http://pbizolacje.pl/izolacje-specjalis ... -aerogels/Issac pisze:@Serkules - gdzie można dostać taki żel ?
Lodówka samochodowa po mojemu - czyli lepiej już się nie da.
a nie można zaizolować zwykłą pianką montażową za kilkanaście zł?
kupujemy taka piankę - ceny nawet poniżej 10 zł, niskoprężną - usztywniamy delikatnie wnętrze lodówki i wypełniamy pianka przestrzeń pomiędzy ściankami - tanio, szybko prosto i chyba bardzo skutecznie bo wypełnienie sztywnymi płytami typy styropian czy styrodur - nie zapewni równomiernego pokrycia.
kupujemy taka piankę - ceny nawet poniżej 10 zł, niskoprężną - usztywniamy delikatnie wnętrze lodówki i wypełniamy pianka przestrzeń pomiędzy ściankami - tanio, szybko prosto i chyba bardzo skutecznie bo wypełnienie sztywnymi płytami typy styropian czy styrodur - nie zapewni równomiernego pokrycia.
https://wełna-mineralna.pl/aerogels-mat ... mm-en.htmlIssac pisze:@Serkules - gdzie można dostać taki żel ?
https://wełna-mineralna.pl/aerogels-mat ... ft-en.html
Traktuję to jako ciekawostkę, bo sensu ekonomicznego w ogóle to nie ma. Żeby otrzymać taki sam stopień izolacyjności co aerożel, wystarczy dać niecałe dwa razy grubszą warstwę pianki poliuretanowej. Ze dwa centymetry grubsza ścianka nie stanowi problemu a waga będzie nawet mniejsza niż aerożel.
Pianka sprawdzi się wszędzie tam, gdzie trzeba wypełnić już istniejącą przestrzeń o nieregularnych kształtach. Płyty natomiast pozwalają zbudować pojemnik od podstaw o samonośnej konstrukcji.ww296 pisze:a nie można zaizolować zwykłą pianką montażową za kilkanaście zł?
kupujemy taka piankę - ceny nawet poniżej 10 zł, niskoprężną - usztywniamy delikatnie wnętrze lodówki i wypełniamy pianka przestrzeń pomiędzy ściankami - tanio, szybko prosto i chyba bardzo skutecznie bo wypełnienie sztywnymi płytami typy styropian czy styrodur - nie zapewni równomiernego pokrycia.
Thrower to nie wszystko - czasem trzeba światła blisko
Przy okazji wyjazdu wakacyjnego także zmodyfikowałem swoją lodówkę. Stare ogniwo zastąpiłem nowym TEC1-12710 o mocy max 89W. Dołożyłem dwa wiatraki komputerowe z automatyczną regulacją obrotów, które chłodzą ciepłą stronę i nowy do cyrkulacji w środku.
Bez radiatora po chwili temperatura minusowa na ogniwie. Jeśli lodówka działa bez wiatraka to po 24 godzinach radiator jest zamarznięty.
Ścianki lodówki fabrycznie wypełnione są styropianem. Jednak temperatura w środku ciągle jest dosyć wysoka. Lodówka działa i działa a przy 25 stopniach na zewnątrz w środku mam 12 C.
Za małe napięcie zasilania, kiepsko odprowadza zimno do radiatora czy straty gdzieś indziej?
Bez radiatora po chwili temperatura minusowa na ogniwie. Jeśli lodówka działa bez wiatraka to po 24 godzinach radiator jest zamarznięty.
Ścianki lodówki fabrycznie wypełnione są styropianem. Jednak temperatura w środku ciągle jest dosyć wysoka. Lodówka działa i działa a przy 25 stopniach na zewnątrz w środku mam 12 C.
Za małe napięcie zasilania, kiepsko odprowadza zimno do radiatora czy straty gdzieś indziej?
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
-
- Posty: 879
- Rejestracja: wtorek 14 paź 2014, 20:44
- Lokalizacja: Słupsk
-
- Posty: 879
- Rejestracja: wtorek 14 paź 2014, 20:44
- Lokalizacja: Słupsk
raczej kiepska izolacja. Dodaj pianki do wszystkich szpar, to samo zrób z pokrywką. Mój radiator nigdy nie zamarza, ogniwo oryginalne (chyba 50W), a temperatura w środku schodzi do 5st, przy 23 na zewnątrz. Jak jechałem w ciepłe kraje i w samochodzie było 28st, to pełna żarcia lodówka schodziła do 8st.Fluxor pisze:Ścianki lodówki fabrycznie wypełnione są styropianem
-
- Posty: 879
- Rejestracja: wtorek 14 paź 2014, 20:44
- Lokalizacja: Słupsk
Radiator zamarza jak nie włączę wewnętrznego wiatraka. Specjalnie tak zrobiłem bo w całej konstrukcji on jest najgłośniejszy i na noc mogę go wyłączać. Wentylator tłoczący powietrze zawsze kręci się na najniższych obrotach a wydmuchujący wg własnego uznania. Na fabrycznym radiatorze po stronie ciepłej mam max 45C mierzone na jego środku.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
-
- Posty: 879
- Rejestracja: wtorek 14 paź 2014, 20:44
- Lokalizacja: Słupsk
Mnie przeróbka kosztowała alumatę za 12zł z Carrefoura i rolkę srebrnej taśmy, 20m za 8zł, w sumie dwie dychy.GanzConrad pisze:ja też naprawiłem i przerobiłem swoją, ale problem z nimi jest taki, że jeśli planujesz zakup nowej, dużej lodówki + przeróbkę to jak zliczysz czas i inwestycje to zaczyna robić się budżet zbliżający się do lodówki z kompresorem...Polsky pisze:sensowną lodówkę
Na początku lodówka chłodziła o -11 st względem otoczenia. Po sprawdzeniu połączeń, gładkości radiatora i wymianie pasty (dałem najzwyklejszą pastę H, 0,78W/mK) przy okazji wymiany ogniwa (pobiera 4 ampery) zszedłem do -13 stopni. Dołożenie jednej warstwy alumaty 10mm zaoszczędziło następne 3 stopnie (-16st), wypełnienie komory ogniwa poliuretanem dało 2 stopnie (-18st), druga warstwa alumaty dała jeszcze 1 stopień. Teraz schładza do ładnych -19 stopni poniżej poziomu otoczenia, przed chwilą właśnie przewoziłem żarcie jadąc godzinę i rewelacja
Wydaje się że kluczową sprawą jest dokładna separacja strony zimnej i gorącej samego ogniwa oraz izolacja lodówki. Dopiero potem szlif radiatorów, pasta, dodatkowa izolacja.
Lód jest dobrym izolatorem, jak się zalodzi radiator to lodówka przestaje chłodzić.
pozdrav
Wymień wewnętrzny wentylator na coś innego, bo jak ci zamarznie to z dobrego chłodzenia już nic nie wyjdzie. U mnie wewnętrzny pracuje cały czas, choć w nocy zmniejszam mu obroty do 30%.Fluxor pisze:Radiator zamarza jak nie włączę wewnętrznego wiatraka. Specjalnie tak zrobiłem bo w całej konstrukcji on jest najgłośniejszy i na noc mogę go wyłączać. Wentylator tłoczący powietrze zawsze kręci się na najniższych obrotach a wydmuchujący wg własnego uznania. Na fabrycznym radiatorze po stronie ciepłej mam max 45C mierzone na jego środku.
ILPT