UF-1405 z XHP70
UF-1405 z XHP70
Witam,
Jako że pierwszy mój mod dongrui all-918 poszedł gładko : wymiana diody na XM-L2 oraz driver od Grega 2.1 z 10AMC i latareczka świeci bosko postanowiłem zrobić coś czego jeszcze na forum chyba nikt nie zrobił
Kupiłem body UF-1405 bo to jest MEGA podstawa do modzenia.
Do tego XHP 70 N4 na sinkpadzie 16mm
Czekam na info od Grega co z driverem i jak się ugadamy to poskładam do kupy.
Poniżej kilka fotek oraz porównanie xhp z xml
p.s. plan jest na około 16AMC
Tak więc wszystko zależy od Grega kiedy cały projekt zostanie przetestowany
Jako że pierwszy mój mod dongrui all-918 poszedł gładko : wymiana diody na XM-L2 oraz driver od Grega 2.1 z 10AMC i latareczka świeci bosko postanowiłem zrobić coś czego jeszcze na forum chyba nikt nie zrobił
Kupiłem body UF-1405 bo to jest MEGA podstawa do modzenia.
Do tego XHP 70 N4 na sinkpadzie 16mm
Czekam na info od Grega co z driverem i jak się ugadamy to poskładam do kupy.
Poniżej kilka fotek oraz porównanie xhp z xml
p.s. plan jest na około 16AMC
Tak więc wszystko zależy od Grega kiedy cały projekt zostanie przetestowany
Volo pisze:Na zdjęciu diody, ta XM-L wyjęta z latarki? Wydaje się większe podłoże, niż XHP-70.
Faktycznie. Pytanie, czy to XM-L wyjęty z tej latarki, bo podłoże też inne niż w mojej.
Mogli, na pewno większa powierzchnia przylegania by nie zaszkodziła, ale i tak nie jest źle. Tak piguła to naprawdę solidny aluminiowy kloc z bardzo długim gwintem. Obecnie mam w swojej 4A i temperaturę na obudowie czuć praktycznie natychmiast.Volo pisze:Mogli podtoczyć deko żeby 20mm choć weszło
Jeżeli piguła (czy tam miejsce na diodę) jest raczej grubsza niż cieńsza, to podłoże 16mm spokojnie wystarczy, na przekazanie ciepła na podłoże. Większe podłoża przydają się tylko do łatwiejszego montażu przy szerszych refach, albo gdy piguły są cienkie to też ciepło szerzej odprowadzają.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Chyba duże znaczenie w tym wypadku będzie miał styk pomiędzy MPCB a pigułą. Z własnego doświadczenia wiem że piguły rzadko kiedy są płaskie, dlatego praktycznie każdą pigułę wyrównuje w miarę potrzeby. Przydała by się kamera termowizyjna, albo przynajmniej czujnik temperatury i nierówna powierzchnia piguły. Można by w ten czas sprawdzić jaka będzie różnica przed i po wyrównaniu piguły. Można przyjąć pomiar temperatury co pół minuty przy prądzie 2,8A w XML. Stożek albo niecka może spowodować minimalny styk piguły z MPCB, w ten czas gruba warstwa pasty termoprzewodzącej skutecznie utrudni radiacje ciepła. Na forum czasami spotykałem się z wpisami że ciut grubsza warstwa pasty termo pełni formę izolatora, ja bym się z tą tezą nie zgodził, choć wiadomo że radiacja ciepła będzie utrudniona. Można by też sprawdzić jaka jest różnica pomiędzy podłożami 16 i 20mm.
Ostatnio zmieniony sobota 28 lis 2015, 21:14 przez Jacek318, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tą kiepską jakością powierzchni piguł się zgodzę. Ja sprawdzam czy piguła jest płaska przykłądając pionowo kawałek noża (łamanych ostrzy kilka segmentów) jeżeli jest wklęsła, to staram się czymś wygiąć (jeżlei jest cieńka) i zrobić raczej wypukłą lekko. Potem skrobię kawałkiem noża od skrobaka. Wolę by piguła była raczej ciut wypukła niż wklęsła, bo zakładam, że wtedy dociskając mocno podłoże pod diodą będzie jak najmniej przestrzeni. Oczywiście jak piguła jest gruba, to nic nie wygniemy, a i szlifowanie czy skrobanie będzie ciężkie jeżeli chcemy to zrobić przy brzegach, ale co to dla nas
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Wyginasz pigułę??
