Oświetlenie laserowe w samochodach

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

elmer-83 pisze:Działa to tak samo jak białe diody. To znaczy, że wiązka z niebieskich laserów przechodzi przez element fruescencyjny który zmienia światło na białe. Później na mały odbłyśnik i na drogę.
Ciekawe o ile ten luminofor lepszą odporność na wysoką temperaturę w porównaniu do samych LEDów. Może to ma sens, że część ciepła wydziela się w laserze, a część w luminoforze i łatwiej im chłodzić dwa miejsca niż jedno :D

No nic, niech to dobrze zrobią, żeby się nie musieli dziwić, że luminofor się przegrzał ;P
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Test reflektorów laserowych w Audi R8 kontra xenon i halogen

https://www.youtube.com/watch?v=ZsiQ1wW ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
nie_po_oczach
Posty: 48
Rejestracja: czwartek 24 wrz 2015, 18:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nie_po_oczach »

Na filmie jakoś laser szału nie robi, xenon widać lepiej zbiera.
kalafon
Posty: 105
Rejestracja: wtorek 23 gru 2014, 02:45
Lokalizacja: Polska

Post autor: kalafon »

Tak się zdaje bo auto ma niskie zawieszenie i nisko osadzone lampy. Nie przebijają się przez zarośla i dlatego wydaje Ci się, że gorzej świecą po bokach. No ale faktycznie może lekko słabiej w porównaniu do xenonu i co najważniejsze to owy laser jest tylko na drogowych także wiesz... jak dla mnie mógłby być to nawet halogen.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Sam test taki lekko na wyrost - na nagraniu widać,że kamera działa na najwyższej czułości (spory szum + spora ilość białych pikseli). Na proste porównanie może być :) Na takie "profi" to jedynie kamera na zablokowanych ustawieniach no i z wyższej półki.
PS-przybliżanie obiektu też mija się z celem - wtedy obiektyw jest ciemniejszy i efekt wizualny też inny.
ILPT
kalafon
Posty: 105
Rejestracja: wtorek 23 gru 2014, 02:45
Lokalizacja: Polska

Post autor: kalafon »

Te wzystkie ledy to takie nabijanie kasy. Samochodów z nimi jest na razie stosunkowo mało i potencjalny użytkownik będzie miał lekki problem w przypadku, gdy jedna z lamp przestanie działać. Nie wiem jaka jest konstrukcja takiej lampy ale podejrzewam, że naprawa usterki będzie polegać na kupnie całego reflektora za grube $$. Ja tam wole xenon.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

kalafon pisze:Te wzystkie ledy to takie nabijanie kasy. Samochodów z nimi jest na razie stosunkowo mało i potencjalny użytkownik będzie miał lekki problem w przypadku, gdy jedna z lamp przestanie działać. Nie wiem jaka jest konstrukcja takiej lampy ale podejrzewam, że naprawa usterki będzie polegać na kupnie całego reflektora za grube $$. Ja tam wole xenon.
Jest tak jak piszesz - uszkodzenie = wymiana.
ILPT
Jacekkg
Posty: 274
Rejestracja: wtorek 10 kwie 2012, 22:47
Lokalizacja: Z domu

Post autor: Jacekkg »

skaktus pisze:
kalafon pisze:Te wzystkie ledy to takie nabijanie kasy. Samochodów z nimi jest na razie stosunkowo mało i potencjalny użytkownik będzie miał lekki problem w przypadku, gdy jedna z lamp przestanie działać. Nie wiem jaka jest konstrukcja takiej lampy ale podejrzewam, że naprawa usterki będzie polegać na kupnie całego reflektora za grube $$. Ja tam wole xenon.
Jest tak jak piszesz - uszkodzenie = wymiana.
Ale w czym problem? Stac na konia stac na bat....
Ostatnio zmieniony czwartek 15 paź 2015, 21:12 przez Jacekkg, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Jacekkg pisze:
skaktus pisze:
kalafon pisze:Te wzystkie ledy to takie nabijanie kasy. Samochodów z nimi jest na razie stosunkowo mało i potencjalny użytkownik będzie miał lekki problem w przypadku, gdy jedna z lamp przestanie działać. Nie wiem jaka jest konstrukcja takiej lampy ale podejrzewam, że naprawa usterki będzie polegać na kupnie całego reflektora za grube $$. Ja tam wole xenon.
Jest tak jak piszesz - uszkodzenie = wymiana.
Ale w czym problem? Stac na konia stac na bat....
Najtańsze auta z ledami to obecnie Seaty. Większość ludzi auta bierze w kredyt, mimo że ich na to nie stać, ale auto musi być. A jeśli ich nie stać na kredyt to już na naprawę tym bardziej :twisted:
ILPT
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

skaktus pisze: Większość ludzi auta bierze w kredyt, mimo że ich na to nie stać, ale auto musi być. A jeśli ich nie stać na kredyt to już na naprawę tym bardziej :twisted:
nienajtrafniejsze decyzje ekonomiczne bliźnich chyba nie są argumentem przeciwko tej technologii?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

ptja pisze:
skaktus pisze: Większość ludzi auta bierze w kredyt, mimo że ich na to nie stać, ale auto musi być. A jeśli ich nie stać na kredyt to już na naprawę tym bardziej :twisted:
nienajtrafniejsze decyzje ekonomiczne bliźnich chyba nie są argumentem przeciwko tej technologii?
Nie :) Technologia nowa, droga itd. Xenon obecnie chyba wychodzi najbardziej ekonomicznie.
ILPT
kalafon
Posty: 105
Rejestracja: wtorek 23 gru 2014, 02:45
Lokalizacja: Polska

Post autor: kalafon »

ptja pisze:nienajtrafniejsze decyzje ekonomiczne bliźnich chyba nie są argumentem przeciwko tej technologii?
Oczywiście sama technologia nie jest zła. Złe jest jedynie to do czego zmierzają koncerny samochodowe. Zastanów się nad tym głębiej.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

kalafon pisze:Złe jest jedynie to do czego zmierzają koncerny samochodowe. Zastanów się nad tym głębiej.
a do czego zmierzają?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

ptja pisze:
kalafon pisze:Złe jest jedynie to do czego zmierzają koncerny samochodowe. Zastanów się nad tym głębiej.
a do czego zmierzają?
Do tego żebyś w aucie w razie awarii nie zrobił nic we własnym zakresie. Dochodzi do tego, że w niektórych autach jak padnie żarówka, trzeba zdejmować zderzak żeby ją wymienić...
ILPT
Jacekkg
Posty: 274
Rejestracja: wtorek 10 kwie 2012, 22:47
Lokalizacja: Z domu

Post autor: Jacekkg »

kalafon pisze:
ptja pisze:nienajtrafniejsze decyzje ekonomiczne bliźnich chyba nie są argumentem przeciwko tej technologii?
Oczywiście sama technologia nie jest zła. Złe jest jedynie to do czego zmierzają koncerny samochodowe. Zastanów się nad tym głębiej.
Koncerny sa spoko, one ida w tym kierunku w jakim chca przyszli nabywcy nowych aut. Samochod ma byc prosty w obsludze, posiadac duzo komfortowych elementow wyposazenia, byd dynamiczny i oszczedny, bezpieczny, ulatwiajacy podrozowanie. I teraz te samochody takie sa.
Ostatnio zmieniony sobota 17 paź 2015, 18:55 przez Jacekkg, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