Witam,
Dziś na warsztat powrócił mój wierny Shadow JM20. Przypadkiem doszedłem do tego jak dobrać się do włącznika i w końcu nadarzyła się okazja żeby wymienić ten ...piiii... forward na mój ulubiony reverse (kwadraciak).
Tak oto to wyglądało fabrycznie:
Jeśli chodzi o oryginalną sprężynkę to nie miałem do niej żadnych zastrzeżeń, tak więc zostawiłem ją w spokoju, przylutowując tylko na czubku mosiężny krążek.
W latarkach na ogniwa 26650 mamy znacznie więcej miejsca na takie zabawy niż np. w Convoyu S2, tak więc sama wymiana włącznika to czysta przyjemność. Na końcu zauważyłem drobny problem. Mianowicie stary włącznik był znacznie dłuższy od nowego, tak więc nie byłbym w stanie dosięgnąć przycisku pod gumką, żeby włączyć latarkę.
Szybki przegląd skrzynki z narzędziami i znalazłem pod ręką jakąś małą nakrętkę, która idealnie pasowała na czubek kwadraciaka- przyklejona klejem cyjanoakrylowym. I tak oto nowy włącznik osiągnął odpowiednią wysokość.
Chwila na złożenie wszystkiego do kupy i jak zwykle pojawiło się jakieś ale- latarka nie działa! Rozłożyłem wszystko jeszcze raz, co nie było łatwe, wziąłem jeszcze raz miernik w dłoń i zaczynam wszystko sprawdzać od początku. Okazuje się, że wszystko działa prawidłowo. Długo nie mogłem się połapać o co chodzi. Zgłupiałem przez to do tego stopnia, że przez ponad godzinę studiowałem po internetach budowę rozmaitych włączników. Ostatecznie musiałem się z tym przespać i doznałem olśnienia. Problemem był mosiężny krążek! Zwyczajnie nie było tam już na niego miejsca. Udało mi się go tam wbić, włącznik klikał, ale cała płytka włącznika odsunęła się od rantu stykowego wewnątrz latarki na długość tego właśnie krążka. Wystarczyło go wywalić i wszystko działa idealnie. W końcu nabrałem ochoty, żeby się przeklikać przez wszystkie zakamarki gregowego sterownika, bo do tej pory na forwardzie latarka pracowała tak jak fabryka dała.
Kwestię mosiężnego krążka można by rozwiązać stosując ogniwo z płaskim plusem, albo spróbować cieńszego krążka, np. takiego jak ten, ale akurat mi się skończyły.
Shadow JM20 recenzja + mod
-
- Posty: 491
- Rejestracja: wtorek 02 gru 2014, 11:24
- Lokalizacja: Żyrardów
Szukam czegoś na 26650 właśnie i zaciekawiła mnie ta latarka
Pod względem zasięgu do czego bardziej można ją porównać, do Convoy C8 czy M1?
I czy znalazła by się optyka na 3xXP-L ?
Pod względem zasięgu do czego bardziej można ją porównać, do Convoy C8 czy M1?
I czy znalazła by się optyka na 3xXP-L ?
Ostatnio zmieniony czwartek 07 sty 2016, 19:26 przez zieloczek100, łącznie zmieniany 1 raz.
Zasięg po moim modzie jest na oko podobny do fabrycznego C8. Nie chciałem wieloledowca, ale jak dobrze poszukasz to myślę, że optyka się znajdzie, bo wiem, że na ruskim forum coś kombinowali. Poszukiwania zacząłbym od pomierzania optyki, którą greg ładuje do swoich SolarForców L2P.
Tylko pamiętaj, że tu nie ma wykręcanej piguły, tylko jest półka na stałe, więc ewentualne podnoszenie leda tylko przez jakieś miadziane podkłady.
Tylko pamiętaj, że tu nie ma wykręcanej piguły, tylko jest półka na stałe, więc ewentualne podnoszenie leda tylko przez jakieś miadziane podkłady.
Standardowa optyka do 3 ledowca :
http://intl-outdoor.com/carclo-10507-tr ... p-836.html
http://www.mtnelectronics.com/index.php ... arch=10507
http://www.conrad.pl/Soczewka-potr%C3%B ... 36_0212362
Tylko trzeba uważać na soczewki xp-l bo są większe niż w xp-g/nichia i optyka może je "oskalpować"
W tym celu trzeba stosować albo xp-l Hi albo rzeźbić optykę
http://intl-outdoor.com/carclo-10507-tr ... p-836.html
http://www.mtnelectronics.com/index.php ... arch=10507
http://www.conrad.pl/Soczewka-potr%C3%B ... 36_0212362
Tylko trzeba uważać na soczewki xp-l bo są większe niż w xp-g/nichia i optyka może je "oskalpować"
W tym celu trzeba stosować albo xp-l Hi albo rzeźbić optykę
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm