Dlaczego latarki taktyczne są ciężkie?
Dlaczego latarki taktyczne są ciężkie?
Szukam latarki na rower dla kumpla, który się za bardzo nie zna.
Oglądałem w realu latarki Ultrafire z uchwytem rowerowym za ok. 80 zł i sa one masakrycznie ciężkie, w necie znalazłem że z aku waża np. o,25 kg lub nawet wiecej. Wtedy latarka będzie chyba latać w uchwycie na kierownicy...
A np. taka Convoy waży 75 g + 50 g aku 18650 = 125 g. Dwa razy mniej a światło lepsze.
Jaka może być tego przyczyna?
Oglądałem w realu latarki Ultrafire z uchwytem rowerowym za ok. 80 zł i sa one masakrycznie ciężkie, w necie znalazłem że z aku waża np. o,25 kg lub nawet wiecej. Wtedy latarka będzie chyba latać w uchwycie na kierownicy...
A np. taka Convoy waży 75 g + 50 g aku 18650 = 125 g. Dwa razy mniej a światło lepsze.
Jaka może być tego przyczyna?
Ostatnio zmieniony piątek 09 paź 2015, 16:10 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
A jaki to model ultrafire był - jakiś zoomowaty ? Jeśli tak to soczewka już trochę waży, do tego mogą oszukiwać i zamiast aluminium pchać coś cięższego .....
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Hmm a moze ktos kto ma taką latarkę rozbierze ją i zważy element z soczewką?piciex pisze:No to masz odpowiedź. Tak jak vin324pl napisał- soczewka to kawał grubego, ciężkiego szkła.
Ostatnio zmieniony piątek 09 paź 2015, 16:11 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
Metalowa latarka musi swoje ważyć, np gregowa L2P z ogniwem na pokładzie waży 172g.
Jak dasz ją w solidny uchwyt to siedzi na kierownicy jak przyspawana i nie ma prawa się przemieszczać.
Jeżeli lampka jest zbyt lekka to albo szybka jest plastikowa, albo reflektor, ścianki pewnie są cienkie jak papier przez co przy byle upadku lampka się może zdeformować, a najszybciej wszystko to razem.
PS Jeżeli w tych tanich zoomach soczewka jest szklana to ja jestem sierotka Marysia.
___
Jak dasz ją w solidny uchwyt to siedzi na kierownicy jak przyspawana i nie ma prawa się przemieszczać.
Jeżeli lampka jest zbyt lekka to albo szybka jest plastikowa, albo reflektor, ścianki pewnie są cienkie jak papier przez co przy byle upadku lampka się może zdeformować, a najszybciej wszystko to razem.
PS Jeżeli w tych tanich zoomach soczewka jest szklana to ja jestem sierotka Marysia.
___
max4max, nie wszystkie UF to plastiki.
Miałem raz taką w ręku i soczewka była szklana. Co oczywiście nie zmiania faktu, że ta latarka to kupa.
Miałem raz taką w ręku i soczewka była szklana. Co oczywiście nie zmiania faktu, że ta latarka to kupa.
Oczywiście, że może się zdarzyć szklana soczewka, ale to raczej w tych droższych lub starszych-początkowych modelach, gdy nie oszczędzano tak na wszystkim.
Zresztą sama różnica wagi miedzy tym szkłem a plastikiem nie jest najważniejsza, najwięcej
waży body a jak pisze wyżej tutaj jest większą średnica samego body oraz głowicy ze względu na zoom. Głowica zachodzi też na body na większej długości niż w skręcanych latarkach.
Zresztą sama różnica wagi miedzy tym szkłem a plastikiem nie jest najważniejsza, najwięcej
waży body a jak pisze wyżej tutaj jest większą średnica samego body oraz głowicy ze względu na zoom. Głowica zachodzi też na body na większej długości niż w skręcanych latarkach.