Też tak sądzę że rozbalansowanie jest wynikiem przeciążenia, bowiem przy silniku 250 W, i napięciu 24-29V chwilowe prądy sięgają 15-20 A. To powoduje że nawet nowe ogniwa mogą się znacznie rozbalansować i tej róznicy BMS juz nie jest w stanie wyrównać.Mieciu pisze: to są małoprądowe ogniwa :
Konfigurację 2p możesz bezpiecznie rozładować prądami rzędu 10A.
Ja coś czuję, że pakiet po prostu nie daje rady i odcina Ci za wcześnie.
Jaką moc ma ten napęd rowerowy?
Jak powyżej 150W to radziłbym mocniejszy pakiet.
W efekcie może być taka sytuacja że cześć segmentów ma napięcie rzędu 4,25 a inne z trudem 3,8-3,9V. A z drugiej strony sumaryczna róznica aż ok 2,3-2,8 V wskazywać może na fizyczne uszkodzenie, polegające na tym że puściło zgrzewanie i de facto jeżdzisz np na 3s2p + 4s1p. W takim przypadku segmenty 1P sa skrajnie przeciążone, napięcie oscyluje w okolicach 3-3,3 V a pozostałe mogą mieć po 0,5 V więcej. No i taki pakiet nawet chwilowo zbalansowany, po kolejnym użyciu i kilku/nastu km jest nie do użytku.
Na przyszłość warto zadbać by było dostępne gniazdo balansujące. Wtedy w 10 sek wiadomo co się dzieje.