TrustFire MC-M41 MC-E
TrustFire MC-M41 MC-E
Siemka:)
Latareczka wreszcie dotarła, kupiłem tu
Pierwsze wrażenia pozytywne, całość pięknie rozkręcana.
Wykonanie znacznie lepsze od V-65C, powłoka bardziej matowa (ładniejsza).
Korpus uszczelniony pojedynczymi oringami dość precyzyjnie więc latareczka powinna być wodoszczelna.
Gwinty ładne bez zadziorów.
Latarka z akku pobiera:
Lo 400mA
Hi 1000mA lecz mimo to światła jest sporo.
R2 wysterowane na 1A nie daje tyle światła.
Promień wykazuje minimalną skłonność do układania się w obwarzanek.
Aby wyeliminować efekt obwarzanka należy odkręcić pigułę i wywalić znajdujący się na niej oring.
Po tej operacji latareczka świeci piknie dość szeroko bez dziury w środku tak jak chciałem
Mankamenty:
Całkowity brak pasty termo.
Oringi suche, trzeba koniecznie całość nasmarować.
Dioda wklejona delikatnie niecentrycznie.
Otwór na diodę w refie jest deczko większy, utrudnia to dokładne wycentrowanie.
Gniazdo na elektronikę ma średnicę 15mm, konieczne jest podtoczenie przed wymianą. Na szczęście jest zapas i można śmiało podebrać.
Teraz kilka fotek.
Widok ogólny.
Ref z diodą.
Włącznik.
Głowica.
Piguła.
Korpus.
Całość rozebrana.
MC-E z bliska
Jasność.
Lewa strona V-65C z R2 @ 1,2A w diodę , prawa strona M41 z MC-E K @ 1A z akku
Test terenowy w toku.
Pozdrawiam
gregor
Latareczka wreszcie dotarła, kupiłem tu
Pierwsze wrażenia pozytywne, całość pięknie rozkręcana.
Wykonanie znacznie lepsze od V-65C, powłoka bardziej matowa (ładniejsza).
Korpus uszczelniony pojedynczymi oringami dość precyzyjnie więc latareczka powinna być wodoszczelna.
Gwinty ładne bez zadziorów.
Latarka z akku pobiera:
Lo 400mA
Hi 1000mA lecz mimo to światła jest sporo.
R2 wysterowane na 1A nie daje tyle światła.
Promień wykazuje minimalną skłonność do układania się w obwarzanek.
Aby wyeliminować efekt obwarzanka należy odkręcić pigułę i wywalić znajdujący się na niej oring.
Po tej operacji latareczka świeci piknie dość szeroko bez dziury w środku tak jak chciałem
Mankamenty:
Całkowity brak pasty termo.
Oringi suche, trzeba koniecznie całość nasmarować.
Dioda wklejona delikatnie niecentrycznie.
Otwór na diodę w refie jest deczko większy, utrudnia to dokładne wycentrowanie.
Gniazdo na elektronikę ma średnicę 15mm, konieczne jest podtoczenie przed wymianą. Na szczęście jest zapas i można śmiało podebrać.
Teraz kilka fotek.
Widok ogólny.
Ref z diodą.
Włącznik.
Głowica.
Piguła.
Korpus.
Całość rozebrana.
MC-E z bliska
Jasność.
Lewa strona V-65C z R2 @ 1,2A w diodę , prawa strona M41 z MC-E K @ 1A z akku
Test terenowy w toku.
Pozdrawiam
gregor
Ostatnio zmieniony wtorek 24 lut 2009, 23:03 przez gregor, łącznie zmieniany 4 razy.
Tez myslalem o tej Twojej latarce, ale sadzilem, ze ta:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16501
bedzie lepsza.
W sumie nie kupilem wtedy jej, a teraz nie bede sie wyglupial i placil spekulantom prawie 4 zet za dolara.Jak w koncu splyna z falami gnojowki i kurs wroci do jakiegos rozsadnego poziomu - kupie. A moze, w tzw.miedzyczasie , pojawi sie cos nowszego z MC-E na DX?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16501
bedzie lepsza.
