Kolejna generacja LED CREE ETI jako "żarówki" do a
Powiem Ci tak - na mijania jest prawie że idealnie - jestem tutaj bardzo zdziwiony. Światła nie mają charakterystycznego odcięcia w stylu _/, prędzej im do odcięcia jak w xenonie. Światła długie nieco za słabe. Jechało się na tym całkiem przyjemnie, choć zimna barwa światła nie nadaje się na asfalt w deszczu.lec pisze:
skaktus, a jak z ukierunkowaniem światła przy h4 przy tych NSSC?
Te H8 Philipsa to lekka przesada, szczególnie na polskim rynku. Wiele z nich to podróby w astronomicznych cenach.
Te mini projektory to ciekawa sprawa, jednak są pytania:
-jaki w to wchodzą palniki ? Podejrzewam że jakieś nietypowe lub są niewymienne
-są tego "już" dwie wersje, albo i nawet trzy:
http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... eb201560_9
http://www.aliexpress.com/item/Supper-B ... eb201560_9
http://www.aliexpress.com/item/New-Styl ... eb201560_9
Sam pomysł genialny w swojej prostocie, ALE czy ilość światła będzie taka sama jak przy pełnowymiarowym lustrze itd ? Nie do każdego reflektora będą pasować. Testy tylko powiedzą co i jak.
ILPT
Cena to 140$ za komplet dużo ale to tyle co dwa palniki ksenonowe philipsa czy osram. Nie mam dużego doświadczenia w zakupach w sieci ale jeżeli można to cudo dostać na Amazon to nie do końca jestem przekonany, że to podróba. Co innego zakupy z aliexp. czy dhgate. Na oko wyglądają o niebo lepiej niż to do tej pory widziałem i to o czym tu rozmawiamy. Bardziej jednak interesuje mnie zasilanie tych żarówek. Chciałbym żeby pracowały w dwóch trybach 100% i 25% mocy więc potrzebuję drivera i stąd moje pytanie czy da się taki driver zrobić? Przeglądając forum znalazłem, że w latarkach LED można przecież mieć kilka trybów świecenia.
http://www.amazon.com/Philips-X-tremeVi ... B00KTZB0EQ
http://www.philips.com.sg/c-p/12834UNIX ... d-car-lamp
http://www.amazon.com/Philips-X-tremeVi ... B00KTZB0EQ
http://www.philips.com.sg/c-p/12834UNIX ... d-car-lamp
Zacznijmy od tego że 2400 lumenów mają obie żarówki a nie jedna, standardowy halogen H8 ma około 800 - 900 lumenów, więc dużego przyrostu jasności nie zobaczysz. Kolejna sprawa to barwa - 6000K nie nadaje się jako przeciwmgielne itd - mam osrama na ledach, 6K i do jazdy w nocy na asfalcie to nie bardzo.No i na koniec - całość ma fabryczne przetwornice które jak wspomniał lec, mogą nie pracować tak jak chcesz, więc musiał byś sam coś dopasować lub robić na zamówienie itd.
ILPT
Dziękuje za radę, chyba bez ryzyka i zakupu w ciemno nie uda mi się niczego sprawdzić. Nie sądzę abym mógł odesłać żarówki jak się okażą niesterowalne. Temperatura barwowa jest dla mnie bez znaczenia bo chcę zrobić z nich światła dzienne i drogowe w pojedynczym reflektorze, na zdjęciu to dolna żarówka. Ponieważ mój reflektor jest mały i plastikowy odbłyśnik ulega gwałtownej degradacji po roku świecenia są wyraźne zmiany, odbarwia się na żółto i jest matowy, dodam że mam nową lampę. Dlatego chcę wsadzić LED bo generuje o wiele mniej ciepła od H7.
- Załączniki
-
- Headlight-Assembly-Piaggio-BV350.jpg (52.85 KiB) Przejrzano 6375 razy
Sprawdziłem na stronie producenta i rzeczywiście nie są aż tak mocne jakby się wydawało. 2400 lumenów maja dwie żarówki a ich moc to 9,3W/szt, specyfikacja mówi nawet o 700 lumenach/szt. Wybór padł bo mają chłodzenie pasywne i wymaga to tylko 2,5 cm a nie mam za dużo miejsca w lampie bo zaraz zegary. W takim wypadku raczej dużo ciepła nie będzie. Nie zależy mi też na światłach drogowych ponieważ bardzo rzadko się przydają na co dzień. Pomyślałem więc, że nie chcę wszystkich oślepiać zredukuję moc a w nocy będę miał możliwość załączyć całą. Ogniskowanie nie ma za dużego znaczenia bo ma świecić do przodu tylko słabiej. Na allegro są H7 LED za 50-80 zł ale nie mają żadnego chłodzenia wystającego poza żarówkę więc trudno powiedzieć jak będą się zachowywać. Cena duża ale jakość wykonania bardzo wysoka. Jakbym mógł kupić 1 sztukę było by super.
Dwa druty a później wtyczka zasilająca i gumowa osłona. Lampa świeci w trybie mijania bardzo dobrze ale żarówki H7 przepalają się raz na sezon bo używam osram nightbreaker i wtedy muszę wszystkie plastiki rozkręcać a wiadomo blachowkręty w plastiku trzymają coraz gorzej. Zasilanie jest na wysokim poziomie na wolnych obrotach komputer pokazuje 13,6V a podczas jazdy nawet 14,4-14,8V stąd tak dobre światła mijania i częste przepalanie żarówek. Nie chcę rezygnować z dobrego oświetlenia nocą i dlatego wymyśliłem sobie patent ze światłami drogowo-dziennymi, które powinny świecić dokładnie tak samo tylko z różną mocą a w reflektorze zapanuje niższa temperatura. Mógłbym kupić zwykłą żarówkę H7 LED powiedzmy 5W ale w tedy nie będę maił świateł drogowych i pojawi się problem na przeglądzie i znowu rozkręcanie plastików. Dziękuję za chęć pomocy ideałem byłby sterownik do mocnego pasywnego LED'a.
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
Jest jeszcze jedna opcja, wymienić soczewkę na inną z całym osprzętem z jakiegoś wysokiego modelu Mercedesa lub Audi czy BMW na allegro jest tego pełnoAcha88 pisze:Przyznam szczerze, że miałem myśl aby to wstawić do auta. Na tą chwilę jednak skłaniam się ku regeneracji reflektorów bo chyba powinna być taka kolej rzeczy.
Pacjent to Mazda Xedos 6. Reflektory ma na żarówkę H1 i jest wyposażony w soczewkę.
Sugerując się jedną z wypowiedzi kolegi Wombat to takie źródło światła miało by prawo w miarę poprawnie świecić w reflektorach z soczewką.
Ale czy tak jest? Nie potrafię odpowiedzieć i liczę na odpowiedź tutaj na forum
Swojego czasu tak zrobiłem, wymieniłem cały zespół bi-xenon od porsche, świeciło to wyśmienicie, ilość światła się podwoiła i ilość oświetlanego terenu też
Oczywiście pomijam fakt homologacji itd.