Lampka przednia o dużej mocy do szybkich jazd po lesie
Lampka przednia o dużej mocy do szybkich jazd po lesie
Cześć wszystkim.
To mój pierwszy post na tym forum, więc bądźcie czuli i delikatni
Rozpocząłem proces zakupowy lampki rowerowej przedniej. Im dłużej czytam o tym, tym mniej wiem. Dlatego postanowiłem zapytać się obecnych tutaj fachowców co wybrać Krótko mówiąc:
Jeżdżę dużo w nocy. W nocy przez las, szybko 25-30km/h. Czas jazdy 2-3h lekko. Czasami asfaltem czasami niekoniecznie. Szukam czegoś co uchroni moje zęby przed wymianą.
Po tej drobnej edukacji, trafiłem na takie dwa modele lampek:
http://www.ledovo24.pl/pl/p/LAMPA-ROWER ... L2-T6-/270
http://magicshine.pl/lampki-rowerowe/5- ... j-856.html
W międzyczasie znalazłem jeszcze coś takiego:
http://allegro.pl/prox-triple-power-cre ... 93495.html
I przyznaję, że chyba na tą bym się zdecydował.
Zastanawiam się czy jest to dobry kierunek czy powinienem zwrócić się np do Darka z tego forum o zrobienie mi Convoya? Z góry dzięki za wsparcie.
Pozdrawiam
JD
To mój pierwszy post na tym forum, więc bądźcie czuli i delikatni
Rozpocząłem proces zakupowy lampki rowerowej przedniej. Im dłużej czytam o tym, tym mniej wiem. Dlatego postanowiłem zapytać się obecnych tutaj fachowców co wybrać Krótko mówiąc:
Jeżdżę dużo w nocy. W nocy przez las, szybko 25-30km/h. Czas jazdy 2-3h lekko. Czasami asfaltem czasami niekoniecznie. Szukam czegoś co uchroni moje zęby przed wymianą.
Po tej drobnej edukacji, trafiłem na takie dwa modele lampek:
http://www.ledovo24.pl/pl/p/LAMPA-ROWER ... L2-T6-/270
http://magicshine.pl/lampki-rowerowe/5- ... j-856.html
W międzyczasie znalazłem jeszcze coś takiego:
http://allegro.pl/prox-triple-power-cre ... 93495.html
I przyznaję, że chyba na tą bym się zdecydował.
Zastanawiam się czy jest to dobry kierunek czy powinienem zwrócić się np do Darka z tego forum o zrobienie mi Convoya? Z góry dzięki za wsparcie.
Pozdrawiam
JD
Ostatnio zmieniony czwartek 27 sie 2015, 16:20 przez McUchy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: piątek 01 sie 2014, 19:07
- Lokalizacja: Manchester
McUchy daj znać na co się zdecydowałeś + opinia bo też się rozglądam za lampką" na nocne leśne zjazdy.
Ostatnio zmieniony sobota 03 paź 2015, 18:50 przez WalterWhite, łącznie zmieniany 1 raz.
- extreme_ilumin
- Posty: 90
- Rejestracja: czwartek 03 maja 2012, 17:34
- Lokalizacja: BB
Re: Lampka przednia o dużej mocy do szybkich jazd po lesie
[quote="McUchy"] jakiś czas temu szukałem tez czegoś jasnego do szybkich zjazdów i wtedy ukazał się projekt użytkownika Bocian o ile się nie mylę lampka nazywała się Rosomak.
Solarforce L2P extended v2.0
Skilhunt H02
Skilhunt H02
Re: Lampka przednia o dużej mocy do szybkich jazd po lesie
To chyba jakiś klon SolarStorm X3? Ja bym już wolał iść w tym kierunku, bo jest ona znana i przetestowanaMcUchy pisze:Cześć wszystkim.
W międzyczasie znalazłem jeszcze coś takiego:
http://allegro.pl/prox-triple-power-cre ... 93495.html
JD
Ostatnio zmieniony wtorek 13 paź 2015, 17:47 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
Podbijam temat. Ja też potrzebuje takiej lampki
Potrzebuje mocnej lampy przedniej. Obecnie jeżdzę ze Scream'em 500lm.
Jednak uważam, że ta lampa jest troszkę za słaba.
No i przedewszystkim przeszkadza mi to, że światło jest za bardzo skupione.
Nie widać nic dookoła
Moje wymagania to:
- Nie mniej niż 1000 lumenów
- Zasilana ogniwami 16850. (Mam dwa Sanyo 3000 mAH i 4 noName 2000 mAH)
- Ogniwa powinny znajdować się w koszyku, przyczepianym do ramy.
