatora nie zjarać)
Awatar użytkownika
rafalzaq
Posty: 588
Rejestracja: piątek 28 lut 2014, 19:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: rafalzaq »

Za chwilę się okaże że potrzebny będzie jakiś podmorski kabel. ;)

Kupiłem niedawno pakiet lipo 3S 5 Ah jako zasilanie do latarki 100 W. Teraz czekam na kabel z krokodylami do odpalania auta.
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Tak delikatnie licząc kable 2x9 m, min. 16 mm2 będą zapewne większe, cięższe i droższe od dodatkowego akumulatorka ołowiowego z krótkimi kablami. Nie jestem też pewien, czy dobrze liczycie te przekroje, bo u mnie w samochodzie przewód dodatni razem z izolacją na moje oko ma średnicę grubo poniżej 1 cm, nie mówiąc o przewodzie między elektromagnesem a korpusem rozrusznika i samymi uzwojeniami - a jakoś odpala silnik 140KM, jak dotąd bez problemu do -32C (dalej na wschodzie nigdy nim nie byłem :mrgreen: ).
Awatar użytkownika
komor
Posty: 172
Rejestracja: czwartek 05 lis 2015, 14:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: komor »

Yogi_ pisze:w aucie dawcy przed odłączeniem klem włączyć ogrzewanie szyby (żeby obciążonego alternatora nie zjarać)
To mnie zaciekawiło, możesz rozwinąć? Chodzi o to, żeby nie było nagłego spadku poboru przy odłączaniu klem?
Olight R50, S30R II, S15R, Skillhunt H03, Led Lenser P2 BM, D.Q.G Spy
Awatar użytkownika
rafalzaq
Posty: 588
Rejestracja: piątek 28 lut 2014, 19:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: rafalzaq »

Mała tabela z wyszczególnionymi przekrojami i średnicami przewodów http://www.tme.eu/pl/pages/awg-to-mm.html
Yogi_
Posty: 111
Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 20:21
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: Yogi_ »

Coś źle Ci zacytowało :-)
komor pisze:
Yogi_ pisze:w aucie dawcy przed odłączeniem klem włączyć ogrzewanie szyby (żeby obciążonego alternatora nie zjarać)
To mnie zaciekawiło, możesz rozwinąć? Chodzi o to, żeby nie było nagłego spadku poboru przy odłączaniu klem?
Volo do Ciebie to pytanie.
Pozdrawiam
Krzysiek
ODPOWIEDZ