Odpalanie auta z pakietu Li-Po

...warsztat małego eksperymentatora, czyli jak gnębiliśmy różne rzeczy żeby je lepiej poznać ...
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Nie musi być naładowany pod sam korek. Do 4V na celę i mamy 12V. A jak to za mało to ładujemy do pełna i niestety będzie trzeba go trochę narazić w zamian za gotowość do pracy. Po za tym w tym blitzwolfie to co siedzi bo nie napisali? Musi być lipo, liion by tego nie udźwignął.

Właśnie dostałem 3szt tego https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=32726 - 117A - straszne maleństwo ale myślę że nawet pojedyncza bateria da sobie radę z jakąś małą benzyną. Dodatkowo mam bocznik 1mΩ który spokojnie ogarnie prądy rozruchu to i można pomierzyć, brakuje mi tylko jakichś porządnych zacisków do zabawy :)
ProLight
Posty: 1142
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 01:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ProLight »

Doctore pisze:... a te lifepo4 od a123 dopuszczają przeładowanie...
Tylko skąd je jeszcze pozyskać?
Nie są zbyt łatwo dostępne, a nówki drogie :(
Główny spammer tego Forum ;)
Awatar użytkownika
Doctore
Posty: 627
Rejestracja: sobota 18 sty 2014, 17:17
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Doctore »

Manekinen, nanotechy to największy syf.
A 100A spokojnie starczy nawet do dużego diesla, wszystko zależy od stopnia rozładowania aku pb w samochodzie.
Wiele z tych tanich lipoli puchnie przy przechowywaniu w 3,7V...
ProLight, sprawdzaj allegro i ew. ebay, mogą być zdechłe aku, najczęściej tylko 3 z 10 ogniw pada.
Można też zrobić pakiet 3s2p na lion 30A, w sumie mamy 60A, taka wartość wystarczy do większości przypadków.
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ NA OGNIWACH PANASONIC' A
Awatar użytkownika
cpt.Nemo
Posty: 518
Rejestracja: sobota 08 lis 2014, 04:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cpt.Nemo »

Obrazek

Tam są trzy banki LiPoli na wejściu i dają 12.6V , oraz prąd 200A a szczytowy 400A

http://mysku.ru/blog/china-stores/33680.html
Pozdrawiam, Leszek
Awatar użytkownika
Manekinen
Posty: 2443
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 15:18
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: Manekinen »

Doctore pisze:Manekinen, nanotechy to największy syf.
Mam całkowicie odwrotną opinię.
cpt.Nemo pisze:Tam są trzy banki LiPoli na wejściu
Więc grozi im to samo co innym lipo, czyli spadek pojemności podczas przechowywania w stanie pełnego naładowania, lekkie napuchnięcie itd.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Doctore pisze:A 100A spokojnie starczy nawet do dużego diesla, wszystko zależy od stopnia rozładowania aku pb w samochodzie.
Przy pomiarach amperomierzem wychodziło mi prawie 150A przy benzynowym silniku 1,6.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
pankracy
Posty: 102
Rejestracja: sobota 16 maja 2015, 08:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pankracy »

Doctore pisze:A 100A spokojnie starczy nawet do dużego diesla
Samo grzanie czterech świec to 60-80A... Duży diesel? Okej, VW LT , pięć garnków, każdy ze świecą 20A. I co teraz?
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

pankracy pisze:Samo grzanie czterech świec to 60-80A...
świece i rozrusznik nie muszą być jednocześnie zasilane.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
Doctore
Posty: 627
Rejestracja: sobota 18 sty 2014, 17:17
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Doctore »

A te nieogary znów mają problem z czytaniem i nie liczą aku pb(ołowiowego, taki w samochodzie jest).
Już nie raz to tłumaczyłem w tym wątku!
Ehh ja tu już nic nie piszę...
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ NA OGNIWACH PANASONIC' A
Awatar użytkownika
pankracy
Posty: 102
Rejestracja: sobota 16 maja 2015, 08:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pankracy »

ptja pisze: świece i rozrusznik nie muszą być jednocześnie zasilane.
Ale są :|
Ba, niektóre diesle potrafią się dogrzewać świecami nawet minute po odpaleniu. Szkoda dyskutować...
Doctore pisze:nie liczą aku pb(ołowiowego, taki w samochodzie jest)
Odłączysz go na czas podłączenia pakietu li-po żeby się nie ładował? Czy może chodzi Ci o to, że wyładowany Pb pomoże pakietowi? Polecam miernik cęgowy, solidne kable rozruchowe, drugie auto i do dzieła. Powtórz pomiary pięć razy i wyciągnij średnią. Ciekawe wyniki wyjdą.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

pankracy pisze:
ptja pisze: świece i rozrusznik nie muszą być jednocześnie zasilane.
Ale są :|
Ba, niektóre diesle potrafią się dogrzewać świecami nawet minute po odpaleniu. Szkoda dyskutować...
w moim TDI wyłączają się po paru(-nastu) sekundach od przekręcenia kluczyka.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że nie jest możliwe uruchomienie rozrusznika po tym, jak prąd zasilania świec spadnie lub ich zasilanie zostanie wyłączone?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
pankracy
Posty: 102
Rejestracja: sobota 16 maja 2015, 08:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: pankracy »

ptja pisze:w moim TDI wyłączają się po paru(-nastu) sekundach od przekręcenia kluczyka.
Kontrolka na zegarach to jedno... Wyprowadź sobie przewód ze świecy do kabiny i podziwiaj co tam się dzieje.
Nawet za czasów Golfa 2 świece dogrzewały ileśtam czasu pomimo zgaśnięcia kontrolki. W VW T4 mam to samo.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

pankracy pisze:
ptja pisze:w moim TDI wyłączają się po paru(-nastu) sekundach od przekręcenia kluczyka.
Kontrolka na zegarach to jedno...
wiem, nie o kontrolce pisałem.
Po pewnym czasie od przekręcenia kluczyka słychać przekaźnik i widać wzrost napięcia pokazywanego przez woltomierz. Może i dogrzewają, ale raczej już nie 60-80A.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Jeszcze często są 3 świece podgrzewające płyn chłodzący ... o ile pamięć mnie nie myli to wyłączają się po osiągnięciu temperatury silnika w okolicy 30 czy 40 stopni.
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

ElSor, Swiece dogrzewające płyn chłodzący załączają się powyżej 1500RPM i poniżej 40*C
ODPOWIEDZ