OBD2 ELM327 diagnostyka pojazdów

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Czy ktoś z szanownego grona rozbierał kiedyś takiego ELMa i wie jak to powinno wyglądać w środku?
Mój wczoraj odmówił posłuszeństwa po jednym dniu zabawy. :-|
Gdy jeszcze działał to czerwona lampka zapalała się zaraz po podłączeniu i świeciła światłem ciągłym (zakładam, że oznacza zasilanie). Reszta robiła za dyskotekę, podczas transmisji danych. W pewnym momencie połączenie WiFi zostało przerwane, a czerwona dioda zgasła. Zauważyłem, że mruga gdy potrząsam ELMem.
[youtube]http://youtube.com/watch?v=0lMnsaf4ZYc&feature=youtu.be[/youtube]
Rozebrałem całość bo myślałem, że coś nie styka, ale wszystko wydaje się być na swoim miejscu:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek210
Posty: 317
Rejestracja: piątek 15 sie 2008, 02:54
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Tomek210 »

Przedostatnie zdjęcie, lewy górny róg. Ta cewka czy co to tam jest wygląda na ułamany ferryt i ogólne odpadnięcie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Uka
Posty: 437
Rejestracja: poniedziałek 18 mar 2013, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Uka »

Czasem piny się wyginają i nie kontaktuje. Mam podobną kostkę i w jednym aucie działa, w drugim nie. Po wygięciu pinów zaczęła działać w obu.
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Dzieki Tomek!
Oglądałem i oglądałem i nie zwróciłem na to uwagi. Przyzwyczaułem się do cewek sterczących na drutach z latarkowych sterowników i ta właśnie tak wyglądała. :oops:
Proszę jeszczę o pomoc w identyfikacji co ja mam kupić? Nie znam się na tych oznaczeniach.
Obrazek Obrazek
Czy ja czasem tego zdjęcia "do góry nogami" nie zrobiłem? Bo cewki oznaczone "680" znalazłem, ale "089" nie bardzo. :roll:

Uka, to była zdecydowanie wina tego ELMa bo we wszystkich autach nie działał.
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

ww296 pisze:nie widziałem przypadku aby elm obsługiwał jakiekolwiek systemy poza silnikiem czyli klimatronic, ABS, i inne elektryczne.
tz jaki masz ten program?
ELM co jest po linii CAN, silnik, klimatyzacja, zegary, radio i najważniejsze BC.
ABS, poduszki, wspomaganie, CC, reflektory, świece żarowe, ciśnienie opon i również silnik po linii K poprzez interfejs VAG KKL.
Program to FiatMultiScan za 50€ zrobiony przez łebskiego Bułgara.
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

piciex pisze:Czy ja czasem tego zdjęcia "do góry nogami" nie zrobiłem? Bo cewki oznaczone "680" znalazłem, ale "089" nie bardzo. :roll: .
To jest 680, znaczy się 68uH.
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Ale nawet wybierając indukcyjność na poziomie 68µH, pozostaje jeszcze podział ze względu na prąd pracy i rezystancję.
http://www.tme.eu/pl/katalog/elementy-p ... 3A25327%3B
Czy to ma też w tym przypadku jakieś znaczenie?
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

piciex pisze:Ale nawet wybierając indukcyjność na poziomie 68µH, pozostaje jeszcze podział ze względu na prąd pracy i rezystancję.
Tobie to tylko ten (DLG-0705-680) pasuje idealnie, wielkością i pewnie parametrami elektrycznymi. Tylko stan magazynu 0.
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

I tak nie będę zamawiał, czegoś za 1zł. Pobiegam jutro po mieście i poszukam. Chodziło mi tylko o parametry. Dzięki.
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Po przespacerowaniu się dzisiaj po ośmiu sklepach z elektroniką w Poznaniu okazało się, że szanse na zakup takiego dławika są marne.
Muszę go jakoś zreanimować, tylko jak to powinno wyglądać?
Rozumiem, że muszę nawinąć tą część drucika, która się odwinęła, a następnie skleić pęknięty rdzeń. Z jednej strony cewki jest drucik zatopiony w cynie, z drugiej natomiast drucik jest luźny.
Obrazek
Czy ja mam go przylutować do podstawy poniżej? Bo dziwi mnie jego długość. Jeśli on był tam fabrycznie przylutowany, to musiało go coś ściąć, bo nie dość, że jest za krótki żeby dosięgnąć do podłoża to jeszcze nie ma tam po nim śladu.
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

piciex pisze:Czy ja mam go przylutować do podstawy poniżej? .
Oczywiście, a rdzeń sklej kropelką, tylko czy wytrzyma temperaturowo. Musiałeś dobrze rąbnąć tym interfejsem, że się tak rozleciał.
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Właśnie skończyłem naprawiać i działa. :mrgreen:
Skleiłem cyjanoakrylem- wytrzyma bo kleję nim też czasem podkładki wokół diody. Musiałem ulepić z cyny mały stalaktyt żeby dosięgnąć tym drucikiem do podłoża.
Ja tym nie rypnąłem tylko poczta. Dotarło do mnie z pękniętą na pół płytą z oprogramowaniem. I tak dziwne, że chociaż jeden dzień podziałało. Pewnie rdzeń pękł w transporcie i wszystko wisiało już tylko na tym druciku, a mały rajd po lesie dokończył sprawę. Najważniejsze, że udało się naprawić. Dzięki za pomoc.
ODPOWIEDZ