Długie na rower - pomysł.

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
wiejski
Posty: 100
Rejestracja: poniedziałek 22 cze 2015, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn / okolice

Długie na rower - pomysł.

Post autor: wiejski »

Witajcie!
Postaram się jak najkrócej. Obecnie na kierownicy towarzysz mi EDC X1 3x XP-L. Światła jest dużo i boki są fajnie doświetlone. Zasięg też jest wystarczający, także bardziej z własnego widzi misia niż realnej potrzeby, ale jednak, szukam jakiegoś pomysłu na moda dłuższego światła. Całkiem fajny zasięg dawał solarstorm X3. Choć jeszcze więcej było by jeszcze fajniejsze. Na dniach przejadę z się z Convoyem C8, ale on jest jakiś taki wielki(ale jeszce, do przeżycia).
Macie jakieś pomysły? Fajnie było by, gdyby koszt zamknął się w 100 - 150 zł...
Awatar użytkownika
salomon
Posty: 124
Rejestracja: sobota 13 gru 2014, 19:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: salomon »

Moim zdaniem C8 jest idealna na długie. Oświetla spokojnie 100m do przodu. Ja bym pomyślał o czołówce. Przy szybkiej jeździe oświetla mi miejsce w które patrze zanim skieruję tam kierownicą. Mam zestaw S2+ 3*xml2 + C8 + Jetbeam hc20. Na szybkich singlach wszystko puszczam w max, a bez czołówki jest niebezpieczniej.
Ostatnio zmieniony środa 25 lis 2015, 22:23 przez salomon, łącznie zmieniany 1 raz.
wiejski
Posty: 100
Rejestracja: poniedziałek 22 cze 2015, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn / okolice

Post autor: wiejski »

Jakoś nie wyobrażam sobie czołówki jako światła na rower, a co dopiero jako swego rodzaju szperacza. W terenie, szybkich singlach czy jakiś hopkach dużo pracuję ciałem, więc wąski strumień światła mógłby nie być tam gdzie trzeba. Mile widziane 120 - 150+ m zasięgu, o użytecznej szerokości światła. Nie miecz świetlny czy laser, ale jakiś sensowne pole.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Zwykła S2 ew S2 z refem SMO i będzie ładne długie przy 3xXP-L. Wg mnie większego zasięgu nie potrzeba na rowerze.
Miałem testowo na kierownicy chyba 5 latarek 3xXP-L i S4 z oskalpowaną XM-L2. S4ka świeciła zauważalnie dalej niż pozostałe 5 latarek na raz. http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=16183
wiejski
Posty: 100
Rejestracja: poniedziałek 22 cze 2015, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn / okolice

Post autor: wiejski »

Convoye serii S mają świetne wymiary i wagę na rower. Jednak wydaje mi się że nawet ze skalpowana dioda zasięg będzie mniejszy niż w przypadku C8. C8 to takie przyjemne minimum. Wybaczcie brak polskich znaków - telefon.
Dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czwartek 26 lis 2015, 17:25 przez wiejski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Tak jak pisze ElSor.
S2 po odpowiednim modzie i mamy zasięg jak C8 z refem OP przy mniejszych gabarytach.

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=16998
rambolbambol
Posty: 40
Rejestracja: czwartek 02 sty 2014, 13:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: rambolbambol »

Wiecie z praktyki czy S2 z SMO i diodą XP-L (nieskalpowaną) da lepszy zasięg i rozkład niż to samo, tylko z OP?
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Od siebie dodam, że S2 na SMO i XM-L2 4C z 1m ma na "teoretycznym" (w sensie nie zmierzonym) trybie 2,8A wartość 17,5 kluxów i "kółko" z większym "halo dookoła spota - na długie bez skalpa tez się powinno nadać.
Żeby było śmieszniej to na moim zoomie wartość z 1m wynosi 14500 luxów ;) - czyli nie taki zoom straszny jak się go opisuje.
Awatar użytkownika
komor
Posty: 172
Rejestracja: czwartek 05 lis 2015, 14:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: komor »

wiejski pisze:Jakoś nie wyobrażam sobie czołówki jako światła na rower, a co dopiero jako swego rodzaju szperacza. W terenie, szybkich singlach czy jakiś hopkach dużo pracuję ciałem, więc wąski strumień światła mógłby nie być tam gdzie trzeba.
Prędzej kierownica będzie na hopce gdzie indziej niż jedziesz/patrzysz, niż czołówka. Na hopce światło z kierownicy w początkowej fazie będzie oświetlać chyba niebo?
Olight R50, S30R II, S15R, Skillhunt H03, Led Lenser P2 BM, D.Q.G Spy
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

rambolbambol pisze:Wiecie z praktyki czy S2 z SMO i diodą XP-L (nieskalpowaną) da lepszy zasięg i rozkład niż to samo, tylko z OP?
Rozkład bardziej płynny będzie, natomiast w kwestii zasięgu to polecam diodę XP-G2, już nawet może być z refem OP, chociaż przy SMO też jest ładny rozkład bez kręgów, czego nie mogłem osiągnąć przy diodzie XP-L i refie SMO
wiejski
Posty: 100
Rejestracja: poniedziałek 22 cze 2015, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn / okolice

Post autor: wiejski »

Propozycja S2 z XP-G (skalpowana?) i SMO wydaję się być bardzo kusząca. Myślicie, że M1 z refem SMO i XP-G (skalpowana?), da większy zasięg niż fabryczne C8 z refem OP?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Jak dobrze zogniskujesz diodę o powinno.
ODPOWIEDZ