Ale masz na myśli smarowanie części które pracują - np łożyska? Bo wtedy masz rację - tego smaru się nie używa do takich rzeczy. Miedziowy jest stosowany na połączenia gwintowane które dodatkowo są obciążone temperaturowo i wszystkie inne nieruchome połączenia które chcemy zabezpieczyć przed utlenianiem/zapiekaniem się.Jacekkg pisze:Ściema marketingowa, niestety smar miedziany dzięki swoim właściwościom powoduje zacieranie się cześci.igi pisze:
Nie zauważyłem. Zresztą chyba jak by tak było to nie był by tak powszechnie używany w motoryzacji gdzie się go używa żeby zabezpieczał śruby przed zapiekaniem.
Ja mam na niego wkręcone w głowicę świece żarowe i jak po 2 latach musiałem jedną wymienić o wykręciła się bez najmniejszego problemu.
Jak u siebie wykręcałem świece żarowe pierwszy raz musiałem przez tydzień podlewać je wd40 bo się nie chciały ruszyć. Wkręciłem je na miedziowy i jak ostatnio jedną wykręcałem to wyszła bez problemu.