- Lampa powinna mieć kilka trybów jasności świecenia, najlepiej trzy.
- Nie powinno być za dużo diod, najlepiej jedne, ewentualnie dwie.
Jeśli chodzi o cenę, to chciałbym nie przekroczyć 200 zł.
Choć nie wiem czy to wykonalne.
Czekam na wasze porady i opinie
Potrzebuje mocnej lampy przedniej. Obecnie jeżdzę ze Scream'em 500lm.
Jednak uważam, że ta lampa jest troszkę za słaba.
No i przedewszystkim przeszkadza mi to, że światło jest za bardzo skupione.
Nie widać nic dookoła
Moje wymagania to:
- Nie mniej niż 1000 lumenów
- Zasilana ogniwami 16850. (Mam dwa Sanyo 3000 mAH i 4 noName 2000 mAH)
- Ogniwa powinny znajdować się w koszyku, przyczepianym do ramy.
- Lampa powinna mieć kilka trybów jasności świecenia, najlepiej trzy.
- Nie powinno być za dużo diod, najlepiej jedne, ewentualnie dwie.
Jeśli chodzi o cenę, to chciałbym nie przekroczyć 200 zł.
Choć nie wiem czy to wykonalne.
Czekam na wasze porady i opinie
Ostatnio zmieniony czwartek 26 lis 2015, 17:21 przez zaqwas, łącznie zmieniany 1 raz.
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
https://www.fasttech.com/products/0/100 ... ode-1200lm
Trochę ponad budżet ale jest w zestawie z ładowarką i ogniwami.
Trochę ponad budżet ale jest w zestawie z ładowarką i ogniwami.
1200 lumenów odnosi się do pojedyńczej diody?? Zakładam, że tak.smokuxx1987 pisze:https://www.fasttech.com/products/0/100 ... ode-1200lm
Trochę ponad budżet ale jest w zestawie z ładowarką i ogniwami.
Lampa fajna, ale zapomniałem napisać o jednej ważnej rzeczy.
Lampę będę używał, do nocnych maratonów i powinna wytrzymać całą noc.
Wówczas będę używał na niższym trybie, choć oczywiście lampa będzie stosowana,
do któtszych przejażdzek, wówczas może pracować na pełnej mocy.
Podsumowująć 3000 lumenów, to trochę za dużo. Wolałbym coś dwudiodowego.
Przeglądając, co produkuje firma PROX, natknąłem się na to:
http://allegro.pl/prox-lampa-przednia-d ... 20846.html
Mi się podoba, choć chętnie przyjżę się także innym propozycją.
Nigdy nie wiadomo co jest wewnątrz takiego wynalazku, może być ok albo pusto i lampka po paru godzinach odejdzie do krainy wiecznej ciemności. Najlepiej kupić zmodowaną , może ktoś będzie miał do odsprzedania
Luknij tutaj
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=17312
W porównaniu do tej z allegro wszystko na plus, pewny środek, dobrze dobrane optyki i cena
Luknij tutaj
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=17312
W porównaniu do tej z allegro wszystko na plus, pewny środek, dobrze dobrane optyki i cena
Ostatnio zmieniony czwartek 26 lis 2015, 17:22 przez vin324pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Niestety na razie brak zestawów, może później zapytam go na privie czy będzie miał w przyszłości takie coś do sprzedania.vin324pl pisze: Luknij tutaj
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=17312
Tymczasem przyjrzałem się lampką solarface. Szczególną uwagę skupiłem na mocy i czasie świecenia. Poniżej parametry umieszczone na stronie http://www.solarstorm.pl/.
Na górze model, drugi wiersz to moc światła przy poszczególnych trybach, a trzeci czas pracy.