Wszystko się da zrobić, nawet bez profesjonalnego sprzętu. Piszę tutaj o wyrównaniu piguły of course. Tylko czasem jest to pracochłonne. Zauważyłem że lepiej kupić droższe nożyki z mocniejszego materiału naprawdę dają radę. Te najtańsze po 2-3zł bardzo szybko się szczerbią na końcach.
Wszystko się da zrobić, nawet bez profesjonalnego sprzętu. Piszę tutaj o wyrównaniu piguły of course. Tylko czasem jest to pracochłonne. Zauważyłem że lepiej kupić droższe nożyki z mocniejszego materiału naprawdę dają radę. Te najtańsze po 2-3zł bardzo szybko się szczerbią na końcach.
Sorki, że tak długo nie odpowiadałem brak czasu.
Dioda XML jest wyjęta z mojej ALL-918 tam zastąpiłem ją miedzianą xm-l2 od grega ze sterownikiem 3,6A
Co do UF-1405 piguła zacna podłoże pod led za pomocą dremela wygładziłem pierw papier 1000 wodny a później pasta ścierna 1mikron od ostrzenia mojej brzytwy .
Powierzchnia po tych zabiegach lustro na to pasta termoprzewodząca i xhp70.
Na teraz jestem na etapie przeróbki sterownika od grega - wylutowałem diodę i oporniki. Rozmiar 0805 SMD jest mega malutki uff.
Za diodę idzie zworka z cyny a rezystory wymieniam tak aby dzielnik działał pod 2S 26650.
Aby atiny się nie spalił od napięcia (oraz był zabezpieczony przed złą polaryzacją) idzie stabilizator LDO na 5V.
Na koniec pomiary odległości drivera od ścianki piguły i wsadzenie tyle ile będzie miejsca amc7135.
Powinno wejść na kanapkę dwie lub może nawet 3 warstwy
Jak zacznę składanie to powsadzam zdjęcia - bo na razie kleiłem jeszcze naświetlacz 100W cob z LM317 do domku z tego co było pod ręką.
Dioda XML jest wyjęta z mojej ALL-918 tam zastąpiłem ją miedzianą xm-l2 od grega ze sterownikiem 3,6A
Co do UF-1405 piguła zacna podłoże pod led za pomocą dremela wygładziłem pierw papier 1000 wodny a później pasta ścierna 1mikron od ostrzenia mojej brzytwy .
Powierzchnia po tych zabiegach lustro na to pasta termoprzewodząca i xhp70.
Na teraz jestem na etapie przeróbki sterownika od grega - wylutowałem diodę i oporniki. Rozmiar 0805 SMD jest mega malutki uff.
Za diodę idzie zworka z cyny a rezystory wymieniam tak aby dzielnik działał pod 2S 26650.
Aby atiny się nie spalił od napięcia (oraz był zabezpieczony przed złą polaryzacją) idzie stabilizator LDO na 5V.
Na koniec pomiary odległości drivera od ścianki piguły i wsadzenie tyle ile będzie miejsca amc7135.
Powinno wejść na kanapkę dwie lub może nawet 3 warstwy
Jak zacznę składanie to powsadzam zdjęcia - bo na razie kleiłem jeszcze naświetlacz 100W cob z LM317 do domku z tego co było pod ręką.
Nie do końcaLED1234 pisze:COBa 100W zasilasz z LM 317 ? Toż to dodatkowy grzejnik w domu Chociaż na zimę? W sam raz
Zasilacz to HP 32V 1500mA do tego LM317 do sterowania napięciem wentylatora oraz LM317 do sterowania natężeniem leda. Na wentylator idzie około 200mA więc led dostaje max 1300mA.
Testowałem wczoraj i z wentylatorem ledwo się kręcącym tak aby był prawie nie słyszalny oraz ledem na max radiator był ciepły ale nie gorący.
A wygląda to tak :