Dlaczego latarki taktyczne są ciężkie?

Czyli wszystko co potrzebne prawdziwemu DIY'owi;) Porady, pytania i opisy używanego przez nas sprzętu.
Mantom
Posty: 200
Rejestracja: piątek 14 cze 2013, 08:37
Lokalizacja: Łódź

Dlaczego latarki taktyczne są ciężkie?

Post autor: Mantom »

Szukam latarki na rower dla kumpla, który się za bardzo nie zna.
Oglądałem w realu latarki Ultrafire z uchwytem rowerowym za ok. 80 zł i sa one masakrycznie ciężkie, w necie znalazłem że z aku waża np. o,25 kg lub nawet wiecej. :roll: Wtedy latarka będzie chyba latać w uchwycie na kierownicy...
A np. taka Convoy waży 75 g + 50 g aku 18650 = 125 g. Dwa razy mniej a światło lepsze.
Jaka może być tego przyczyna?
Ostatnio zmieniony piątek 09 paź 2015, 16:10 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vin324pl
Posty: 1000
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 10:27
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: vin324pl »

A jaki to model ultrafire był - jakiś zoomowaty ? Jeśli tak to soczewka już trochę waży, do tego mogą oszukiwać i zamiast aluminium pchać coś cięższego .....
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Mantom
Posty: 200
Rejestracja: piątek 14 cze 2013, 08:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mantom »

vin324pl pisze:A jaki to model ultrafire był - jakiś zoomowaty ? Jeśli tak to soczewka już trochę waży, do tego mogą oszukiwać i zamiast aluminium pchać coś cięższego .....
No tak, z zoomem
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

No to masz odpowiedź. Tak jak vin324pl napisał- soczewka to kawał grubego, ciężkiego szkła.
Mantom
Posty: 200
Rejestracja: piątek 14 cze 2013, 08:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mantom »

piciex pisze:No to masz odpowiedź. Tak jak vin324pl napisał- soczewka to kawał grubego, ciężkiego szkła.
Hmm a moze ktos kto ma taką latarkę rozbierze ją i zważy element z soczewką?
Ostatnio zmieniony piątek 09 paź 2015, 16:11 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Ale jaki to konkretnie model UltraFire?
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

Metalowa latarka musi swoje ważyć, np gregowa L2P z ogniwem na pokładzie waży 172g.
Jak dasz ją w solidny uchwyt to siedzi na kierownicy jak przyspawana i nie ma prawa się przemieszczać.
Jeżeli lampka jest zbyt lekka to albo szybka jest plastikowa, albo reflektor, ścianki pewnie są cienkie jak papier przez co przy byle upadku lampka się może zdeformować, a najszybciej wszystko to razem.

PS Jeżeli w tych tanich zoomach soczewka jest szklana to ja jestem sierotka Marysia. :razz:


___
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

piciex pisze:No to masz odpowiedź. Tak jak vin324pl napisał- soczewka to kawał grubego, ciężkiego szkła.
No raczej plastikowa to raz.

A co do wagi, to te zoomy są najczęściej na 3x aaa co powoduje, ze średnica jest większa - a to więcej materiału na body i stąd waga.
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

max4max, nie wszystkie UF to plastiki.
Miałem raz taką w ręku i soczewka była szklana. Co oczywiście nie zmiania faktu, że ta latarka to kupa. :roll:
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

Oczywiście, że może się zdarzyć szklana soczewka, ale to raczej w tych droższych lub starszych-początkowych modelach, gdy nie oszczędzano tak na wszystkim.
Zresztą sama różnica wagi miedzy tym szkłem a plastikiem nie jest najważniejsza, najwięcej
waży body a jak pisze wyżej tutaj jest większą średnica samego body oraz głowicy ze względu na zoom. Głowica zachodzi też na body na większej długości niż w skręcanych latarkach.
ODPOWIEDZ