OBD2 ELM327 diagnostyka pojazdów
Czy ktoś z szanownego grona rozbierał kiedyś takiego ELMa i wie jak to powinno wyglądać w środku?
Mój wczoraj odmówił posłuszeństwa po jednym dniu zabawy.
Gdy jeszcze działał to czerwona lampka zapalała się zaraz po podłączeniu i świeciła światłem ciągłym (zakładam, że oznacza zasilanie). Reszta robiła za dyskotekę, podczas transmisji danych. W pewnym momencie połączenie WiFi zostało przerwane, a czerwona dioda zgasła. Zauważyłem, że mruga gdy potrząsam ELMem.
[youtube]http://youtube.com/watch?v=0lMnsaf4ZYc&feature=youtu.be[/youtube]
Rozebrałem całość bo myślałem, że coś nie styka, ale wszystko wydaje się być na swoim miejscu:
Mój wczoraj odmówił posłuszeństwa po jednym dniu zabawy.
Gdy jeszcze działał to czerwona lampka zapalała się zaraz po podłączeniu i świeciła światłem ciągłym (zakładam, że oznacza zasilanie). Reszta robiła za dyskotekę, podczas transmisji danych. W pewnym momencie połączenie WiFi zostało przerwane, a czerwona dioda zgasła. Zauważyłem, że mruga gdy potrząsam ELMem.
[youtube]http://youtube.com/watch?v=0lMnsaf4ZYc&feature=youtu.be[/youtube]
Rozebrałem całość bo myślałem, że coś nie styka, ale wszystko wydaje się być na swoim miejscu:
Dzieki Tomek!
Oglądałem i oglądałem i nie zwróciłem na to uwagi. Przyzwyczaułem się do cewek sterczących na drutach z latarkowych sterowników i ta właśnie tak wyglądała.
Proszę jeszczę o pomoc w identyfikacji co ja mam kupić? Nie znam się na tych oznaczeniach.
Czy ja czasem tego zdjęcia "do góry nogami" nie zrobiłem? Bo cewki oznaczone "680" znalazłem, ale "089" nie bardzo.
Uka, to była zdecydowanie wina tego ELMa bo we wszystkich autach nie działał.
Oglądałem i oglądałem i nie zwróciłem na to uwagi. Przyzwyczaułem się do cewek sterczących na drutach z latarkowych sterowników i ta właśnie tak wyglądała.
Proszę jeszczę o pomoc w identyfikacji co ja mam kupić? Nie znam się na tych oznaczeniach.
Czy ja czasem tego zdjęcia "do góry nogami" nie zrobiłem? Bo cewki oznaczone "680" znalazłem, ale "089" nie bardzo.
Uka, to była zdecydowanie wina tego ELMa bo we wszystkich autach nie działał.
ELM co jest po linii CAN, silnik, klimatyzacja, zegary, radio i najważniejsze BC.ww296 pisze:nie widziałem przypadku aby elm obsługiwał jakiekolwiek systemy poza silnikiem czyli klimatronic, ABS, i inne elektryczne.
tz jaki masz ten program?
ABS, poduszki, wspomaganie, CC, reflektory, świece żarowe, ciśnienie opon i również silnik po linii K poprzez interfejs VAG KKL.
Program to FiatMultiScan za 50€ zrobiony przez łebskiego Bułgara.
Ale nawet wybierając indukcyjność na poziomie 68µH, pozostaje jeszcze podział ze względu na prąd pracy i rezystancję.
http://www.tme.eu/pl/katalog/elementy-p ... 3A25327%3B
Czy to ma też w tym przypadku jakieś znaczenie?
http://www.tme.eu/pl/katalog/elementy-p ... 3A25327%3B
Czy to ma też w tym przypadku jakieś znaczenie?
Po przespacerowaniu się dzisiaj po ośmiu sklepach z elektroniką w Poznaniu okazało się, że szanse na zakup takiego dławika są marne.
Muszę go jakoś zreanimować, tylko jak to powinno wyglądać?
Rozumiem, że muszę nawinąć tą część drucika, która się odwinęła, a następnie skleić pęknięty rdzeń. Z jednej strony cewki jest drucik zatopiony w cynie, z drugiej natomiast drucik jest luźny.
Czy ja mam go przylutować do podstawy poniżej? Bo dziwi mnie jego długość. Jeśli on był tam fabrycznie przylutowany, to musiało go coś ściąć, bo nie dość, że jest za krótki żeby dosięgnąć do podłoża to jeszcze nie ma tam po nim śladu.
Muszę go jakoś zreanimować, tylko jak to powinno wyglądać?
Rozumiem, że muszę nawinąć tą część drucika, która się odwinęła, a następnie skleić pęknięty rdzeń. Z jednej strony cewki jest drucik zatopiony w cynie, z drugiej natomiast drucik jest luźny.
Czy ja mam go przylutować do podstawy poniżej? Bo dziwi mnie jego długość. Jeśli on był tam fabrycznie przylutowany, to musiało go coś ściąć, bo nie dość, że jest za krótki żeby dosięgnąć do podłoża to jeszcze nie ma tam po nim śladu.
Właśnie skończyłem naprawiać i działa.
Skleiłem cyjanoakrylem- wytrzyma bo kleję nim też czasem podkładki wokół diody. Musiałem ulepić z cyny mały stalaktyt żeby dosięgnąć tym drucikiem do podłoża.
Ja tym nie rypnąłem tylko poczta. Dotarło do mnie z pękniętą na pół płytą z oprogramowaniem. I tak dziwne, że chociaż jeden dzień podziałało. Pewnie rdzeń pękł w transporcie i wszystko wisiało już tylko na tym druciku, a mały rajd po lesie dokończył sprawę. Najważniejsze, że udało się naprawić. Dzięki za pomoc.
Skleiłem cyjanoakrylem- wytrzyma bo kleję nim też czasem podkładki wokół diody. Musiałem ulepić z cyny mały stalaktyt żeby dosięgnąć tym drucikiem do podłoża.
Ja tym nie rypnąłem tylko poczta. Dotarło do mnie z pękniętą na pół płytą z oprogramowaniem. I tak dziwne, że chociaż jeden dzień podziałało. Pewnie rdzeń pękł w transporcie i wszystko wisiało już tylko na tym druciku, a mały rajd po lesie dokończył sprawę. Najważniejsze, że udało się naprawić. Dzięki za pomoc.