Latarka do samochodu a wysoka temperatura

dane techniczne, wykazy, dokumentacje, zestawienia, linki do pomocnych stron...
Awatar użytkownika
Doctore
Posty: 627
Rejestracja: sobota 18 sty 2014, 17:17
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Doctore »

No ale pewnie to było ogniwo pryzmatyczne lipo a nie cylindryczne lion, sporo tych lipoli montuje się w małych urządzeniach, a niestety lipole puchną od samego patrzenia ^^
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ NA OGNIWACH PANASONIC' A
MegaLight
Posty: 14
Rejestracja: piątek 20 lut 2015, 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MegaLight »

marmez pisze:Czyli się trochę pomyliłem, jednak dalej przekonuję, że jeżeli temp. powietrza na zewnątrz jest ok. 30stC, a w kabinie jest albo 22st (biały dach - 52st), albo 27st ( czarny dach - 57st).
MythBusters nie zmierzyli temperatury dachu tylko temperaturę wewnątrz aut. Środek białego samochodu nagrzał się do 52 stopni, a czarnego do 57.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Doctore pisze:a niestety lipole puchną od samego patrzenia ^^
Ciekawe rzeczy można się dowiedzieć... Mam sporo LiPoli, niektóre eksploatowane już kilka lat, i jakoś nie zauważam wielkiego puchnięcia, ale biorąc pod uwagę warunki pracy, to większość LiIon, by już wybuchła...
Nie "mówię", że nie zmieniają wymiarów, ale to puchnięcie torebek, nie jest tak wielkie jak się sugeruje. A jeśli chodzi o opinie z portali RC, to co po niektórzy tam traktują ogniwa jak klocki LEGO z żeliwa, więc nie dziwne, że się różne rzeczy dzieją.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Doctore
Posty: 627
Rejestracja: sobota 18 sty 2014, 17:17
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Doctore »

No racja niektórzy cisną lipole i tak jest.
Ale główny problem z lipo jest taki że raz produkowane są dobre partie, a inne partie to taki syf że po kilkunastu użyciach zdychają, więc mamy do czynienia z "loterią" - raz dobrze raz źle.
Raz słyszę że dobrze traktowany lipol pada po ok. 30 cyklach a raz że po 300 cyklach jeszcze jest dobry...
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ NA OGNIWACH PANASONIC' A
Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 336
Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 19:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Polsky »

Zrobiłem ostatnio pomiary, tak więc w schowku w drzwiach dodajcie jeszcze jakieś 2'C bo zanim zrobiłem foto to już lekko się przewietrzylo.
Pomiary robione w białym aucie, cały dzień na słońcu o godz 18.00. W piątek.
Schowek w desce rozdzielczej 49'C
Deska rozdzielcza pod przednia szyba od strony słońca 66'C
Obrazek
how to use print screen
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

Polsky, Czarne auto, na słońcu, czarna skórzana tapicerka, temperatura powierzchni na słońcu 75'C, samo powietrze tylko 58'C... dane z dzisiaj.
tre33
Posty: 247
Rejestracja: wtorek 24 cze 2014, 14:23
Lokalizacja: Polska

Post autor: tre33 »

Ciepło, coraz cieplej...

Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Ciepło, coraz cieplej...
...ale producent też "przyoszczędził" na plastikach. Choć lepiej na plastikach, niż na sprężynce w stacyjce :twisted:
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Megana nie ma stacyjki <peace>
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

Hej,

A jak się ma temperatura panująca w aucie dla latarki z NIMH w środku ?
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Moje Eneloopy przeżyły wysokie temperatury w czarnym kombi i żyją, więc chyba są dość wytrzymałe.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Gryzon
Posty: 64
Rejestracja: wtorek 09 lut 2010, 13:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gryzon »

Może ta renówka stanęła w zasięgu budynku takiego jak np: Walkie-Talkie (Londyn) ...
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Może być. Powstało na świecie kilka wspaniałych wieżowców fantazyjnie zaprojektowanych przez kreatywnych architektów, które mając wklęsłe szklane ściany w słońcu potrawią pewne miejsca nagrzewać do 100stC. W jednym z takich spartolonych wysokościowców musieli powierzchnię zrobić matową. Ciekaw jestem, czy wymieniali szyby, czy coś na nie naklejali :)

Każdy taki niepowtarzalny budynek jest prototypem i wpadki się zdarzają niestety.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Gdy na początku czerwca zaczynaliście ten temat od razu pomyślałem o eksperymencie. :twisted:
Wrzuciłem wtedy do schowka w samochodzie popularnego powerbanka z naładowanym ogniwem Samsunga od Fona. Wczoraj przypomnialo mi się o eksperymencie i wyjąłem ogniwo na testy. Przez cały ten czas nie było ono używane. Samochodu nie trzymam w garażu i w największe upały stał całymi dniami w pełnym słońcu. Ogniwo wygląda normalnie. Opus wykazał 2875mAh i 68m&#937;, czyli mniej więcej tyle samo co cztery miesiące temu.
Oczywiście nie namawiam do celowego pieczenia ogniw w samochodzie, ale ja raczej nie będę wymieniał latarek do samochodu na Ni-Mh. :wink:
Awatar użytkownika
Issac
Posty: 819
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 15:33
Lokalizacja: Jestem

Post autor: Issac »

piciex, Ja tam się nie przejmuje stratą pojemności czy uszkodzeniem ogniwa, ale pożaru który strawi moją gablotę po rozgrzaniu takiego do 70++ :P
Teoretycznie powinny wytrzymać i w razie czego wywalić bezpiecznik nadciśnieniowy, ale ten jeden raz akurat będzie inaczej..
ODPOWIEDZ