X2 (na stronie)
1500lm - 800lm - 300lm - 1000lm
2h30min - 4h20min- 7h- 4h10min (4400mAh)
X2 (info z allegro)
2400lm - 1200lm - 600lm
1h30min - 2h - 4h
X3
2200lm - 1300lm - 500lm - 2200lm
1h40min - 2h40min- 7h- 1h50min (4400mAh)
X6
3000lm - 1500lm - 300lm - 3000lm
2h30min - 5h- 20h50m- 2h30min (4400mAh)
XT30
2200lm - 1300lm - 500lm - 2200lm
1h40min - 2h40min- 7h- 1h50min (4400mAh)
XT40
2500lm - 1500lm - 600lm - 2800lm
2h - 3h50min- 10h50m- 2h30min (4400mAh)
BL01
820lm - 220lm - 800lm
4h10min - 15h- 7h- 5h30min (3000mAh)
BL02
2200lm - 500lm - 2200lm
2h50min - 10h40m- 7h- 3h20min (3000mAh)
Kilka pytań:
1. Lampka X6 ma dwukrotnie większą moc niż X2, natomiast czas działania pozostaje taki sam. Jak to jest możliwe
2. To samo jest z XT30 i XT40. Ten drugi model ma jedną (wg strony tę samą) diodę więcej, mimo to świeci dłużej. Jak to możliwe Czy informacje podane na stronie można włożyć między bajki
3. W nawiasach podali ilość mili amperogodzin, to pojemność akumulatorów na jakim testowali Jeśli tak, to przecież w zestawie są umieszczone 4 akumulatory, więc pojemność powinna wynosić przynajmniej 8000 mAH, dlaczego nie podali parametrów dla takiej pojemności
4. Dlaczego info z allero, różni się od tej podanej na stronie?? Której informacji można bardziej wierzyć
Ostatnio zmieniony piątek 04 gru 2015, 12:32 przez zaqwas, łącznie zmieniany 2 razy.
Nightfighter - ładna latarka, jednak cztery diody to za dużo i wolałbym żeby światła świeciły bardziej kierunkowo. Cena też jest spora
Chyba znalazłem odpowiedź na dwa pytania, które wcześniej zadałem:
ad 4. Na allegro jest dużo podróbek i pewnie trafiłem na taką aukcję.
ad 3. Akumulatory są podłączone szeregowo, po dwie sztuki.
Mam nadzieję, że odpowiedzi są poprawne.
Na dwa pierwsze pytania wciąż nie znam odpowiedzi,
więc chciałbym prosić kogoś o odpowiedź na nie.
---
Już powoli zaczynam wiedzieć, co bym chciał dostać od Mikołaja Oto nowe wymagania:
- Oczywiście tak jak poprzednio napisałem, latarka powinna być zasilana ogniwami 18650 umieszczonymi w koszyku.
- Dwie diody.
- Pierwsza dioda do oświetlenia tego co jest pod rowerem, powinna świecić szeroko.
- Druga dioda do oświetlenia dalszej drogi, światło powinno być dosyć skupione.
- Dobrze by było, gdyby diody miały osobne sterowniki, tzn. chciałbym regulować moc świecenia konkretnej diody.
- Z racji tego, że latarka będzie umieszczona pod mapnikiem, dobrze by było, aby można było sterować jakimś zewnętrznymi przyciskami, umieszczonymi bliżej uchwytu kierownicy.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=17312
Powyższa latarka nie spełnia, dwóch ostatnich punktów.
Dobrą latarką (pod względem funkcjonalnym) jest Nitenumen BC-A2.
Spełnia wszystkie punkty, jednak jest dosyć droga. Może dałoby się znaleźć coś tańszego.
Rozwiązanie z dwoma Convoyami też jest dobre:
http://www.forumrowerowe.org/topic/1547 ... convoy-s2/
Jednak podstawową wadą jest brak koszyka
Mam kolejne pytania:
1. Kolimator 15 * 90 - co znaczą kąty przy tym kolimatorze, zwłaszcza ta piętnastka??
2. W rozwiązaniu z Convoy'ami światło szersze świeci bliżej roweru. Pewnie latarki na kierownicy są umieszczone pod rożnym kątem. Czy jeśli dwie diody będą umieszczone w jednej latarce (tak jak w nitenumenie), będziemy tracić na braku regulacji w pionie??
3. Czy wcześniej jacyś magicy z tego forum wykonywali już podobny projekt Ile by kosztowało zbudowanie czegoś takiego na własną rękę. Czy może bardziej opłacalne będzie kupienie tego nitenumen'a??
Bardzo proszę o poradę
Chyba znalazłem odpowiedź na dwa pytania, które wcześniej zadałem:
ad 4. Na allegro jest dużo podróbek i pewnie trafiłem na taką aukcję.
ad 3. Akumulatory są podłączone szeregowo, po dwie sztuki.
Mam nadzieję, że odpowiedzi są poprawne.
Na dwa pierwsze pytania wciąż nie znam odpowiedzi,
więc chciałbym prosić kogoś o odpowiedź na nie.
