Problem z przeróbką S3

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
marcin1301993
Posty: 6
Rejestracja: sobota 12 wrz 2015, 23:21
Lokalizacja: Warszawa

Problem z przeróbką S3

Post autor: marcin1301993 »

Witam
Mam problem z przeróbką Convoy S3. Naczytalem się różnych tematów i postanowiłem wypolerowac i wymienić pastę w moim nowym nabytku. Niestety, nie jest to takie proste. Myślałem że mam identyczna latarkę jak ta z tego wątku http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=14815 ale po zdjęciu mosiężnego pierścienia który trzyma sterownik, nie ukazała się piguła (?) z dwoma otworami pozwalającymi ja wykręcić. Dlatego postanowiłem wsadzić końce pensety w otwory którędy lecą przewody od diody ale kręcenie w żadną ze stron nie przyniosło efektu. Na zdjęciach pokazuje co udało mi się wyciągnąć a także co ujrzalem wewnątrz, mam nadzieje ze coś będzie widać.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Problem w tym ze nie mogę dostać się do chłodzenia diody. Czy ktoś miał podobny problem i może mi coś doradzić?
Awatar użytkownika
Jacek318
Posty: 684
Rejestracja: środa 19 gru 2012, 21:39
Lokalizacja: Haga

Post autor: Jacek318 »

marcin1301993, w tej latarce nie ma piguły. Możesz odlutować przewody i w ten czas polerować, choć obróbka "zintegrowanych piguł" zwykle jest dość dobra. Za to możesz wymienić MPCB na sinkpada/noctigona.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Coś dziwnego jest z tym hostem bo wydaje mi się że w s3 tylko "dupka" jest wykręcana, a tu taki patent jak w s2+.
Można jeszcze wymienić przewody na grubsze bo przy 2,8A to już ma racje bytu.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

Ręcznie nic tutaj nie poprawisz. W przypadku większości zintegrowanych piguł i właściwie tych wykręcanych z rantem też (gdy nie ma rantu można się posiłkować płaską powierzchnią i papierem ściernym) aby cokolwiek poprawić np. usunąć anodyzację trzeba przeprowadzić frezowanie/toczenie wykończeniowe na dobrym sprzęcie. Ręczne ingerencje praktycznie zawsze przynoszą więcej szkody niż pożytku. Ewentualnie co można zrobić ręcznie to usunąć ze środka "cycek" pozostały po toczeniu, lub wyrównać powierzchnię poprzez skrobanie - jeżeli była naprawdę nierówna. Ja taką trafiłem w ZY-T08, między brzegiem a środkiem było prawie milimetr różnicy, ale i tak po skrobaniu powierzchnia była na tyle nierówna, że docelowo dla prądu, którym chciałem zasilać diodę musiałem wykonać nową pigułę. W przypadku piguły mosiężnej/miedzianej najlepiej zastosować diodę na podłożu miedzianym i zlutować je razem.
vin324pl pisze:Coś dziwnego jest z tym hostem bo wydaje mi się że w s3 tylko "dupka" jest wykręcana, a tu taki patent jak w s2+.
Można jeszcze wymienić przewody na grubsze bo przy 2,8A to już ma racje bytu.
Przecież wyraźnie widać, że głowica jest z jednego kawałka alu, tylko sterownik jest dokręcany pierścieniem, a nie jak w s2+.
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

pietros pisze:Przecież wyraźnie widać, że głowica jest z jednego kawałka alu, tylko sterownik jest dokręcany pierścieniem, a nie jak w s2+.
W tradycyjnej S3 całe body stanowi całość, dupkę się tylko odkręca i pierścień.
https://www.fasttech.com/products/0/100 ... light-host
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Dokładnie, brałem z kilku źródeł i zawsze tak było
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

marcin1301993
Posty: 6
Rejestracja: sobota 12 wrz 2015, 23:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcin1301993 »

Witam ponownie
Zgodnie z waszymi zaleceniami i kilkoma innymi znalezionymi na forum poradami wymieniłem pastę termoprzewodzącą pod diodą, wymieniłem przewody na grubsze (0.75mm2) oraz przygotowałem "kapturki" z bezpieczników by zwiększyć powierzchnie styku na akumulatorku.
Zrobiłem pomiary przed i po "modowaniu" niestety, przed przeróbką pobór prądu wynosił około 2A teraz oscyluje między 1.75A a 1.9A. Mój sterownik posiada 8 układów AMC czyli 2.8A (zdaje sobie sprawę że ich prądy też nie trzymają się idealnie tych 350mA) Kiedy byłem jeszcze na etapie projektowania własnego sterownika znalazłem gdzieś notkę, chyba nawet w datasheetcie AMC7135, o tym, ze na każdy 1cm przewodu między diodą a AMC ma być 10uF kondensator.
Przewody które dałem teraz mają 2 do 2.5cm czy to może być powodem spadku prądu?
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Bardzo duże znaczenie mają przewody pomiarowe multimetru - zasada jest taka że mają być grube i jak najkrótsze inaczej wychodzą takie kwiatki zamiast ~ 2,8A
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
marcin1301993
Posty: 6
Rejestracja: sobota 12 wrz 2015, 23:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcin1301993 »

Racja, zapomniałem że przewody od akumulatorka do AMC też miały być jak najkrótsze. Przewody od multimetru mają w sumie z 50cm. Czyli to tu raczej leży przyczyna. Dziękuje bardzo za wyjaśnienie
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

Proszę poczytać ten temat , na pewno wiele pomoże :
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
ODPOWIEDZ