W sumie nie kupilem wtedy jej, a teraz nie bede sie wyglupial i placil spekulantom prawie 4 zet za dolara.Jak w koncu splyna z falami gnojowki i kurs wroci do jakiegos rozsadnego poziomu - kupie. A moze, w tzw.miedzyczasie , pojawi sie cos nowszego z MC-E na DX?
J.B.TANSTAAFL
Dziesięć dolców więcej.
Powinna być lepsza elektronika może bardziej dopracowana.
Teraz faktycznie nie opłaca się , trzeba cierpliwie czekać.
[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 10:15 pm ]
Troszkę dopisałem i dodałem fotki.
[ Dodano: Wto Lut 24, 2009 11:02 pm ]
Kilka nowości.
Dorwałem się dzisiaj do elektroniki.
Wyszło jednak że driverek jest standardowej średnicy 17mm.
W błąd wprowadził mnie pierścionek blokujący widoczny na zdjęciu.
Driverek z bliska dla znawców tematu
Macie pomysła na co by go podmienić?
[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 10:29 pm ]
Ostatnio zrobiłem fotkę wieczorkiem.
Latareczka w oryginale, dom w odległości około 50m.
Pozdrawiam
Powinna być lepsza elektronika może bardziej dopracowana.
Teraz faktycznie nie opłaca się , trzeba cierpliwie czekać.
[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 10:15 pm ]
Troszkę dopisałem i dodałem fotki.
[ Dodano: Wto Lut 24, 2009 11:02 pm ]
Kilka nowości.
Dorwałem się dzisiaj do elektroniki.
Wyszło jednak że driverek jest standardowej średnicy 17mm.
W błąd wprowadził mnie pierścionek blokujący widoczny na zdjęciu.
Driverek z bliska dla znawców tematu
Macie pomysła na co by go podmienić?
[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 10:29 pm ]
Ostatnio zrobiłem fotkę wieczorkiem.
Latareczka w oryginale, dom w odległości około 50m.
Pozdrawiam
Witam
Właśnie taką kolega podrzucił mi do 'naprawy'
kupił nie poczekał na poprawki po produkcji i poszedł z nią ponurkować...
po kilku dniach przyniósł do 'lekarza', objawy
-zaparowane szkiełko
-po włożeniu świeżego aku, świeci w High na niebiesko a po chwili dwie z czterech struktur gasną
(znaczy nie widać aby świeciły w paśmie widzialnym)
po rozkręceniu- aluminium na gwintach piguły i body ma korozję elektrochemiczną tzw. nagar
część luminoforu na strukturze nie świeci
wraz ze wzrostem prądu i temperatury(pomimo dobrego radiatora) struktury zmieniają kolor na niebieski
a przy prądzie 0,7A w strukturę część luminoforu świeci chyba w nadfiolecie bo ja nie widzę
tu są inne nastawy aparatu, aby pokazać te 'dziury' w luminoforze
nie mogę Wam pokazać jak przygasają te dwie walnięte struktury ,
ponieważ w tej chwili mam je połączone w konfiguracji Serial - jednakowy prąd dla wszystkich struktur
wnioski - dioda dostała termicznie mocno w d...
przy prądzie 350mA da się z niej jeszcze korzystać
sam mam taką M41 z driverm df&Cali i jestem bardzo zadowolony,
dopisałem ten tekst do recki, aby zwrócić szczególną uwagę na potrzebę
dodania dużej ilości pasty termo dla lepszego odprowadzenia ciepła z LED MC-E. MCE
aby móc szybko demontować piguły stosuję podkładki termo by handmade,
na alu-folię wylewam Fujik średnicy pasującej pod pigułę.