---
Już powoli zaczynam wiedzieć, co bym chciał dostać od Mikołaja Oto nowe wymagania:
- Oczywiście tak jak poprzednio napisałem, latarka powinna być zasilana ogniwami 18650 umieszczonymi w koszyku.
- Dwie diody.
- Pierwsza dioda do oświetlenia tego co jest pod rowerem, powinna świecić szeroko.
- Druga dioda do oświetlenia dalszej drogi, światło powinno być dosyć skupione.
- Dobrze by było, gdyby diody miały osobne sterowniki, tzn. chciałbym regulować moc świecenia konkretnej diody.
- Z racji tego, że latarka będzie umieszczona pod mapnikiem, dobrze by było, aby można było sterować jakimś zewnętrznymi przyciskami, umieszczonymi bliżej uchwytu kierownicy.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=17312
Powyższa latarka nie spełnia, dwóch ostatnich punktów.
Dobrą latarką (pod względem funkcjonalnym) jest Nitenumen BC-A2.
Spełnia wszystkie punkty, jednak jest dosyć droga. Może dałoby się znaleźć coś tańszego.
Rozwiązanie z dwoma Convoyami też jest dobre:
http://www.forumrowerowe.org/topic/1547 ... convoy-s2/
Jednak podstawową wadą jest brak koszyka
Mam kolejne pytania:
1. Kolimator 15 * 90 - co znaczą kąty przy tym kolimatorze, zwłaszcza ta piętnastka??
2. W rozwiązaniu z Convoy'ami światło szersze świeci bliżej roweru. Pewnie latarki na kierownicy są umieszczone pod rożnym kątem. Czy jeśli dwie diody będą umieszczone w jednej latarce (tak jak w nitenumenie), będziemy tracić na braku regulacji w pionie??
3. Czy wcześniej jacyś magicy z tego forum wykonywali już podobny projekt Ile by kosztowało zbudowanie czegoś takiego na własną rękę. Czy może bardziej opłacalne będzie kupienie tego nitenumen'a??
Bardzo proszę o poradę
Ad1.1 Nie ma na to logicznego wytłumaczenia
Wg mojej teorii spiskowej po prostu X6 generuje taką samą moc a lumeny są podane żeby było ładniej na papierze.
Co najwyżej mamy troszkę więcej lumenów z racji większej wydajności ledów (trzy ledy dadzą sumarycznie więcej lumenów niż dwa, jeśli zasilimy je takim samym prądem który się rozłoży na poszczególne sztuki)
Ad2.1 Jak wyżej tylko tutaj mamy kwestię czasu pracy.
Kolejne pytania
Ad1.2 Światło z diody rozchodzi się równomiernie coś ala koło ( średnio 120 stopni)
Optyka tir ma za zadanie znacznie ograniczyć jego moc po przekroczeniu zadanego kąta, przy czym zminimalizować straty świetlne zatem w obszarze działania ( np TIR 30 stopni) mamy światło znacznie mocniejsze niż bez użycia optyki, a poza obszarem słabsze niż normalnie
15*90 dotyczy płaszczyzny poziomej i pionowej rzutu światła na powierzchnie - zrobi nam się coś ala elipsoida mocno spłaszczona
3. Tutaj niech się wypowiedzą" Solarstormowi" Moderzy
Dariusz70 miał swego czasu w stopce fajne oświetlenie
Chyba to http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15
Wg mojej teorii spiskowej po prostu X6 generuje taką samą moc a lumeny są podane żeby było ładniej na papierze.
Co najwyżej mamy troszkę więcej lumenów z racji większej wydajności ledów (trzy ledy dadzą sumarycznie więcej lumenów niż dwa, jeśli zasilimy je takim samym prądem który się rozłoży na poszczególne sztuki)
Ad2.1 Jak wyżej tylko tutaj mamy kwestię czasu pracy.
Kolejne pytania
Ad1.2 Światło z diody rozchodzi się równomiernie coś ala koło ( średnio 120 stopni)
Optyka tir ma za zadanie znacznie ograniczyć jego moc po przekroczeniu zadanego kąta, przy czym zminimalizować straty świetlne zatem w obszarze działania ( np TIR 30 stopni) mamy światło znacznie mocniejsze niż bez użycia optyki, a poza obszarem słabsze niż normalnie
15*90 dotyczy płaszczyzny poziomej i pionowej rzutu światła na powierzchnie - zrobi nam się coś ala elipsoida mocno spłaszczona
3. Tutaj niech się wypowiedzą" Solarstormowi" Moderzy
Dariusz70 miał swego czasu w stopce fajne oświetlenie
Chyba to http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm