EURO6, AdlBue, SCR - nowinki motoryzacyjne

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

EURO6, AdlBue, SCR - nowinki motoryzacyjne

Post autor: tOmki »

Nie wiem czy wszyscy wiedzą, ale od 1 września auto które nie spełnia EURO 6 nie zarejestrujesz.
"Nie poradzili" sobie z emisją spalin i teraz zafundowali nam magiczny środek AdBlue.
Ostatnio zmieniony sobota 26 wrz 2015, 14:11 przez tOmki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

I będzie tak samo jak z VW itd...Powoli wszystko zmierza w ślepą uliczkę. A z tym niespełnianiem normy to tak na 100% ? Jest sporo aut z normą 5 które wciąż stoją w salonach i nie są jeszcze zarejestrowane.
ILPT
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Nie zarejestrujesz tylko, nie otrzyma homologacji europejskiej,chodzi o nowo wprowadzane modele.
Te które już istnieją mają homologację.
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

Adblue do osobówek?
Marcin S.
Posty: 435
Rejestracja: piątek 12 wrz 2008, 10:11

Post autor: Marcin S. »

Tak. Moja alhambra (rocznik 2011) ma zbiornik na mocznik. Od zakupu zużyła coś pod 40 litrów, przebieg ok. 75kkm.

Pzdr.
M.
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

No i dobrze, są czyste LPG i CNG, na co kupować kopciucha :roll: A te wszystkie systemy wydają się picem, na autostradzie wyraźnie widać, jak nowe auta z dieslem puszczają solidna chmurkę przy przyspieszaniu.
Marcin S.
Posty: 435
Rejestracja: piątek 12 wrz 2008, 10:11

Post autor: Marcin S. »

To zawór EGR. Przy przyspieszaniu nie da się recyrkulacji zachować.

A co rodzaju paliwa i po co diesel: gdyby było tak jak mówisz, to wszystkie ciężarówki by na LPG/CNG jeździły :) A i a propos CNG: ja sobie z własnej woli bomby (400 bar w butli) pod tyłkiem w trzęsącym się aucie nie zainstaluję.

A czysty jest tylko rower (jeśli przymkniemy oko na proces wytwarzania) ;)

Pzdr.
M.
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

Co do dymienia to mogę wam.zrobić.zdjęcie rury wydechowej od A4 3.0 TDI CT z dpf o przebiegu 280kkm. Nawet śladu sadzy. Więc nie każdy diesel dymi :)
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

40 litrów, przebieg ok. 75kkm
Coś się nie zgadza z tym założeniem, że do prawidłowego działania powinien spalić 5% mocznika w porównianiu do zużytego ON. :twisted:
Marcin S.
Posty: 435
Rejestracja: piątek 12 wrz 2008, 10:11

Post autor: Marcin S. »

Volo pisze:
40 litrów, przebieg ok. 75kkm
Coś się nie zgadza z tym założeniem, że do prawidłowego działania powinien spalić 5% mocznika w porównianiu do zużytego ON. :twisted:
Nie, no - ponad 250l nie wziął, to bym zauważył :) Może to taka prawda wg Volkswagena ;)

Miał (zakładam) pełny zbiornik na wyjściu z fabryki, dokupiłem 30l... może jeszcze jakąś piątkę, o której nie pamiętam... No, może z 50l skonsumował.

Pzdr.
M.
eeo
Posty: 56
Rejestracja: środa 23 mar 2011, 12:55
Lokalizacja: Poznań

Post autor: eeo »

Marcin S. pisze:A co rodzaju paliwa i po co diesel: gdyby było tak jak mówisz, to wszystkie ciężarówki by na LPG/CNG jeździły :)M.
to nie jest takie proste - gaz jest tańszy ale ciężarówki, koparki, traktory jeżdżą na ropie, bo po pierwsze jest jej mnóstwo (wbrew kłamliwej ekopropagandzie) i coś z nią trzeba zrobić (tak, tak - to był główny motyw skonstruowania silnika diesla) a po drugie do do takich "wołów roboczych" nic lepszego nie potrzeba (znaczy bardziej dynamicznego, z lepszą kulturą pracy, itp.).
a jeśli chodzi o butle z gazem, to też powtarzasz propagandowe hasła - to zbiorniki z benzyną bardzo łatwo się dziurawią i grożą wybuchem, a zbiorniki z gazem są bardzo solidne i naprawdę baaaardzo trudno je zniszczyć - do tego stopnia, że w poważnych wypadkach zdarza się, że wszystko się rozsypie w drobny mak... oprócz zbiornika z LPG.
Marcin S.
Posty: 435
Rejestracja: piątek 12 wrz 2008, 10:11

Post autor: Marcin S. »

eeo pisze:a jeśli chodzi o butle z gazem, to też powtarzasz propagandowe hasła - to zbiorniki z benzyną bardzo łatwo się dziurawią i grożą wybuchem, a zbiorniki z gazem są bardzo solidne i naprawdę baaaardzo trudno je zniszczyć - do tego stopnia, że w poważnych wypadkach zdarza się, że wszystko się rozsypie w drobny mak... oprócz zbiornika z LPG.
Po pierwsze primo - mówiłem o instalacji CNG. Rzecz nie tylko w zbiorniku, ale i całej reszcie: rurki, połączenia skręcane, zaworki... Do redukcji kilkaset atmosfer. A samochód drga, skacze na wybojach i w ogóle.

Pzdr.
M.
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

bo po pierwsze jest jej mnóstwo (wbrew kłamliwej ekopropagandzie)
Obrazek

Ciężkie paliwa były odpadem kiedyś, dziś mamy technologie pozwalające na przerób ciężkich frakcji na lekkie do poziomu benzyny i LPG. Wbrew pozorom to się nawet opłaca, bo taki olej opałowy jest sprzedawany po kosztach...
ODPOWIEDZ