rzeczywiste pojemności akumulatorów stosowanych w latarkach

dane techniczne, wykazy, dokumentacje, zestawienia, linki do pomocnych stron...
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Jeszcze 4 ogniwa:
KeepPower 14500 800mAh protected:
Obrazek

LG HG2 3000mAh:
Obrazek

ICR18650-30B naładowany do 4,35V:
Obrazek

ICR18650-32A naładowany do 4,35V:
Obrazek
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Jakiś czas temu dotarły do mnie ogniwa z słynnej ( w negatywnym znaczeniu tego słowa) stronie
http://www.gearbest.com/batteries/pp_190729.html

Ogniwa ładowane do 4,35V
Zrobiłęm 3 pełne cykle z 4,2V do 2,6V

Przyszedł czas na test rozładowania za pomocą icharger 206b

Doładowałem je do 4,33V i ustawiłem rozładowanie na 2,6V, prąd "latarkowy 2,8A

Odcięcie nastąpiło przy 3060 mAh

Poniżej wykres dla ICR18650 - 32A
Obrazek



Jutro dorzucę test :
http://www.gearbest.com/batteries/pp_190733.html
http://www.gearbest.com/batteries/pp_238972.html
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
MikiMF
Posty: 16
Rejestracja: niedziela 12 gru 2010, 19:37
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: MikiMF »

vin324pl pisze:Jakiś czas temu dotarły do mnie ogniwa z słynnej ( w negatywnym znaczeniu tego słowa) stronie
http://www.gearbest.com/batteries/pp_190729.html

Ogniwa ładowane do 4,35V
Zrobiłęm 3 pełne cykle z 4,2V do 2,6V

Przyszedł czas na test rozładowania za pomocą icharger 206b

Doładowałem je do 4,33V i ustawiłem rozładowanie na 2,6V, prąd "latarkowy 2,8A

Odcięcie nastąpiło przy 3060 mAh

Poniżej wykres dla ICR18650 - 32A
[url=http://www.swiatelka.pl/upload_img/miniaturki/IMG_563fde3f069f93816.jpg]Obrazek[/url]
Nie wiem czy dobrze widzę ale napięcie na ogniwie podczas rozładowania jest bardzo niskie. Pod tym względem w porównaniu do testu Elsora, ogniwo wypada kiepsko.

Podczas rozładowania napięcie mierzyłeś złączem balancera czy kablami prądowymi?
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Normalnie na przewodach, nie podłączałem balansera, ale Elsor chyba też tego nie robił

Ogniwo siedzi w takim koszyku :

LINK

Różnica jest spora
Dla pomiaru Elsora po 3 minutach mamy napięcie : 3,70 V , a u mnie 3,57 V
ElSor, ten koszyk robi aż taki spadek ??? :o


Zrobię sobie taki koszyk do ładowania cylindrycznych ogniw w takim wypadku :

Obrazek
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Bankowo koszyk. Dobry docisk i niska rezystancja wszystkiego po drodze ma duży wpływ na wyniki. Te koszyki są dobre do max 1A a najlepiej 2A ze wszystkich 4 banków, bo mimo dobrego docisku blaszki są chyba z opornika a nie przewodnika ;)
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Dziś zrobię zatem własny koszyk i wrzucę porównanie

EDIT :

Zrobiłem własny koszyk + podpiąłem przewody balansera

Szału nie ma wyszło 3004 mAh, za to napięcie sporo lepszy parametr

Wykres dla ICR18650 - 32A

Obrazek
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Zauważ tylko, że ogniwa te mają końcowe napięcie rozładowania 2,75V :!:
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Ano :oops:
Ale nawet Ty dopiero po drugim wykresie zauważyłeś moje zapędy hehe :mrgreen:
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Bo przy 1wszym i tak miałeś duży spadek napięcia pomiędzy ogniwem a woltomierzem ładowarki :twisted: A 2,6V (z wykresu) a 2,75 przy odcięciu przy 2.8A i spadku napięcia na przewodach powiedzmy, że może nie być jeszcze takie straszne a nawet może posłużyć jako "usuwanie błędów pomiarowych", co innego u mnie, jak wyciskam ostatnie soki z ogniw.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

<buja w oblokach> na szczęście nie użyłem trybu CV , przynajmniej za pierwszym podejściem nie zrobiłem im krzywdy, bo nie było dobrego koszyka :hurra:
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

No i jeszcze raz ICRy od LG ale naładowane tylko do 4,2V i tym razem z podpiętym złączem balansera.
ICR18650-30B:
Obrazek

ICR18650-32A:
Obrazek


I przy okazji LG HG2 (niby 20A ciągłego rozładowania) przy 6A:
Obrazek
Czujnik temp przyklejony na taśmie klejącej do ogniwa bez pasty termo itp. Myślę, że ralnie będzie z 10 stopni więcej, bo ogniwo parzy i to już przy 6A. Nawet nie chcę myśleć co by było gdybym test robił na 10A, nie wspominając o 20A, jakie jest niby max ciągłe, przy żywotności 200 cykli. :roll: Rezystancja zmierzona z balanserem niby 26m&#937; (inne ogniwa zazwyczaj mają 40-70m&#937;)
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

A teraz na "spokojnie" ogniwa 3,5Ah od woytazo
NCR18650GA:
Obrazek

INR18650-35E:
Obrazek

I do kolekcji LG MJ1:
Obrazek
Ostatnio zmieniony czwartek 12 lis 2015, 13:11 przez ElSor, łącznie zmieniany 1 raz.
woytazo
Posty: 114
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 11:31
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: woytazo »

Kolego ElSor, poprosiłbym o wskazówki jak czytać takie wykresy bo domyślam się, że dla wielu są one czarną magią :neutral: .
Odpowiadając na PW kliknij "Cytuj".
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

woytazo, a jest coś czego sam nie umiesz odczytać? Nigdy nie byłem dobry w nauczaniu/tłumaczeniu i wolał bym nie próbować, bo różnie to wychodzi. Nawet w pracy jak mam coś komuś wytłumaczyć, to wolę zrobić to sam ew pokazać, jeśli jest to konieczne.
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

Na osi X jest podany czas pomiaru. Na osi Y, podane są mierzone wartości w kolorach odpowiadających kolorom linii na wykresie (osie w kolejności od lewej):
- zielony: wartość prądu [A]
- czerwony: napięcie [V]
- granatowy: pojemność [mAh]
- błękitny: energia [Wh]

Czyli czytając wartości dla np. wykresu koloru czerwonego odczytujemy je z osi Y w tym samym kolorze.

Przykładowy odczyt dla NCR18650GA:
Obrazek

Dla czasu pomiaru 2h 46m 40s:
prąd: 1A
napięcie: ~3,34V
pojemność: ~2800mAh
energia: ~10,25Wh
ODPOWIEDZ