Właśnie taką kolega podrzucił mi do 'naprawy'
kupił nie poczekał na poprawki po produkcji i poszedł z nią ponurkować...
po kilku dniach przyniósł do 'lekarza', objawy
-zaparowane szkiełko
-po włożeniu świeżego aku, świeci w High na niebiesko a po chwili dwie z czterech struktur gasną
(znaczy nie widać aby świeciły w paśmie widzialnym)
po rozkręceniu- aluminium na gwintach piguły i body ma korozję elektrochemiczną tzw. nagar
część luminoforu na strukturze nie świeci
wraz ze wzrostem prądu i temperatury(pomimo dobrego radiatora) struktury zmieniają kolor na niebieski
a przy prądzie 0,7A w strukturę część luminoforu świeci chyba w nadfiolecie bo ja nie widzę
tu są inne nastawy aparatu, aby pokazać te 'dziury' w luminoforze
nie mogę Wam pokazać jak przygasają te dwie walnięte struktury ,
ponieważ w tej chwili mam je połączone w konfiguracji Serial - jednakowy prąd dla wszystkich struktur
wnioski - dioda dostała termicznie mocno w d...
przy prądzie 350mA da się z niej jeszcze korzystać
sam mam taką M41 z driverm df&Cali i jestem bardzo zadowolony,
dopisałem ten tekst do recki, aby zwrócić szczególną uwagę na potrzebę
dodania dużej ilości pasty termo dla lepszego odprowadzenia ciepła z LED MC-E. MCE
aby móc szybko demontować piguły stosuję podkładki termo by handmade,
na alu-folię wylewam Fujik średnicy pasującej pod pigułę.
kupujesz produkt takim jaki jestlennin pisze:produkt ...
przy tej cenie należy się trochę przyłożyć do 'tuningu'
np. poprawić krzywo wklejoną MC-E 'naprawić' chłodzenie piguły,
wymienić driver PWM 3 tryby (troszkę na mocny LOW) na bardziej ulubiony,
sprężynkę na gold, szkiełko z powłoką i już żadna 'firmowa' latarka nie da TYLE radości
a to przecież - bezcenne!
piszą , że mają , zamawiaj!gregor pisze:A gdzie dają szkiełka, chciałem UCL
UCL_Lens
w mojej C8 idealnie siedzi: UCL Size: 41.8mm x 1.90mm;
he he i zawsze jak patrzę na LEDa , to wydaje mi się , że nie mam szkiełka...
tu widać trzy szkiełka
Mam i ja.
Świeży akku 3000mAh unprotected naładowany 4,2V dał 2,5A w driver - co daje prawie 600lm.
Po 10-ciu minutach Hi (już parzą żeberka na głowicy) - test przerwałem.
Potem przez rutynę przyłożyłem końcówki miernika do akku i coś wyszło dużo bo prawie 12 tylko, że A. Miałem miernik ustawiony na pomiar prądu.
Po tym numerze napięcie akku 3,9V.
Latarki prosto z fabryki pewnie tego nie potrafią - kupiłem już zmodowaną. Na sprężynce włącznika dorobiony kapturek mosiężny (cylinderek). Piguła jeszcze nie rozbierana (przeze mnie), ale pewnie się dobiorę i popatrzę na chłodzenie.
Mój driverek (od strony akku) nie ma sprężynki i jest czerwony ze ścieżką "-" w formie podkowy (podobne do "C").
Świeży akku 3000mAh unprotected naładowany 4,2V dał 2,5A w driver - co daje prawie 600lm.
Po 10-ciu minutach Hi (już parzą żeberka na głowicy) - test przerwałem.
Potem przez rutynę przyłożyłem końcówki miernika do akku i coś wyszło dużo bo prawie 12 tylko, że A. Miałem miernik ustawiony na pomiar prądu.
Po tym numerze napięcie akku 3,9V.
Latarki prosto z fabryki pewnie tego nie potrafią - kupiłem już zmodowaną. Na sprężynce włącznika dorobiony kapturek mosiężny (cylinderek). Piguła jeszcze nie rozbierana (przeze mnie), ale pewnie się dobiorę i popatrzę na chłodzenie.
Mój driverek (od strony akku) nie ma sprężynki i jest czerwony ze ścieżką "-" w formie podkowy (podobne do "C").
Czytam, czytam, będę ostry jak brzytwa